نبیه‌بری: من و سید حسن نصرالله یک روح هستیم در ۲ بدن

نبیه بری، رئیس ‌پارلمان لبنان درجمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درخصوص ائتلافش با حزب‌الله گفت، «ائتلاف با حزب‌الله در انتخابات آتی پارلمان این کشور امری عادی است... اینکه انسان با خودش ائتلاف کند، امری عادی است. ما در همه حوزه‌ها با هم متحد هستیم. من و سیدحسن نصرالله اعتقادها و اندیشه‌های مشترکی داریم و یک روح در دو بدن هستیم.»
رئیس ‌پارلمان لبنان در ادامه با ‌اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) که فرمودند، «کسی که با دیگران مشورت می‌کند، در واقع در عقل آنها شریک می‌شود.» تاکید کرد: «آیا شراکتی بیش از این وجود دارد که بین ما و حزب‌الله وجود دارد؟»
به گزارش ایسنا به نقل از العهد، نبیه‌بری همچنین گفت: «من هرگز در فکر تعویق انتخابات نبوده‌ام اما سعدالدین حریری در دیداری که با من داشت، خواستار تعویق انتخابات شد و من نیز برای آنکه به منطق افراط‌گرایی اجازه پیروزی ندهم، با درخواست او موافقت کردم.» او در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: «موضع من بر پایه منافع عالی کشور قرار دارد که گاهی فراتر از قانون اساسی و مقررات است. به طور مثال، مسئله داشتن سلاح بدون مجوز براساس قانون ممنوع است. اما وقتی اسرائیل به ما حمله می‌کند یا کشور ما ‌اشغال می‌شود، با اتکا بر منافع عالی کشور توزیع سلاح و مقاومت در برابر‌اشغالگران واجب می‌شود. یک‌ بار فؤاد سینیوره، نخست‌وزیر اسبق از من خواست مقاومت لبنان را خلع سلاح کنم و من به او گفتم هر وقت شما از اسرائیل قدرتمندتر شدید، درخواست خلع سلاح حزب‌الله را مطرح کنید.»
«نبیه بری» درخصوص مسئله آوارگان سوری نیز گفت: «برخی مناطق سوریه از امنیت برخوردار شده‌اند و بخشی از آوارگان باید به خانه‌هایشان بازگردند. برخی در دولت نمی‌خواهند با سوریه تعامل داشته باشند اما برخی دستگاه‌های رسمی نظیر دستگاه امنیتی و ارتش با دمشق تعامل دارند و می‌توان از آنها به عنوان کانال تماس استفاده کرد. اگر از من بخواهند، برای ایجاد چنین کانال‌هایی آمادگی دارم.»
گفتنی است طی روزهای اخیر هجمه وسیعی از سوی برخی کشورهای غربی و حتی عربی علیه حزب‌الله صورت گرفته است به نحوی که خواستار خلع سلاح حزب‌الله شده‌اند. پیروزی‌های مقاومت در سوریه و عراق و توانمندی روز افزون حزب‌الله به نحوی که رژیم صهیونیستی اعتراف کرده توانایی مقابله با یکی از قدرتمند‌ترین سازمان‌های نظامی جهان را ندارد موجب شده که صهیونیست‌ها و غربی‌ها به فکر تضعیف قدرت حزب‌الله بیفتند. حمایت نبیه‌بری از سیدحسن نصرالله در چنین فضایی، اهمیت مسئله را نشان می‌دهد. میشل عون رئیس‌جمهور لبنان و دیگر مقامات این کشور هم تاکید کرده‌اند که سلاح حزب‌الله برای دفاع از کشور لازم و ضروری است.