اعزام دستگاه سی تی اسکن از تهران به فردوس برای مداوای مصدومان!

آفتاب یزد – گروه حوادث : بر اثر واژگونی اتوبوس در ساعت 2 و 34 دقیقه بامداد روز گذشته ( دوشنبه) در جاده دیهوک – فردوس 9 نفر از هموطنان کشته و 36 نفر مصدوم شدند که اسامی فوتی‌ها را اورژانس طبس، به شرح ذیل اعلام کرده است:
۱- جواهر هرمزی‌مقدم از تلخاب‌شیرین
۲- ملکه کرمی
۳- شاه‌بی‌بی جلالی از دیل


۴- فاطمه‌زهرا فاتحی‌منش از دیل
۵- زری بزرگ‌زاده از دیل
۶- شاه‌بی‌بی درودگر اصل از دیل
۷- زینب رضایی‌لار از لار باشت
۸- شوکت محمدپور بیدک از بیدک باشت
۹- گل‌جهان افتخاری‌عمله از بیدزرد
اسامی زخمی ها نیز به شرح زیر است:
1- زهرا گشت طالب
2- دلبر هرمزی
3- پرنیا بالیده
4-خدیجه طیبی
5- جان آفرین جلالی
6- افسر خوشنود
7- گلی طالبی
8- داوود پناهی پور
9- حمیده بالیده
10- فاطمه رستگار
11- کتایون سلیمانی
12- خدیجه مصیب زاده
13- نادر پور محمد
14- هاجر بابایی خیرآباد
15- ماه پری رضایی
16- پری بالیده
17- ماه افسر هرمزی مقدم
18- سپند طیبی فرد
19- مهین ولی پور
20- فاطمه طالبی
21- حکیمه اله کنی
22- کفایت طالبی
23- مریم فضل نژاد
24- بی بی گل صفا
25- مرتضی روز استانی
26- سپیده هندویان
27- مریم ملکی زاده
28- فاطمه عظیمی نیا
29- سید روح الله حسینی
30- نوشین حیدرپور
31- رضا ناصرپور
32- فریده رئیسی
33- ماه زینب نوروزی
34- زهرا صالح نژاد
35- زهرا سادات حسینی
36- نرگس روزخون

تاکید بر رسیدگی ویژه
در همین حال نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بر رسیدگی ویژه به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دیهوک -فردوس تاکید کرد و گفت: تیم پیگیری برای عیادت و رسیدگی به مشکلات حادثه دیدگان این سانحه مشخص شد.
محمد رضا امیر حسنخانی گفت: هتل عماد نظام فردوس آمادگی کامل خود را جهت اقامت همراهان مصدومان اعلام کرده است. رئیس اورژانس فردوس هم بر انتقال هرچه سریع تر دستگاه سی تی اسکن از تهران به بیمارستان حضرت رسول(ص) فردوس تاکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت این شهرستان و بروز حوادث و تصادفات زیاد در محورهای مواصلاتی آن، این امر ضروری است. مجید نقره دانی افزود: دستگاه سی تی اسکن موجود در این بیمارستان، مدت یک ماه است که خراب و غیرقابل استفاده بوده و در حال حاضر مصدومان سانحه باید برای انجام امور تشخیصی سی تی اسکن و ام آر آی به بیرجند (مرکز استان) اعزام شوند. مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه
علوم پزشکی بیرجند نیز بیان کرد: بلافاصله
۱۴ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و ۳۶ مصدوم این حادثه به همراه اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان های طبس و فردوس منتقل شدند. علی دلخروشان گفت: بالگرد اورژانس هوایی بیرجند
جهت انتقال تعدادی از مصدومین به سمت فردوس به پرواز درآمد. مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در اینباره گفته است که اغلب سرنشینان اتوبوس سانحه دیده، زیارت اولی هستند.سرهنگ محمدحسین علی آبادی افزود: بیشتر این افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند که سپاه اتوبوس را در اختیار آنها گذاشته است. وی اظهار کرد: این اتوبوس از مقصد گچساران در کهگیلویه و بویراحمد راهی مشهد بود و مسافران آن زن بودند. وی افزود: حال برخی مصدومان وخیم بوده که با پیگیری انجام شده با اورژانس هوایی از شهرستان های طبس و فردوس به بیرجند منتقل شدند و بقیه در همان شهرستان ها تحت مداوا هستند. سرهنگ علی آبادی بیان کرد: علت حادثه در دست بررسی است.