سخنان تازه سید مهدی طباطبایی در مورد نگرانی شیخ سازندگی از دسترسی احمدی نژاد به اسناد اطلاعاتی

هشداری که هاشمی داده بود
گروه سیاسی- محموداحمدی‌نژاد پیش از مناظرههای انتخاباتی سال 88 با سیاست «افشاگری» پا به‌عرصه سیاست گذاشت. زمانی که فیلمی از خانه شهردار وقت تهران در بسته تبلیغاتی خود قرار داد و با‌انتشار آن، نظر همه را جلب کرد، نام او بر سر زبان‌ها افتاد. او با همین سیاست در جریان مناظره های انتخاباتی سال 88 در مقابل میرحسین موسوی حضور پیدا کرد. مناظره هایی که نخستین دوره برگزاری مناظره های دو نفره کاندیداها بود که البته دیگر تکرار نشد. احمدی‌نژاد پرونده‌ای از اسناد را در مقابل چشمان بینندگان باز کرد و نگاه به دوربین گفت: «آیا من می‌توانم درباره پرونده آموزشی یک خانم با شما صحبت کنم؟ بگم؟ بگم؟ من اینجا پرونده‌ای دارم برای یک خانم. شما می‌شناسید در تبلیغات انتخاباتی کنار شما می‌نشیند.» رو‌به‌دوربین هم‌چنان اتهام‌زنی‌ها را ادامه داد تا به زعم خودش «افشاگری» کند. هاشمی‌رفسنجانی و پسرهایش، ناطق نوری و پسرهایش را متهم کرد که «در کشور چه‌می‌کنند؟ چگونه میلیاردر شدند و در کشور زندگی می‌کنند؟ چه‌طور زندگی می‌کنند؟» او البته از مهدی کروبی هم نگذشت. او کروبی را متهم کرد که از شهرام جزایری، متهم مالی پول دریافت کرده‌است. احمدی نژاد همیشه مدعی‌بود که برای سخنان خود سندی در دست دارد. در سخنان‌اش مدام از «اسناد موجود»، «فیلم»، «شاهدان عینی» و ... صحبت کرده است. این خط تا امروز ادامه یافته است و حالا رییس دولت های نهم و دهم خانواده لاریجانی را از برخوردهای بگم بگم خود بی نصیب نمی‌گذارد. پرسش اینجاست که آیا احمدی‌نژاد به اسناد خاصی دسترسی دارد؟ احمدی نژاد چگونه به این اسناد دست پیدا کرده است؟ چرا دیگران به این اسناد دسترسی ندارند؟ با وجود همه اتهام‌زنی‌ها یا به توصیف محمود «افشاگری»ها رقبای او هیچ‌گاه فرصت پیدا نکردند هم‌چون او اسناد و مدارکی ارائه یا خود را تبرئه کنند؟؟ حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره مهم‌ترین پیش‌بینی آیت‌الله‌هاشمی گفت:«همه نگرانی آیت‌الله هاشمی از دسترسی احمدی‌نژاد به پرونده‌های اطلاعاتی بود. برخی ناظران معتقدند که دسترسی احمدی‌نژاد در همان روزهایی که خود سرپرست وزارت اطلاعات را برعهده گرفته ممکن شده است.
بیم دسترسی به اسناد
خبرآنلاین فیلم 1 دقیقه‌ای از سیدمهدی‌طباطبایی عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز را در سایت اینترنتی خود منتشرکرد. دراین‌فیلم خبرنگار خبرآنلاین سوالی را مبنی بر «مهم‌ترین پیش‌بینی‌های مرحوم هاشمی که امروز به‌آن‌رسیده‌اید، چیست؟» از طباطبایی می‌پرسد. او در جواب گفت: «آیت‌الله هاشمی گفت نظام،ضعف‌هایی دارد و در روحانیت نیز ضعف‌های بیش‌تری هم وجود‌دارد. بیم‌این را داشت که باحاکمیت و تسلط احمدی‌نژاد، به پرونده‌های اطلاعاتی دسترسی داشته‌باشد و دست به‌اقداماتی بزند که به ضرر نظام باشد.» این پرسش ذهن را مشغول می‌کند که چه اطلاعاتی وجود دارد که نه احمدی نژاد بلکه هر شخص دیگری به‌آن دست پیداکند، می‌تواند به ضرر نظام تمام‌شود؟ اگر وجود داشته‌باشد، بیم‌آن می‌رود که هرکسی به‌آن، دسترسی داشته باشد.


