دو قهرمانی جهان برای ایران

آرمان: چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان که در سالن 12‌هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد با قهرمانی تیم ایزی‌پایپ کاشان به پایان رسید. این سومین قهرمانی نمایندگان ایران در ۴ دوره کشتی آزاد باشگاه‌های جهان بود.تیم بیمه‌رازی نیز که با شکست مقابل ستارگان ساری از این رقابت‌ها کنار رفت، قهرمان ۲ دوره نخست این رقابت‌هاست.
مسابقات مقدماتی
در دیدارهای مقدماتی این مسابقات تیم‌های تایتان مرکوری آمریکا، خیموری مغولستان، ستارگان ساری و ایزی‌پایپ کاشان با پیروزی مقابل رقبای خود به‌عنوان تیم‌های اول گروه‌های چهارگانه به دور بعد صعود کردند. در دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی تیم تایتان مرکوری آمریکا به‌عنوان تیم اول گروه A به مصاف تیم خیموری مغولستان به‌عنوان تیم اول گروه B رفته و در دیگر دیدار نیز تیم ستارگان ساری به‌عنوان تیم اول گروه C با تیم ایزی‌پایپ کاشان تیم اول گروه D دیدار کردند تا در نهایت نماینده آمریکا و کاشان به فینال مسابقات راه یافتند.
فینال


در جریان دیدار نهایی چهارمین دوره کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان که در سالن ۱۲‌هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، تیم‌های ایزی‌پایپ کاشان از ایران و تایتان مرکوری قهرمان دوره پیش این رقابت‌ها از آمریکا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با حساب۶ بر ۴ به سود ایزی‌پایپ به پایان رسید و این تیم جام‌قهرمانی را بالای سر برد. در مبارزه نخست و در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری مقابل توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۷ با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی رسید تا نخستین برد از آن ایران شود. دومین مبارزه میان ولادیمیر خینچگاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی ایزی‌پایپ و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک مقابل آلن واترز برگزار شد و در نهایت این مبارزه با برتری ۷ بر صفر به‌سود خینچگاشویلی به پایان رسید. در وزن ۶۵ کیلوگرم فرزاد عموزاد خلیلی نفر سوم بازی‌های داخل سالن آسیا برابر برنارد فوترل که چندی پیش در جام دیوید شولتز آمریکا به نایب قهرمانی رسید، به میدان رفت و در نهایت به برتری ۶ بر ۳ رسید. در وزن ۷۰ کیلوگرم محمد نادری دارنده مدال برنز آسیا ۲۰۱۶ مقابل فرانکلین گومز نایب‌قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ به روی تشک رفت و در حالی که ۲ بر صفر از حریف خود عقب بود در نهایت با نتیجه ۲ بر ۲ به برتری رسید تا حساب کار در مجموع ۴ بر صفر به سود ایران شود. در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین الیاسی برابر نازاری کورچینسکی با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و نخستین برد آمریکا به‌دست آمد. در وزن ۷۹ کیلوگرم رضا افضلی دارنده مدال طلای آسیا برابر کایل داک ۱۲ بر صفر شکست خورد.در وزن ۸۶ کیلوگرم در دیداری حساس علیرضا کریمی مقابل دیدوید تیلور به روی تشک رفت و در پایان با حساب ۳ بر یک شکست خورد. در وزن ۹۲ کیلوگرم حسین شهبازی در دیداری حساس مقابل نیکولاس هفلاین قهرمان جام دیوید شولتز در یک کشتی سخت و نفسگیر با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید. در وزن ۹۷ کیلوگرم ولادیسلاو بایتسایف کشتی‌گیر روسی تیم ایزی‌پایپ برابر کایل اسنایدر شاخص‌ترین کشتی‌گیر آمریکا با نتیجه یازده بر صفر شکست خورد تا کار به کشتی آخر کشیده شود. در مبارزه پایانی و در دیداری سرنوشت‌ساز که تیم پیروز را مشخص می‌کرد گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی تیم ایزی‌پایپ و دارنده مدال طلای جهان و نفر سوم المپیک در حالی که با آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه دنده مواجه بود، مقابل نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۷ به روی تشک رفت و در پایان با جسارتی مثال‌زدنی و با وجود درد زیاد ناشی از آسیب‌دیدگی با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید و جام‌قهرمانی را به ایران هدیه کرد.
سومی تیم ساری
در جریان دیدار رده‌بندی تیم‌های ستارگان ساری و خیموری مغولستان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم ستارگان ساری با برتری ۹ بر یک عنوان سومی را از آن خود کرد.
پاراوزنه برداری ایران قهرمان جهان شد
طلایی دیگر برای سیامند رحمان
 
قوی‌ترین پارا وزنه بردار جهان در رقابت‌های فوق سنگین قهرمانی جهان صاحب نشان طلا شد و منصور‌پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان در این دسته عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. سیامند رحمان در روز ششم مسابقات پارا وزنه برداری قهرمانی جهان در دسته 107+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت که در حرکت نخست وزنه 265 کیلوگرمی را انتخاب و به راحتی مهار کرد, در حرکت دوم نیز در مهار وزنه 275 کیلوگرمی موفق عمل کرد و درحرکت سوم وزنه 285 کیلوگرمی را بالای سر برد و به نشان طلا و عنوان قهرمانی دست یافت. منصور‌پورمیرزایی دیگر نماینده ایران در این دسته نیز در حرکت نخست وزنه 236 کیلوگرمی را انتخاب و مهار کرد، در حرکت دوم وزنه 241 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت سوم از مهار وزنه 260 کیلوگرمی بازماند و با رکورد 241 کیلوگرم صاحب نشان نقره شد. عنوان سوم این دسته نیز به نماینده اردن با رکورد 235 کیلوگرم رسید. بر این اساس کاروان کشورمان با کسب 3 نشان طلا، 4 نقره و یک برنز تا پایان روز ششم مسابقات در جایگاه دوم قرار دارد. امروز و در آخرین روز مسابقات، صمد عباسی در دسته 65 کیلوگرم از ساعت 23 به وقت تهران به مصاف حریفان خود خواهد رفت.