برگزاری آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی (ع) در حرم مطهر رضوی

در آستانه اربعین حسینی، آیین بدرقه خدام، نیروهای خدماتی و زوار اربعین حسینی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار
شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با‌اشاره به سانسور مراسم اربعین در رسانه‌های خارجی، گفت: اربعین نه تنها یک حرکت عاشقانه و با معرفت، بلکه نمایش قدرت اسلام است که در جهان امروز این اجتماع در رسانه‌های خارجی سانسور می‌شود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اربعین جلوه‌ای از استکبارستیزی است، افزود: اربعین علاوه‌بر اینکه وحدت اسلامی را نشان می‌دهد، جلوه‌ای از ایستادگی در راه هدف است.


رئیسی ادامه داد: اربعین نویدبخش ظهور حضرت مهدی(عج) و برقراری عدالت در سراسر جهان است.
وی با بیان اینکه اباعبدالله (ع) مظهر تمدن در جهان است، گفت: موکب‌ها فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه ادیان است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در عزاداری امام حسین(ع) صحبت از هیچ‌گونه جناح و دولتی نیست، افزود: جاهلیت مدرن انسان امروزی را احاطه کرده است، بنابراین اربعین حسینی(ع) می‌تواند نمایش وحدت اسلامی در مقابل این جاهلیت باشد.
وی به نقش اربعین حسینی(ع) در انقلاب اسلامی‌اشاره کرد و گفت: بسیاری از حرکت‌های سیاسی مهم در انقلاب اسلامی، در روز اربعین شکل گرفت.
گفتنی است، 60 موکب امام رضا(ع) در شهر‌های کربلا، کاظمین، نجف و مرز مهران برای خدمت به زائران اباعبدالله (ع) مستقر خواهند بود. در این مراسم همچنین ۸ پرچم مزین شده با نام امام رضا(ع)، به مسئولین این موکب‌ها اعطا شد.