احمدی‌نژاد حرف‌هایی خواهدزد که ضدانقلاب نمی‌گوید
چندی پیش حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب‌کارگزاران نیز درمورد رفتارهای احمدی‌نژاد در آینده به ایلنا گفت:«روزی خواهدرسید که احمدی‌نژاد حرف‌هایی را به‌زبان بیاورد که هیچ ضدانقلابی نگوید.» گویا احمدی‌نژاد تنها یک‌شخص نیست بلکه به‌یکی از مسائل نظام تبدیل شده‌است که دیر یا زود باید راه‌حلی برای او درنظر گرفته‌شود. به‌هر‌حال نمی‌توان شخصی که رئیس‌جمهور سابق این کشور بوده‌است را، نادیده‌گرفت. اما آن‌چه اهمیت دارد شایعه دسترسی احمدی نژاد به اسناد و مدارک است. چون تنها راه افشاگری او، علیه مقامات و مسئولین را اسناد می‌دانند. این‌در‌حالی‌است که این پرسش از سوی منتقدان احمدی نژاد مطرح است که، اگر سندی یا تخلفی از سوی مقامات یا مسئولین وجود‌دارد، چرا آن‌زمان که رئیس‌جمهور بوده نسبت به‌آن‌ها سکوت کرده و اقدامی انجام نداده‌است؟
احمدی‌نژاد نمی‌تواند نقش اپوزیسیون را بازی‌کند
البته رفتارهای احمدی نژاد مورد واکنش مقامات، مسئولین و نمایندگان مجلس نیز بوده‌است. اما احمدی‌نژاد هم‌چنان رفتار خود را تکرار می‌کند. این‌در‌حالی‌است که آیت‌الله خامنه‎ای ، رهبر انقلاب چند وقت پیش بدون اسم بردن از احمدی‌نژاد گفته بود: «کسانی که همه امکانات کشور دست‌شان است یا بوده، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی‌کنند برخی افراد در داخل با متهم کردن افراد و دستگاه‌ها و تلاش برای صحیح جلوه‌دادن‌ دروغ‌های شاخ‌دار بیگانگان، همان‌کار دشمن را انجام‌ می‌دهند.» ایشان هم‌چنین خاطر نشان کرده‌بودند: «این‌که فردی مکرر، دستگاه‌ها یا قوای مختلف را مورد‌حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می‌تواند با یک سنگ، شیشه‌ای را بشکند.» رهبر انقلاب اضافه کردند: «نمی‌شود که انسان در یک‌دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود.»
بعد از این سخنان رهبر انقلاب، برخی نزدیکان احمدی‌نژاد مدعی‌شدند خطاب رهبر، به رئیس‌جمهوری سابق نیست و محمود احمدی‌نژاد، درحاشیه سفر چند روز پیش خود به بوشهر، مورد انتقاد تعدادی از بسیجیان قرار گرفت. اما پاسخ هایی داد که می توانست به نوبه خود در دو قطبی کردن فضا از سوی او نقش بزرگی ایفا کند.
مهلت 48 ساعته احمدی‌نژد به لاریجانی
محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان‌اش در پی جدی‌شدن رسیدگی به اتهام‌های آن‌ها در دادگاه، به‌شدت به‌دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و رئیس آن حمله کردند. نقطه مشترک حملات احمدی‌نژاد را می‌توان در قالب سیاست پیشین او دید، یعنی «افشاگری». او در یک پیام ویدئویی به آیت‌الله‌ صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، «۴۸ ساعت مهلت داد تا اسناد مربوط به محکومیت او و همکارانش» را منتشر کند. در این پیام ویدئویی بااشاره به‌سخنان رئیس قوه‌قضائیه در‌جمع دانشجویان در هفته گذشته گفت که آیت‌الله لاریجانی «عناوین مجرمانه ای را به‌بنده و همکارانم نسبت داده‌است. ایشان ما را فتنه گر، منحرف و حامی آقای بابک زنجانی معرفی‌کرده و ما را به این اتهامات متهم کرده‌است.» آقای احمدی‌نژاد، افزود:‌«من نمی‌گویم که در دادگاه صالح زیرا از شما چنین انتظاری را ندارم اما حتی اگر در دادگاه فرمایشی تحت‌امر خودتان ما به‌این عناوین مجرمانه محکوم شده‌ایم ، ظرف ۴۸ ساعت اسنادش را منتشر کنید تا همگان بدانند.» او هشدار داد که در غیر‌این‌صورت، نظرش را در مورد رئیس‌قوه‌قضائیه و عملکردش در این هشت‌سال با مردم درمیان خواهد‌‌گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق، اقدام خواهد‌کرد. احمدی‌نژاد دراین کلیپ به‌گونه‌ای حرف زده که گویی اسنادی را در اختیار دارد و در صورت برآورده نشدن خواسته‌اش آنها را منتشر می‌کند تا به قول خودش «افشاگری» کند.
