ایران در قرعه‌کشی جام جهانی با اسپانیا، پرتغال و مراکش ‌در گروه مرگ قرار گرفت بخشکی شانس

سرانجام قرعه‌کشی جام‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه انجام شد و تیم ملی کشورمان به همراه پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه B جام ‌جهانی قرار گرفت. پنجمین حضور تیم ملی در جام‌ جهانی در کنار بازی‌های خوب و صعود آسان ایران به مرحله نهایی جام‌جهانی دست به دست هم داده تا این‌بار توقعی بیش از صرفا یک توریست از تیم ملی کشورمان درجام‌ جهانی پدید بیاید اما حضور ایران در گروه مرگ این رقابت‌ها هم موضوعی است که هواداران تیم ملی را حسابی نگران کرده است.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی، در پایان این مراسم در این رابطه اظهار کرد: از قرعه ایران نمی‌توانم خوشحال باشم. اسپانیا و پرتغال دو تیم خاص برای من هستند. وی در ادامه گفت: برای ما رقابت‌های سختی خواهد بود. همیشه جام جهانی سخت است و فرقی نمی‌کند در چه گروهی حضور داشته باشیم اما زمانی که با اسپانیا، قهرمان جهان و پرتغال، قهرمان اروپا، هم‌گروه می‌شویم شرایط کاملا متفاوت می‌شود. این قرعه برای من، بهترین نبود. سرمربی پرتغالی درباره قدرتمندترین حریف ایران در جام جهانی اظهار کرد: ابتدا باید به مصاف مراکش برویم پس باید خود را برای بازی پیش‌رو خیلی خوب آماده کنیم. از همه مهم‌تر این است که ایران با اشتیاق و احترام بازی کند و با افتخار جام جهانی را ترک کند. بدون شک اسپانیا و پرتغال اگر اشتباه بزرگی نکنند شانس اول صعود هستند. کی‌روش درباره ترس از اسپانیا گفت: همه‌چیز اسپانیا ترسناک است. او ادامه داد: ما نمی‌خواستیم مقابل تیم‌های سخت و بزرگ بازی کنیم. انتظارم این بود که مقابل روسیه بازی کنیم ولی الآن مقابل دو کشور خاص بازی می‌کنیم؛ اسپانیا و پرتغال. فکر می‌کنم شانس خوبی در این گروه
داریم.
در این میان، روزنامه آس نیز به عملکرد خوب کی‌روش اشاره کرد و نوشت: ایران با هدایت سرمربی پرتغالی دومین حضور پیاپی‌اش را در جام جهانی تجربه می‌کند. ستاره این تیم سردار آزمون است. ایران با وجود اینکه نتوانست در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود اما یکی از بهترین دوره‌های خود را تجربه می‌کند و حریف آسانی نخواهد بود.


لوییس فیگو، ستاره سابق فوتبال پرتغال نیز بعد از هم‌گروهی ایران با پرتغال در جام جهانی اظهار کرد: دوست داشتم با ایران نمی‌افتادیم اما این احتمال وجود دارد که ایران از گروهش صعود کند. گروه B یکی از گروه‌های سخت جام ‌جهانی است. ایران در اولین بازی باید به مصاف مراکش برود و بازی اول بسیار مهم است.
هرو رنارد، سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش نیز در گفت‌وگو با elsporبه گروه تیمش اینگونه واکنش نشان داد: در گروه بسیار سختی قرار گرفته‌ایم اما با سربلندی به میدان می‌رویم. گروه سختی داریم. هیچ تیمی دوست ندارد که با اسپانیا هم‌گروه شود.
خوزه فونته، بازیکن تیم پرتغال، در یورو ۲۰۱۶ نیز در خصوص هم‌گروهی ایران و پرتغال گفت: قطعا در گروهی قرار گرفتیم که بازی‌های تماشایی را شاهد خواهیم بود. این گروهی است که همه منتظر بازی‌های آن هستند. بازی اول ما بسیار بازی هیجان‌انگیزی است. علاوه بر آن مراکش تیم قدرتمندی است. ما می‌خواهیم گام‌به‌گام پیش برویم. ایران هم سرمربی پرتغالی دارد و به همین خاطر مطمئنم حریف سختی برای ما خواهد بود. بازی ایران و پرتغال می‌تواند یک داربی در جام جهانی باشد.
ایران در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۹۷) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه سنت پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود. در دومین دیدار ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ۹۷) در ورزشگاه کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود و در نهایت ایران در سومین بازی خود در ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۹۷) در سارانسک به مصاف پرتغال خواهد رفت.