باید به مردم نزدیک‌تر شویم

شهروند|  دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم افتتاحیه مراکز و تجهیزات جدید مجتمع دارویی درمانی هلال ایران آغاز دهه فجر را تبریک گفت و با بیان اینکه امیدواریم پیروان صدیقی برای امام (ره) و رهروانی خوب برای رهبر معظم انقلاب باشیم، ادامه داد: لازم می‌دانم یاد واقف این مکان با عظمت را گرامی بدانم که این فضا را برای انجام کارهای درمانی در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار دادند. امیدواریم فرهنگ وقف بیشتر از اینها در کشور ما گسترش پیدا کند.
در  این مراسم تجهیزات جدیدی شامل دستگاه لیزر اگزایمر چشم، دستگاه لیزر پوست، دیالیز HDF و کارگاه مرکز جامع تصویربرداری رونمایی شد .
 دکتر پیوندی درباره خدمات بیمارستان هلال‌احمر گفت: مجتمع دارویی درمانی هلال پتانسیل بسیار خوبی دارد. با خدماتی که همکاران ما در دوره‌های قبل انجام دادند فضایی ایجاد شده تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به مردم ارایه دهیم. امروز هم شاهد افتتاح چندین مورد کاربردی مانند پد هلیکوپتری، قرار گرفتن در زنجیر امداد و اقلام امدادی به عنوان یک پایگاه امدادی در مواقع خطر، افتتاح دستگاه لیزر برای پوست و چشم، افتتاح دستگاه دیالیز و دیگر دستگاه‌ها بودیم. همه موارد حاکی از این است که جمعیت هلال‌احمر می‌خواهد در جهتی حرکت کند تا برای مردمی که به ما با درد و رنجی مراجعه می‌کنند، با تمام توانایی و هر شکلی که امکانش وجود دارد، مشکلاتشان را کاهش دهیم و این مجتمع نقطه بسیار تابناک و روشنی برای ارایه خدمت است.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که به تمام فضاهای جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک فضای امدادی نگاه می‌کنیم که در هر موقعیت اضطرار بتوانیم بهترین خدمت را برای مردمی که در آن منطقه هستند داشته باشیم، خاطرنشان کرد:. ایجاد پد هلیکوپتری و قرار دادن این مکان در زنجیره امداد و نجات حاکی از این است که ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد که این مکان در عین حال که یک مرکز مجهز درمانی است و خدمات فراوانی را ارایه می‌دهد اگر اتفاقی در این منطقه یا استان‌های همجوار بیفتد بتواند به عنوان یک کانون و مرکز امداد و نجات در خدمت مردم باشد.


رئیس جمعیت هلال‌احمر مجتمع دارویی درمانی هلال ایران را دارای قابلیت‌های فراوانی دانست و گفت: این مرکز تا به حال توانسته خدمات بسیار زیادی را ارایه بدهد، البته حتما مشکلاتی هم وجود دارد که باید بازنگری جدی در این مجتمع داشته باشیم. در هر حال امکانات زیادی نداریم و باید با سرمایه‌هایی که داریم بهترین و بهینه‌ترین کار را انجام دهیم. اما لازم است طرح مشترک جامعی در اینجا حاکم شود تا ما بتوانیم این فضای بسیار خوبی که واقفین در این منطقه در اختیار ما قرار داده‌اند و دیگر بزرگان زحمت ساختش را کشیده‌اند، استفاده کنیم. این طرح جامع باید پاسخگوی نیازهای جمعیت هلال‌احمر و نیازهای مراجعه‌کنندگان، باشد.
