توجه به محرومان تأکید مؤکد حضرت امام(ره) بود

رئیس قوه قضائیه و جمعی از مسئولان عالی قضایی با حضور در حرم مطهر با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند. به گزارش میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل تحولی عظیم در ابعاد نظری و عملی در جامعه اسلامی خصوصاً در کشور ما ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه معنای اعم جامعه اسلامی خیلی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: امروز دیگر کسی از سکولار بودن دنیا و حرکت به طرف سکولاریزه شدن سخن نمی‌گوید که بخشی از آن ناشی از انقلاب اسلامی و تأثیرات آن در بیرون مرز‌هاست.  وی با بیان اینکه «رسیدگی و توجه به محرومان یک تأکید مؤکد حضرت امام(ره) بود» ادامه داد: اینکه مسئولان جمهوری اسلامی و نهاد‌های این نظام چقدر توانسته‌اند به اهداف جمهوری اسلامی قرابت داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند، تابع این است که شاخص‌هایی را که امام(ره) از تعالیم اسلام و انبیای الهی برای این ملت و نظام ترسیم کردند، چقدر رعایت کرده باشند. رئیس قوه قضائیه در ارزیابی کلی این موضوع تصریح کرد: جمهوری اسلامی با نهاد‌هایی که در اختیار دارد، در مسیر کلی این ارزش‌ها حرکت کرده است؛ هم قوه قضائیه و هم قوای دیگر کشور تلاش خودشان را کرده اند؛ اما مسلماً تا آن اهداف بلند هنوز فاصله دارند.  
رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: هنوز کاستی‌هایی مثل بحث اطاله دادرسی وجود دارد که امیدواریم با تلاش دوستان و کار‌هایی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد، این کاستی‌ها برطرف شود. آیت‌الله آملی لاریجانی در بیان ارزیابی خود از سیستم قضایی یادآور شد: نظام قضایی کشور رو به تکامل است و مثل هر نهاد دیگری با افت و خیز‌هایی مواجه بوده ولیکن بحمدالله مسیر کلی آن مسیر تکامل است. وی در پایان از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، تولیت حرم امام خمینی(ره) تشکر کرد.