احمدی‌نژاد به خلاف‌گویی عادت کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشستی خبری با اصحاب رسانه با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله اخیر در کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد حملات تندی را به مسئولان داشته است؛ آیا دستگاه قضایی به این حرف‌ها رسیدگی می‌کند یا نه، گفت: این موضوع و این سوال مرا یاد یک داستان انداخت.
سخنگوی قوه قضائیه افزود:یک لاتی یک مدت از چشم‌ها افتاده بود و از این موضوع خیلی رنج می‌برد که چرا کسی به او محل نمی‌گذارد. او یک روز آمد در میدان شهر و شروع کرد به فریاد زدن و فحش دادن و داد و بیداد کردن و مثل کسی که عقده‌ای داشته باشد، به این کار ادامه داد.
معاون اول دستگاه قضا اضافه کرد: مردم ایستادند که ببینند او برای چه این کار را می‌کند و حرفش چیست. در همان زمان حکیمی داشت از آنجا عبور می‌کرد که همراهان حکیم به او گفتند بیایید ببینیم این فرد چه می‌گوید. حکیم به اطرافیان خود گفت: او همه این کار‌ها را می‌کند که فقط دیده شود و اگر ما بایستیم و به او توجه کنیم، او به خواسته مورد نظرش خواهد رسید.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در خصوص این سوال شما و مسائل پیرامون آن به‌نظر یک جلسه سخنگویی کافی نیست؛ اما باید عرض کنم که بعضی از افراد مثل اینکه زبانشان به خلاف‌گویی، دروغگویی و به اصطلاح خلاف واقع گفتن عادت کرده است.


سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: برخی افراد مثل اینکه خودشان را بالاتر از همه چیز می‌بینند و یک خودبینی و بزرگ بینی دارند و فکر می‌کنند که همه کارهایشان حق است و هرکس دیگری هر حرفی می‌زند، نادرست است.
وی افزود: درباره این قبیل افراد واقعاً نمی‌دانم چه تعبیری داشته باشم. از این آقایی که اسم بردید، فقط این را می‌توانم توضیح دهم که یک زمانی یک فیلمی را از این آقا دیدم که با یک مجری در حال مصاحبه بود. چون دیدم که شاید اعتباری نداشته باشد، زیاد وقت صرف آن نکردم، اما فکر کنم که این فیلم حدود ۴۰ دقیقه کمتر یا بیشتر بود. در آن فیلم ۴۰ دقیقه‌ای حقیقتاً این فرد ده‌ها دروغ و خلاف واقع‌گویی و گنده‌گویی و توهین به دیگران را داشت.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: گویا ایشان عادت کرده به خلاف‌گویی؛ چون می‌گوید که در کل دنیا دادسرا، زندان، پزشکی قانونی و ثبت در دست دولت است. باید گفت که آیا واقعاً رفته‌ای و در این باره تحقیق کرده‌ای؟
معاون اول قوه قضاییه گفت: بی پایه صحبت کردن این فرد تقریباً شهره عام و خاص است.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: از همان اول انقلاب (سال ۵۸ و ۵۹) بعضی‌ها مغرضانه و برخی دلسوزانه نقد‌ها و حرف‌های جدی و حتی فحش به قوه قضاییه می‌دادند، ما یادمان نرفته که منافقین چه به قوه قضاییه می‌گفتند که این موارد در آرشیو‌ها موجود است. خود رئیس جمهور فراری
-بنی صدر- چه چیزهایی علیه قوه می‌گفت؟حتی کسان دیگر هم به قوه قضاییه انتقاد می‌کردند پس این سخن هم که نقدی به قوه قضاییه نشده است، بی پایه و اساس است. من کلاه خود شما را قاضی قرار می‌دهم: آیا بیشتر از این می‌شود به قوه قضاییه بد گفت؟
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: این فرد می‌گوید یک روزی قوه قضاییه خوب عمل می‌کرد و کسی به آن انتقاد نمی‌کرد و یا عملکردش قابل قبول بود؛ حالا خراب شده است. درپاسخ باید پرسید: حالا چگونه شده است؟ حالا که شما و بعضی از افراد منتسب به شما تحت‌تعقیب قرار گرفته‌اید، قوه قضاییه خراب شد؟ چرا مسائل شخصی خود را با مسائل عمومی و مملکتی گره می‌زنید؟ باید برای مردم شعور قائل شوید. مردم متوجه این حرف‌ها می‌شوند. می‌پرسند شما که ۸ سال رئیس جمهور بودید، چرا قبلا انتقاد نمی‌کردید؟ که در پاسخ می‌گویید قبلا قوه قضاییه خوب بود و خوب عمل می‌کرد و حالا خراب شده است. آیا قوه قضاییه در همین چند سال اخیر خراب شده است و بد عمل کرده است؛ چون بعضی از افراد منتسب به شما و خود شما تحت تعقیب قرار گرفتید؟
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اینکه سوال کردید که چرا در برابر این توهین‌ها، افترا‌ها و نشر اکاذیب‌ که تنها نیز به قوه قضاییه مربوط نمی‌شود، برخورد نمی‌کنید، باید گفت: حکمت صبر قوه قضاییه ان‌شاءالله در آینده‌ای نه چندان دور برایتان روشن می‌شود. این فرد می‌گوید نزدیکان من ۸۰ میلیون نفرند؛ آیا واقعا این‌طوراست؟ من نمی‌گویم همه مردم، اما حتما بعضی از مردم این توقع را دارند که مدعی‌العموم در این زمینه ورود پیداکند.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یک آقایی گفته بود در جلسه‌ای زمانی که بحران تحریم وجود داشته، آقای فیروزآبادی، سردار جعفری، محسنی اژه ای، آقای مصباحی مقدم، آقای رئیسی و... بودند به آنها هرکدام پنج سکه داده شده و رسید هم نگرفته ایم که این هم دروغ محض است. در آن تاریخ‌ها و قبل و بعدش هیچوقت جلسه‌ای با این ترکیب در رابطه با مسائل اقتصادی تشکیل نشده است.
به گزارش میزان، وی ادامه داد: تمام جلساتی که هر کدام از ما بوده ایم یا تصویر و صدای آن هست و یا لااقل صدای آن. تا زمانی که من در دولت نهم بودم، اصلا جلسه‌ای که بنده و آقایان طائب، رئیسی و جعفری، متفقا در آن حضور
داشته باشیم، اتفاق نیفتاده است.