دکتر پیوندی با اظهار امیدواری درباره برطرف شدن مشکلات افزود: چارت، تشکیلات، نفرات، نحوه اداره و بحث‌های تعرفه‌ای مشکلاتی است که برطرف خواهند شد. همچنین امیدواریم ارایه خدمت در زمینه‌های چشم‌پزشکی و راه‌اندازی مرکز جامع تصویربرداری، خدمات بسیار شایسته‌ای به مراجعان بدهند.  موضوعی که همکاران بنده در این مرکز بسیار برای آن تلاش کرده‌اند، بحث توریسم سلامت است و امیدواریم این تلاش‌ها بیش از این گسترده شود. جمعیت هلال‌احمر به عنوان ارگان امدادی و خیریه مستقلی، وظیفه مشخصی را در داخل کشور بر عهده دارد. همچنین وظیفه بهداشت و درمان برای ایرانیان خارج از کشور در برخی نقاطی که خود نظام تصمیم می‌گیرد؛ بر عهده جمعیت است و امیدواریم بتواند این وظیفه را به خوبی دنبال کند. ما در موقعیتی که در اینجا فراهم است باید توریسم سلامت را فعال‌تر کنیم تا از پتانسیلی که در داخل کشور وجود دارد استفاده کنیم.  رئیس جمعیت هلال‌احمر ارایه خدمات درمانی را در این مجتمع پزشکی فرصتی بسیار مناسب دانست و گفت: باید نگاه فرهنگی، اقتصادی و علمی داشته باشیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم. این مجتمع، پزشکان توانمند، کادر باتجربه و مجربی دارد که زبانزد کشورهای منطقه است. با خدمت صادقانه، موثر و مفید به افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، باید فضای خوبی در کشور فراهم کنیم تا مردم به بهانه این خدمات به سمت کشورمان هدایت شوند. زیرا این امر هم جزو اهداف جمعیت هلال‌احمر تلقی می‌شود و هم می‌تواند به گسترش خدمات ما کمک کند. امیدوارم که این مجتمع بتواند روزهای بسیار پربارتر، مفیدتر، موثرتر در ارایه خدمات درمانی و توانبخشی پاراکلینیک نه تنها در حوزه شهر تهران بلکه به عنوان نگین درخشانی برای تمام کشور باشد و روز به روز بتواند گام‌های بلندتری در جهت اهداف واقفینش داشته باشد تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: افتتاح پروژه‌ها در این ایام را به فال نیک می‌گیریم. جمعیت هلال‌احمر جنس مردمی دارد و به همین واسطه ما خودمان را از مردم می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که بتوانیم گوشه‌ای از نیازهای مردم را برطرف کنیم تا به همراه مردم و کمک آنها در جهت رفع نیازهایشان تلاش جدی‌تری را در حوزه‌های مختلف امداد و نجات، داوطلبان، جوانان و دیگر حوزه‌های جمعیت در سراسر کشور به وظیفه سازمانی انجام دهیم.
دکتر علی‌اصغر پیوندی به ارایه پیشنهاداتی برای رفع مشکلات جمعیت هلال‌احمر پرداخت وعنوان کرد:  راه برون‌رفت از مشکلاتی که در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد و نقشی که می‌توانیم در آینده کشور به عنوان یک ارگان امدادی، فرهنگی و اجتماعی ایفا کنیم این است که به مردم نزدیک‌تر شویم و دستمان را بیشتر به سوی آنها دراز کنیم و تعامل نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشیم و بتوانیم صدای رسایی در جهت رفع مشکلات آنها باشیم. پیوندی در پایان سخنان خود گفت:« اگر این کار را کردیم مردم هم به کمک ما خواهند آمد و با هم می‌توانیم گام‌های بسیار بلندی برداریم. با مردم بودن در جهت رفع نیاز مردم است که می‌تواند ما را روز به روز به نقش بیشتر خودمان در جمعیت هلال‌احمر واقف کند. متاسفانه کشور حادثه‌خیزی داریم و شاید زلزله در صدر این حوادث باشد انتظار مردم از ما این است که در مواقعی که به خطر می‌افتند، کنارشان باشیم. به همین دلیل هلال‌احمر هر لحظه باید آماده باشد تا بتواند با کمک مردم در جهت رفع نیازهایشان حرکت کند و همین‌طور به ترویج روحیه صلح و دوستی کمک کند. بنابراین تکریم انسان‌ها وظیفه‌ای است که باید تک تک ما به عنوان عضوی از جمعیت هلال‌احمر، داوطلب و امدادگر انجام دهیم.»