در باب دلار 5000 تومانی!

هومن جعفری - حقیقت امر این است که این سطرها در این فضای اندک باید در نهایت مهندسی متن، جای بگیرند تا بتوانند رسالت حقیقی خود را به سرانجام برسانند. این سطرها در دفاع و حتی در تحسین از مقامات درجه اول اقتصادی دولت محترم نگاشته می‌شود. بزرگمردانی که می‌کوشند با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌ها و مشکلات و حتی بدعهدی‌های مکرر در مکرر دشمنان، رکوردها را درنوردند و کاری کنند کارستان.
با وجود کارشکنی‌های داخلی و خارجی، دولت آقای روحانی دارد رکورد تاریخی دلار پنج هزار تومانی را در‌می‌نوردد و این نرخ را به عنوان پرچم استیلای برجام بر مناسبات اقتصادی و نظام بانکی کشورمان به اهتزاز در‌می‌آورد. کاری از این بزرگ‌تر؟ اقدامی از این حکیمانه‌تر؟ زدنی‌ای از این زدنی‌تر؟ بی‌انصاف نباشید. مرد و مردانه کلاه از سر بردارید و در برابر این حرکت اقتصادی سر تعظیم فرود آورید که انکار بزرگان و انکار بزرگی بزرگان، نفی بزرگی آنها نیست.
مثل کارلوس کی‌روش نباشید که فکر می‌کند همین که چشمش را روی واقعیت ببندد و یک بیانیه صادر کند، همه به دنبال او راه می‌افتند. نه عزیزان! از قدیم گفته‌اند به عمل کار برآید، به سخندانی نیست و این دلار پنج هزار تومانی، خود یکی از بزرگ‌ترین مصادیق بارز عمل‌دانی است.
حقیقتش دوستان از اتاق فرمان اشاره می‌کنند تخم‌مرغ دانه‌ای 800 تومان را هم اشاره کنم منتها در کلاس و قواره این مطلب نیست که با دلار آغاز شود و با یک اشاره تخم‌مرغی به پایان برسد. همان دلار پنج هزار تومانی را عشق است حسن‌جان!