احمدی‌نژاد دروغ‌گو است
به‌گزارش خبرگزاری میزان،‌ وابسته به قوه‌قضائیه، آیت‌ا‌‌لله صادق لاریجانی در نشست روز ۲۲ آذر، در واکنش به‌این سخنان احمدی‌نژاد و نزدیکان‌اش را به «فتنه، دعوت به اغتشاش و دروغ‌گویی» متهم کرد. البته پیش از این، حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، چهارم مرداد و دقایقی پس از آزادی از زندان خطاب به مقام‌های قوه قضائیه گفته بود که «به‌زودی سرنگون می‌شوید». بقایی پشتش به چه کسی یا چه چیزی یا چه سندی گرم است که این‌گونه علیه مقام قوه‌قضائیه سخن می‌گوید. نکته جالب این‌که روزنامه شهروند نیز در توئیتی این سوال را مطرح کرده که چطور احمدی‌نژاد علیه دستگاه‌قضایی ویدئو منتشر می‌کند و در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز شرکت می‌کند.
این مسایل باعث شده است تا امروز احمدی نژاد به پرسش بزرگی برای جامعه ایرانی تبدیل شود. به طور قطع او از سال 84 تا امروز که توانسته است تصویر خاصی در فضای سیاسی از آن خود کند هیچ وقت تابع اصول اخلاقی مشخصی نبوده است اما امروز رفتارهای او به گونه ای است که می تواند برای کلیت نظام چالش ایجاد کند. از این منظر جامعه می پرسند که چگونه است رییس دولت های نهم و دهم به رغم عدم رعایت اخلاق و ترویج ماجرای بگم بگم هنوز از رجل سیاسی محسوب می شود اما نیروهایی که در تبعیت آنان از نظام و وفاداریشان و همچنین سطح بالای کارامدیشان شکی وجود نداشته است حتی نمی توانند و یا حق ندارند در مقابل دوربین رسانه ها ظاهر شوند. ترس از جنون و یا هر چیز دیگری اکنون باعث شده است که همه شهروندان از هر طبقه و قشری با تعجب به روند سیاست ورزی در ایران خیره شوند.
سایر اخبار این روزنامه
آشپزخانه ما ! آشپزخانه ما ! آشپزخانه ما ! «همدلی»، از حواشی عقب‌گرد دولت و مجلس از اجرایی‌شدن یک تصمیم اقتصادی گزارش‌می‌دهد سخنان تازه سید مهدی طباطبایی در مورد نگرانی شیخ سازندگی از دسترسی احمدی نژاد به اسناد اطلاعاتی محمد توسلی، دبیر کل نهضت آزادی ایران در تشریح راهکار های برون رفت از بحران های اخیردر گفت‌وگو با «همدلی»: آمریکا در برجام ماند به مناسبت صد و بیست‌وششمین سالروز تولد محمدعلی جمالزاده میلادت مبارک پدر داستان‌نویسی مدرن ایران «همدلی» از وضعیت نامناسب مدارس فرسوده کشور گزارش می‌دهد تحصیل زیر وحشت آوار علی مطهری: آستان قدس، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی باید مالیات بدهند ولی الله شجاع پوریان این راه بسته نمی‌ماند بازگشت «عقلانیت» و «اخلاق» به سیاست کشف محموله مواد انفجاری و انتحاری در منطقه مرزی سراوان سخنگوی پوتین: تحریم‌های جدید آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند حریری: حزب الله عضوی از دولت لبنان است رهبر انقلاب، درگذشتِ واعظ شهیر حجت‌الاسلام مظاهری را تسلیت گفتند آمریکا در برجام ماند