تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان

در ادامه اعتراضات جهانی، اندونزی، الجزائر و واشنگتن روز گذشته شاهد تظاهرات مردم علیه تصمیم ترامپ درباره قدس بودند.
به گزارش «ایسنا»، به نقل از رویترز، صدها هزار اندونزیایی در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس در جاکارتا تظاهرات کردند. شورای علمای اندونزی با شعار "اندونزی برای قدس متحد می‌شود" این تظاهرات میلیونی را ترتیب داده بود.
در این تظاهرات شخصیت‌های رسمی و مردمی از جمله رئیس مجلس و معاونش، شهردار جاکارتا، رئیس نهضت علما و جنبش محمدیه حضور داشتند و تظاهرات کنندگان از دولت خواستند تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به رسمیت نشناخته و محصولات اسرائیل و آمریکا را تحریم کند.
آنها همچنین از دولت‌های اسلامی و عربی خواستند اختلافات را کنار گذاشته و به خاطر قدس و فلسطین متحد شوند.


همچنین هزاران تن از مردم واشنگتن، پایتخت آمریکا در مخالفت با اقدام ترامپ تظاهرات کردند.
شورای سازمان‌های اسلامی آمریکا این تظاهرات را نزدیک کاخ سفید ترتیب داد و در آن تعدادی از گروه‌های اسلامی و غیر اسلامی شرکت داشتند.
تظاهرات کنندگان پرچم فلسطین را به طول 50 متر در دست داشته و خواهان آزادی فلسطین و پایان اشغال‌گری اسرائیل شدند. آنها علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز شعار دادند.
اسامه جمال، دبیرکل شورای سازمان‌های اسلامی آمریکا در این تظاهرات از تصمیم ترامپ انتقاد و از دنیا خواست در مقابل این اقدام آمریکا متحد شوند.
در همین راستا، شانزدهمین کنفرانس شورای سیاسی اتحادیه بولیواری ملت‌های آمریکای لاتین نسبت به تصمیم ترامپ درباره قدس ابراز نگرانی کرده و آن را محکوم کرد.
این کنفرانس هشدار داد که این تصمیم عواقب خطرناکی بر ثبات و امنیت خاورمیانه دارد و نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.
همچنین پایتخت الجزائر و برخی از استان‌های آن شاهد تظاهرات و تجمع‌های اعتراض‌آمیز علیه تصمیم ترامپ درباره قدس بود.
در این تظاهرات اعتراض‌آمیز شخصیت‌های سیاسی، نمایندگان مجلس و عبدالعزیز بلخادم، نخست‌وزیر سابق الجزائر حضور داشتند.
المیادین نیز گزارش داد، کمیسیون عالی حقوق بشر در ژنو که تاکنون اظهارنظری درباره تصمیم ترامپ نکرده است مقدمات برگزاری تظاهراتی در حمایت از قدس را انجام می‌دهد و خواهان تحریم کالاهای اسرائیلی شده است.
یک فعال فلسطینی گفت: در پاریس به سمت سفارت آمریکا در حمایت از قدس تظاهرات برگزار می‌شود و تحریم اسرائیل قوی‌ترین سلاح در مقابل اشغالگران است.
علمای افغانستان: قدس قابل چشم پوشی نیست
علمای اهل سنت و تشیع افغانستان در نشست مشترکی در کابل اعلام کردند که بیت المقدس تنها یک قطعه از سرزمین ملت فلسطین نیست بلکه آن اعتقاد و ایمان همه مسلمانان است و هیچ مسلمانی هرگز از باور و عقاید خود گذشت نمی‌کند و آنها در برابر اقدام آمریکا ایستادگی خواهند کرد.
مولوی «نقیب الله» به عنوان یکی از علمای برجسته افغانستان روز یکشنبه در نشست خبری مجمع علمای شیعه و سنی این کشور گفت که رئیس جمهوری افغانستان در برابر تصمیم ترامپ برای قدس موضع در خور شان ملت مسلمان این کشور اتخاذ و از ایمان و باور مردم به صورت درست نمایندگی کرد.
«محمد آصف مصباح» رئیس اتحادیه مساجد افغانستان نیز در این نشست تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت کشورش به شهر قدس آن را حرکت تحریک آمیز یک سویه‌ای دانست که به شدت از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.
درخوست تحریم کالاهای آمریکایی
«ضیاء الدین داوود» نماینده مجلس مصر از مقامات این کشور و همچنین کشورهای مسلمان و عربی خواست تا کالاهای آمریکایی را تحریم کنند و هرگونه همکاری اقتصادی با آمریکا از جمله خرید سلاح را لغو نمایند.
به گزارش «الاهرام»، داوود در سخنانی که در آغاز جلسه مجلس مصر برگزار شد، در واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن هرگز از ما راضی نمی‌شود و ما را به عنوان شریک قبول نخواهد کرد.
وی افزود که این پیام را از قلب قاهره به جهان برسانید که قدس و فلسطین مساله اصلی مصر باقی خواهد ماند.
مادلین آلبرایت: اقدام ترامپ درباره قدس مفید نبود
«مادلین آلبرایت» وزیرخارجه پیشین آمریکا در مصاحبه باشبکه تلویزیونی «سی ان ان» در ارتباط با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن یکجانبه بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به صراحت گفت: اقدام ترامپ مفید نبود.
آلبرایت در ادامه افزود: کاری که دونالد ترامپ درمورد قدس انجام داد، باعث ایجاد اختلال و مشکل آفرینی شد.
آلبرایت به صراحت گفت: اقدام بیت المقدس ترامپ به هیچ وجه مفید نبود و بله این یک اقدام شگفت آوری بود و این موضوع باعث تحریک احساسات در منطقه خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل ایران ایر: ایرباس هواپیما‌های جدید را تامین مالی می‌کند حضرت آیت‌الله جوادی آملی: منشا خلیق بودن آیت‌الله هاشمی حُریّت اوست نوبخت در جلسه فراکسیون مستقلین مطرح کرد اعلام آمادگی دولت برای متعادل کردن افزایش مالیات، بنزین و حذف یارانه در بودجه 97 دکتر ظریف: ایران ادعای آمریکا در تحویل تسلیحات به یمن را به سازمان ملل ارجاع می‌دهد بازی در زمین دشمن چرا! با تصویب مجلس 30 درصد از اعتبارات دادگستری به پرداخت حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف اختصاص یافت تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان جنگنده‌های سعودی جشن عروسی در یمن را به عزا تبدیل کردند مخالفت اروپا با مصادره اموال شاهزادگان عربستانی بدون محاکمه علنی حضرت آیت‌الله صانعی: در اسلام هیچ حقی از زنان از بین نرفته است وزیر کشور: 15 بازارچه مرزی رسمی در کشور ایجاد می‌شود شمخانی امروز به کردستان سفر می‌کند نخستین جشنواره عکاسی از موقوفات وامامزادگان تهران برگزار می‌شود 65هزار معلم در سال جاری بازنشسته می‌شوند برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی امروز در تهران به دلیل آلودگی هوا مدارس تهران امروز تعطیل است تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان تظاهرات گسترده علیه تصمیم ترامپ درباره قدس در آمریکا و چند کشور جهان