فرزندان مارتین لوترکینگ اظهارات ترامپ درباره کشورهای آفریقایی را محکوم کردند

گرامیداشت روز مارتین لوترکنیگ با انتقادات کنونی از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اظهاراتی که درباره کشورهای آفریقایی مطرح کرد، همراه بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، همزمان با اینکه هزاران تن از شهروندان آمریکایی زاد روز مارتین لوترکینگ، فعال برجسته حقوق بشر را با اعتراض به ترامپ گرامی داشتند، فرزندان این فعال سیاه پوست نیز اظهارات دونالد ترامپ را درباره کشورهای آفریقایی محکوم کردند.
درگیری‌هایی نیز میان شهروندان آمریکایی – هایتیایی و طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نزدیکی عمارت مارا لاگو واقع در پام بیچه فلوریدا در گرفت.
این رویدادها پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ در جریان نشست اخیر با سناتورهای آمریکایی کشورهای آفریقایی را به عنوان کشورهای "چاه مستراح" توصیف کرد و گفت: چرا آمریکا نمی‌تواند به جای پذیرفتن مهاجران بسیار زیاد از کشورهای آفریقایی مهاجرانی را از کشورهایی چون نروژ بپذیرد.


مارتین لوترکینگ سوم، پسر بزرگ مارتین لوترکینگ ضمن محکوم کردن این اظهارات ترامپ گفت: هنگامی که یک رئیس‌جمهور تاکید دارد که کشور ما باید شهروندان بیشتری را از کشورهای سفیدپوست همچون نروژ بپذیرد فکر نمی‌کنم که ما باید زمان بیشتری را صرف صحبت کردن درخصوص اینکه این رئیس‌جمهور چه می‌گوید و چه کار انجام می‌دهد،‌ کنیم. ما باید راهی برای نرم کردن عواطف و احساسات این مرد پیدا کنیم.
در همین حال برنیس کینگ، دختر مارتین لوترکنیگ نیز گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشورهای سراسر جهان اظهاراتی را که رئیس‌جمهور کشورمان مطرح می‌کند به عنوان انعکاس روح واقعی آمریکا بپذیرند. ما یک ملت، یک خون، یک مردم و یک سرنوشت هستیم. کل تمدن و بشریت از خاک آفریقا نشات گرفته است.
در همین حال ترامپ برای طی کردن تعطیلات فدرال به عمارت مارلا لاگو سفر کرده است.
وی سخنرانی هفتگی خود با ملت آمریکا را به مارتین لوترکینگ اختصاص داد و گفت: رویای دکتر کینگ رویای ماست، رویا آمریکاست. این وعده‌ای است که به ملت داده شده، در قلب مردم ما هک شده و بر روی روح بشریت نوشته شده است.
سایر اخبار این روزنامه
تاکید ایرباس بر تحویل هواپیماهای سفارش داده شده ایران دکتر روحانی در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی: مجالس اسلامی برادرانه و در مسیر اتحاد توسعه محور جهان اسلام تلاش کنند حکایت شهادت شهید نواب صفوی از زبان جوانترین عضو جمعیت فدائیان اسلام ادامه اعتراض‌ها به حضور نتانیاهو در هند همزمان با امضای 9 قرارداد میان دهلی و تل آویو رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی: آماده‌ایم حتی با کسانی که در دنیای اسلام صریحاً با ما دشمنی کردند برادرانه برخورد کنیم وزیر اطلاعات: انرژی کشور صرف دامن زدن به اختلافات درونی نشود ربیعی: انتقال محموله نفتی به کره شمالی و شلیک موشک به سانچی، داستانسرایی و دروغی بسیار آشکار است سازمان ملل: 22 میلیون یمنی نیازمند کمک‌های فوری هستند لیبرمن: تا یک سال دیگر هیچ تونلی در مرزهای غزه باقی نمی‌ماند فرزندان مارتین لوترکینگ اظهارات ترامپ درباره کشورهای آفریقایی را محکوم کردند اختلافات مرزی چین و هند باز هم شدت گرفت حزب بارزانی انتخابات مجلس عراق در کرکوک را تحریم کرد اتحادیه اروپا: انگلیس هنوز هم می‌تواند بریگزیت را نادیده بگیرد آمریکا و احیاء مجدد تروریسم