وزراي پيشنهادي علوم و نيرو ‌‌ به مجلس معرفي شدند

رئيس‌جمهور در نامه‌اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي، آقايان دكتر رضا اردكانيان و منصور غلامي را براي اخذ رأي اعتماد به ترتيب براي وزارتخانه‌هاي نيرو و علوم، تحقيقات و فناوري به مجلس معرفي كرد. 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري در نامه دكتر حسن روحاني به علي لاريجاني آمده است: در اجراي اصل 133 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، به پيوست شرح حال و برنامه جناب آقاي دكتر رضا اردكانيان و جناب آقاي دكتر منصور غلامي براي اخذ رأي اعتماد به ترتيب براي وزارتخانه‌هاي نيرو و علوم، تحقيقات و فناوري به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي‌گردد. منصور غلامي متولد شهر همدان است. وي مدرك كارشناسي خود را در سال 1355 در رشته ترويج و آموزش كشاورزي از مدرسه عالي كشاورزي همدان دريافت كرد. رياست دانشكده كشاورزي و معاونت اداري و مالي دانشگاه بوعلي سينا، عضويت در جهاد سازندگي همدان، مسئول اردوگاه روستايي اين استان، سرپرست دانشكده كشاورزي شهركرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهي اصفهان از مسئوليت‌هاي وزير پيشنهادي وزير علوم محسوب مي‌شود.
رضا اردكانيان هم وزير پيشنهادي نيرو متولد يزد است. او مدرك كارشناسي خود را در رشته مهندسي عمران از دانشگاه صنعتي شريف و سپس مدرك كارشناسي‌ارشد در مهندسي منابع آب و دكتري خود در زمينه مديريت منابع آب را از دانشگاه مك مستر كانادا اخذ كرد. ‎‏فعاليت‌هاي اجرايي او در سطح ملي شامل خدمت در وزارت كشور به عنوان معاون وزير در هماهنگي امور عمراني و در وزارت نيرو به عنوان معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي، قائم‌مقام وزير نيرو و معاون وزير در امور آب است. در دوره دوم فعاليت در وزارت نيرو به عنوان مديرعامل و رئيس هيئت مديره شركت مديريت منابع آب ايران، دست‌اندركار مديريت ساخت و بهره‌برداري از طرح‌هاي توسعه منابع آب و نيروگاه‌هاي برق آبي بود.