بازی در زمین دشمن چرا!

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انتقاد از دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه و هر دستگاه و نهاد دیگر حکومتی، حق آحاد مردم است. این حق را کسی نمی‌تواند از مردم سلب کند. احزاب و جمعیت ‌های سیاسی هم با تعریفی که برای آنها در ادبیات سیاسی وجود دارد، حق دارند در چارچوب قوانین و منافع ملی انتقادهای خود را مطرح کنند و زمینه را برای رشد جامعه و اعتلای حیات سیاسی نظام حکومتی فراهم سازند.
با تاکید بر این اصل، لازم است بر این نکته نیز تاکید کنیم که هیچکس و هیچ نهادی تحت هیچ عنوان حق ندارد مطالبی بگوید یا بنویسد و یا به نحو دیگری منتشر نماید که به دشمن بهانه می‌دهد و برای نسبت دادن آنچه دلخواه دشمنان نظام جمهوری اسلامی و کشور و ملت ایران است آنها را در سندسازی علیه این ملت و این نظام مظلوم یاری می‌رساند. این قبیل اقدامات، همراهی با دشمن محسوب می‌شوند و بهیچوجه و تحت عناوینی از قبیل نقد و آگاهی بخشی نمی‌گنجند.
متاسفانه، بعضی اشخاص و احزاب و حتی نهادهائی که وظیفه ذاتی آنها حمایت و حراست از نظام جمهوری اسلامی است، به دلیل کینه‌ای که از دولت یا بعضی از افراد و دستگاه‌های حکومتی دارند، تحت عنوان انتقاد یا آگاهی بخشی و یا تحلیل سیاسی مطالب خلافی را مطرح می‌کنند که علاوه بر دروغ و بی‌پایه بودن، به دشمن برای سندسازی علیه نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند. این موارد را نمی‌توان تحت عنوان انتقاد کردن به عنوان یک حق همگانی قرار داد و به آن افتخار کرد. این قبیل اقدامات، خدمت به دشمنان نظام جمهوری اسلامی و خیانت به ملت و کشور و ضربه زدن به منافع ملی است. فردی که در سخنرانی خود برای به اصطلاح بصیرت افزائی، به مسئولین کشور نسبت ‌هائی می‌دهد که ایادی شیطان بزرگ با استفاده از آن نسبت‌ها سندسازی می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی را به دخالت در امور کشورهای دیگر متهم کنند، نه تنها به مخاطبان خود بصیرت نمی‌ دهد بلکه به دشمن برای رسیدن به اهداف شومی که دارد کمک می‌کند.


در چنین مواردی اولین سوال این است که چرا این افراد به خودشان اجازه می‌دهند برای انتقام گرفتن از دولت و مسئولین، دروغ بگویند؟ سوال دوم این است که از یک جمع بسته دارای درجه امنیتی بالا، چگونه نوار و فیلم سخنان این افراد به بیرون راه پیدا می‌کند؟ و سوال سوم این است که این نوارها و فیلم‌ها چگونه به دست دشمنان نظام جمهوی اسلامی می‌رسند و به اسنادی برای تبلیغ علیه این نظام و کشور و ملت تبدیل می‌شوند؟
اگر افراد یا احزاب و یا نهادهائی به بعضی مسئولین در هر یک از قوای سه گانه یا سایر اندام‌های نظام ایراد و انتقاد دارند، بدون آنکه به دروغ متوسل شوند آن را مطرح کنند تا ضمن استفاده از حق انتقاد و کمک به رشد و اعتلای نظام و کشور، به دشمن مجال سوءاستفاده ندهند. آحاد مردم به ویژه افراد مسئول در نهادها و ارگان‌ها و همینطور احزاب سیاسی باید به این وظیفه اخلاقی و شرعی خود توجه نمایند که نظام و دولت را باید یاری کنند و انتقاد را با انتقام اشتباه نگیرند. متاسفانه این روزها سخنان بعضی از فعالان سیاسی احزاب به جای آنکه انتقاد باشد، به انتقام تبدیل شده است آنها باید بدانند که این،‌ انتقام از فرد یا افراد و یا حتی دولت و فلان قوه دیگر نیست بلکه انتقام از نظام مظلوم جمهوری اسلامی است.
خوشبختانه مردم به خوبی می‌دانند که گویندگان این سخنان و نویسندگان این مطالب و تهیه کنندگان گزارش‌ها و تحلیل‌هائی که تحت پوشش انتقاد از رسانه ملی پخش می‌شود ولی در واقع انتقام گرفتن از مسئولین است، اهداف سیاسی را دنبال می کنند و این امور ریشه در زیاده خواهی این افراد دارد و در ادبیات سیاسی نمی‌توان آن را نقد واقعی نامید. این افراد باید به این سوال اساسی پاسخ بدهند که وقتی آمریکا از تعهدی که مثلاً در برجام دارد تخلف می کند، شما به جای آنکه بر سر آمریکا فریاد بزنید چرا دولت کشور خودتان را نکوهش می‌کنید؟ برجام، یک سند بین‌المللی است که با اراده نظام امضا شد نه یک فرد یا یک جمع خاص، بنابر این اگر طرف مقابل تخلف کند، او باید سرزنش شود نه فرد یا افرادی که برای تحقق اراده این نظام تلاش شبانه روزی کردند.
همینطور است انتقادهای غیرمنصفانه‌ای که بعضی احزاب زیاده خواه از دولت به دلیل عدم تامین خواسته هایشان می‌کنند. نمی‌توان گفت ایراد و اشکالی در عملکرد دولت وجود ندارد، ولی همه باید دست به دست همدیگر بدهیم و این ایرادها و اشکال‌ها را برطرف کنیم تا کشوری که متعلق به همه ماست آباد و آزاد و سرافراز باشد و دشمنان این ملت، در توطئه‌هایشان ناکام شوند. این است خواسته شهدائی که برای پیروزی انقلاب و برپائی نظام جمهوری اسلامی و حراست از تمامیت ارضی کشور و استقلال و آزادی جان خود را فدا کردند و هر اقدامی برخلاف این خواسته، بازی کردن در زمین دشمن است.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل ایران ایر: ایرباس هواپیما‌های جدید را تامین مالی می‌کند حضرت آیت‌الله جوادی آملی: منشا خلیق بودن آیت‌الله هاشمی حُریّت اوست نوبخت در جلسه فراکسیون مستقلین مطرح کرد اعلام آمادگی دولت برای متعادل کردن افزایش مالیات، بنزین و حذف یارانه در بودجه 97 دکتر ظریف: ایران ادعای آمریکا در تحویل تسلیحات به یمن را به سازمان ملل ارجاع می‌دهد بازی در زمین دشمن چرا! با تصویب مجلس 30 درصد از اعتبارات دادگستری به پرداخت حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف اختصاص یافت تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان جنگنده‌های سعودی جشن عروسی در یمن را به عزا تبدیل کردند مخالفت اروپا با مصادره اموال شاهزادگان عربستانی بدون محاکمه علنی حضرت آیت‌الله صانعی: در اسلام هیچ حقی از زنان از بین نرفته است وزیر کشور: 15 بازارچه مرزی رسمی در کشور ایجاد می‌شود شمخانی امروز به کردستان سفر می‌کند نخستین جشنواره عکاسی از موقوفات وامامزادگان تهران برگزار می‌شود 65هزار معلم در سال جاری بازنشسته می‌شوند برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی امروز در تهران به دلیل آلودگی هوا مدارس تهران امروز تعطیل است تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان