عروس مرده!

آفتاب یزد- گروه صفحه آخر: بی دلیل نیست که اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا شده است چرا که چیزهایی را در آن می‌بینی که حتی تو خواب هم آنها را نمی‌توانستی تصور کنی. فیلم و تصاویرخاص، اتفاق‌های باور نکردنی و افرادی که حاضرند برای معروف شدن دست به هرکاری بزنند، حتی تغییر چهره. کم سن و سال است و دوست دارد به هر طریقی دیده شود حتی اگر به قیمت وحشتناک خواندن یا مسخره کردنش تمام شود. آنقدر عمل‌های زیبایی انجام داده که به جای اینکه شبیه شخصیت محبوبش یعنی آنجلینا جولی شود، شبیه عروس مردگان شده است. روزی نیست وارد پیجش در اینستاگرام شوی و کسی از چهره‌اش تعجب نکرده و او را به خاطر این تغییر چهره مورد شماتت قرار نداده باشد. ماجرا آنجا دردناک می‌شود که او با گریم‌های عجیب، چهره وحشتناک‌تری را از خود در معرض دید قرار می‌دهد. درست چیزی شبیه زامبی‌ها. جالب اینجاست که این شخصیت عروس مرده نه تنها در فضای مجازی دارای فالوئرهای فراوان است بلکه با قیافه عجیبش تبدیل به سوژه رسانه‌های خارجی نیز شده است؛ رسانه‌های کشورهایی چون هلند، دانمارک، سوئیس و ... که از او به عنوان وحشتناک‌ترین چهره یاد کرده‌اند. این دختر، ایرانی و یکی از علاقه‌مندان به آنجلینا جولی بازیگر معروف هالیوود است.او بیش از 50 جراحی پلاستیک انجام داده تا شبیه آنجلینا جولی شود اما وی به شخصیت کارتون عروس مرده معروف شد. به گفته این دختر19 ساله، وی ماه‌ها رژیم گرفته تا به 40 کیلوگرم وزن برسد. او می‌گوید آنجلینا جولی را دوست دارد و او را تحسین می‌کند.

رسانه‌های خارجی درباره او چه گفتند؟
به هر حال قیافه او یا همان عروس مرده بسیار مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است . اما این رسانه‌ها از او به عنوان یک شخصیت وحشتناک یاد کرده‌اند.


«می‌خواهید شبیه آنجلینا جولی شوید ، نتیجه وحشتناک است» تیتر خبری یکی از رسانه‌های دانمارک در رابطه با جراحی‌های زیبایی این دختر ایرانی است.
روزنامه تلخراف هلند نیز در گزارشی درباره او نوشته است:«اگر شما فکر می‌کنید با 50 جراحی می‌توانید به کسی که می‌خواهید شبیه شوید، اشتباه می‌کنید چرا که در مورد او این موضوع اصلا صادق نیست. او اغلب با عکس‌العمل‌هایی مانند «تو شبیه یک هیولایی» و « تو شبیه زامبی هستی» روبرو می‌شود.»
«می‌خواست شکل آنجلینا جولی بشه تبدیل به زامبی شد» تیتر یک روزنامه سوئیسی.
همچنین روزنامه جمهوریت ترکیه اینطور نوشته است:« با هدف شبیه ساختن خود به آنجلینا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی، پس از ده‌ها عمل زیبایی اینچنین جنازه خوفناکی نزد دیدگان دیگران نشانده است!»
نشریات آلمانی‌زبان هم به این دختر ایرانی پرداختند. مهم‌ترین نشریه اشترن هست با چندین میلیون خواننده که وی را فاجعه جراحی زیبایی دانسته است.

پزشک چقدر گناهکار است؟
بی‌شک تب و تاب عمل‌های زیبایی در ایران متقاضی بسیار بالایی دارد. انگار طی یک قانون نانوشته‌ برای عده‌ای عمل زیبایی از نان شب هم واجب‌تر است و باید این کار را انجام دهند. اما از آنجا که عمل‌های زیبایی تنها بازاری است که مشتری خود را حفظ کرده ،بی تردید این پزشکان هستند که از این بازار سود خواهند برد چرا که جراحی‌های زیبایی هزینه‌های بالایی دارد . اما سوال اینجاست که چرا باید یک پزشک تن به انجام برخی از عمل‌های زیبایی‌ای بدهد که نه تنها چهره فرد را زیباتر نمی‌کند بلکه برای او مشکل ساز می‌شود. درست مثل اتفاقی که برای این دختر ایرانی رخ داد. حال این مسئله منجر به بحث میان کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. مثلا کاربری در این مورد نوشته است:« وقتی تغییر قیافه این دختر رو می‌بینم اولین چیزی که به ذهنم میاد دکتری است که حاضر شده این بلا رو سر این خانم بیاره. به نظرم تو این‌مورد بحث پول چندان مطرح نیست نهایتا ممکنه پزشک هزینه یک عمل جراحی رو
از دست بده. اما آیا باوجود رضایت متقاضی اصلا این کار اخلاقی هست؟».کاربر دیگری نوشته است:«یه مستندی بود، در رابطه با همین موارد، دکتره می‌گفت من می‌تونم دماغ مریض رو عمل کنم، ولی عقلشو که نمی‌تونم عمل کنم!»
اما کاربران دیگری در جواب این کامنت نوشته‌اند:« کسی هم انتظار نداره مغزش یا فکرش رو تغییر بده. ولی این عمل بینی واقعا زیاده رویه. تو حوزه کاری خودش می‌تونه قبول نکنه»،«موافقم، عقل اون رو نمی‌تونی عمل کنی، خودت که عقل داری، خودت باید بفهمی این کار نباید انجام بشه.»

واکنش کاربران
از سوی دیگر، دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی را به سوژه شدن او در رسانه‌های خارجی نشان دادند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«این مثلا عروس مرده‌اس؛ همینقدر ترسناک. هیچ ربطی هم به آنجلینا جولی نداره قیافه‌ای که برای خودش ساخته». فرد دیگری نوشته است:«چند وقته تلاش کرده ، خودشو شبیه دراکولا کرده که بهش بگن عروس مُرده!! الان گفتن می‌خواسته شبیه آنجلینا جولی بشه!»
دیگری نوشت:« ایشون اصلا قرار نبوده شبیه خانم جولی بشه، قرار بود شبیه شخصیت کارتونی عروس‌مردگان بشه که خیلی هم تو این راه موفق بودند.»