ادعاي واهي ترامپ اینبار از نوع موشکي


کورش شرفشاهي: همه چيز از آنجا شروع شد که منابع نظامي‌يمني اعلام کردند که ارتش و کميته‌هاي مردمي‌يمن موشک بالستيکي را به فرودگاه بين‌المللي ملک خالد در رياض شليک کردند و در پي اصابت اين موشک فعاليت فرودگاه ملک خالد مختل شد. پس از آن عربستان اعلام کرد: پدافند هوايي اين کشور يک موشک بالستيک شليک شده از يمن را در حوالي فرودگاه بين‌المللي ملک خالد، واقع در حومه رياض، پايتخت، رهگيري و سرنگون کرده است. 
اولين اتهام به ايران
در اين رابطه رئيس‌جمهور دولت مستعفي يمن ضمن محکوم کردن حمله موشکي يمن به عربستان مدعي دست داشتن ايران در اين حمله شد.به گزارش ايسنا، عبدربه منصورهادي رئيس‌جمهور دولت مستعفي يمن در پيامي‌به ملک سلمان، پادشاه عربستان مدعي شد: دولت و ملت يمن حمله جنايتکارانه شبه نظاميان حوثي و علي عبدالله صالح را که ايران در پشت آن قرار دارد محکوم مي‌کند.وي در اين پيام مدعي شد: مواضع عربستان تا ابد مورد تقدير و احترام تمام فرزندان يمني خواهد بود؛ زيرا عربستان با نيروهاي سرکش حوثي و صالح که برنامه‌ها و طرح‌هاي خصمانه ايران در منطقه را اجرايي مي‌کنند، مقابله کرد.منصور‌هادي مدعي شد: نسل‌هاي آينده يمن نيز حمايت عربستان از يمن از طريق جنگ عاصفه الحزم، رهبري ائتلاف عربي و مقابله با طرح‌هاي ويرانگر ايران در يمن و منطقه را فراموش نخواهند کرد.
پرتاب موشک کار ايران است
به دنبال آن دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا گفت که پرتاب موشک از يمن به عربستان، کار ايران بوده است. به گزارش تسنيم به نقل از بي بي سي وي گفت: سيستم‌هاي آمريکايي مستقر در عربستان سعودي اين موشک را ساقط کرده‌اند و در مورد تجهيزات آمريکايي افزود که هيچ کشوري قادر به توليد آنچه‌امريکا مي‌سازد نيست و اين تجهيزات در نقاط مختلف جهان استفاده مي‌شود.
رد ادعاي ترامپ
در اين رابطه وزير دفاع ايران مشارکت در اصابت موشک انصارالله يمن به فرودگاه عربستان را رد کرد.به گزارش ايسنا، امير حاتمي‌با اشاره به ادعاي مسئولين آمريکايي درباره مشارکت ايران در اصابت موشک انصارالله يمن به فرودگاه عربستان گفت: مگر کسي از آمريکا سوال مي‌کند که شما چه چيزي در اختيار عربستان قرار مي‌دهيد .وي افزود: بنا نيست هر اتفاقي در منطقه رخ داد امريکا ايران را متهم کند، البته از دشمن اين موارد بعيد نيست .وي ادامه داد: دشمن از هر فرصتي استفاده مي‌کند براي اتهام زني عليه ايران و قطعا ما اين مسئله را رد مي‌کنيم .
امکان انتقال موشک به يمن نيست
پس از آن فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به ادعاي مسئولين آمريکايي درباره مشارکت ايران در اصابت موشک انصارالله يمن به فرودگاه عربستان گفت: امکان انتقال موشک به يمن را نداريم. سرلشکر عزيز جعفري گفت: ترامپ حرف‌هاي غلط، بي اساس و دروغ زياد زده و اين مورد هم از اين دست حرف‌هاست .وي با بيان اينکه ترامپ به ايران تهمت زيادي زده است افزود: اصلا ما امکان انتقال موشک به آنجا را نداريم و موشک‌ها براي خودشان است که بازسازي و برد آن را زياد کرده‌اند و بدين وسيله انتقام خون شهداي مظلوم يمن را گرفته‌اند .فرمانده سپاه درباره استعفاي حريري از نخست وزيري لبنان گفت: استعفاي ايشان وقتي در رياض انجام مي‌شود بنا به سفارش صهيونيست‌ها و عربستاني‌ها چنين کاري را کرده تا بتواند خداي ناکرده لبنان را بهم بريزد.