تعیین تکلیف سپرده گذاران خرد موسسات غیرمجاز تا پایان بهمن‌ماه

معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: روند تعیین تکلیف سپرده‌های خرد در موسسات غیرمجاز آخر بهمن‌ماه جاری پایان می‌یابد و در صورت شناسایی دارایی‌های جدید، پرداخت به سایر سپرده گذاران فراهم می‌شود.
به گزارش ایرنا، فرشاد حیدری در نشستی با حضور جمعی از سپرده گذاران برخی تعاونی‌های اعتبار منحل شده، درباره مسائل و مشکلات مطرح شده توسط سپرده گذاران مبنی بر روند تسویه حسابها به ویژه موضوع پرداخت نشدن بخشی از سود سپرده‌ها بر مبنای قرارداد‌های اولیه گفت: به دلیل کسری دارایی‌های شناسایی شده این تعاونی‌ها، پرداخت اصل و سود سپرده‌ها به صورت کامل در شرایط کنونی امکان‌پذیر نبود و لازم بود در مورد نحوه تقسیم دارایی‌هایی که تاکنون شناسایی شده‌اند، بین طلبکاران تصمیم‌گیری شود.
وی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد ابتدا سپرده‌های خرد تعیین تکلیف شوند که این امر از ابتدای آذرماه آغار و تا آخر بهمن ماه سال جاری پایان خواهد یافت و در ادامه در صورت شناسایی دارایی‌های جدید و ارزیابی آنها، زمینه پرداخت سپرده‌های سایر اشخاص فراهم خواهد شد.
به گفته عضو هیات عامل بانک مرکزی، برای تحقق این امر هیات‌های تصفیه فعلی تعاونی‌ها برکنار و هیات‌های تصفیه جدید ازسوی کمیته منتخب سران محترم قوا تعیین و مشغول به کار شده‌اند.


حیدری تاکید کرد: تعهد تعاونی‌ها در قبال سپرده گذاران براساس قراردادهای منعقده است و اقدامات صورت گرفته، نافی مسئولیت سهامداران و مدیران این تعاونی‌ها در قبال قراردادهای منعقد شده با سپرده گذاران نیست و بایستی مسئولین تعاونی‌های منحل شده پاسخگوی دیون خود باشند و مسیر قانونی برای پیگیری حقوق مالباختگان هموار است.
وی افزود: تخصیص خطوط اعتباری بانک مرکزی برای تادیه سپرده‌ها، تعقیب قضایی متخلفین و تعیین هیات‌های تصفیه برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت تعاونی‌های منحله از جمله اقدامات به عمل آمده توسط کمیته منتخب سران قوا است.
معاون نظارت بانک مرکزی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه با اقدامات به عمل آمده توسط بانک مرکزی، مساعدت قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، استانداران و سایر دستگاه‌ها و اشخاص مسئول اکنون نهاد پولی غیر مجاز حائز اهمیتی در کشور فعالیت ندارد اما انتظار می‌رود هموطنان در صورت مواجه شدن احتمالی با نهادهای غیر مجاز ضمن اطلاع به دادستان محل، بانک مرکزی یا نیروی انتظامی، از تودیع سپرده‌های خود نزد موسسات فاقد مجوز خودداری کنند.
بنا بر اعلام بانک مرکزی، این نشست عصر دیروز (24 بهمن) در بانک مرکزی برگزار شد و علاوه بر معاون نظارتی این بانک، مدیران این حوزه و بخش حقوقی نیز حضور داشتند.
این جلسه با هدف آگاهی از روند تسویه حساب سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله از جمله وحدت، البرز، فرشتگان و افضل توس برگزار شد.
در این نشست روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد برگزاری جلسات گفت وگو با نمایندگان سپرده گذاران با هدف اطمینان از روند تسویه سپرده‌ها مطابق با ضوابط و دستورات ابلاغی به بانکها و موسسات عامل و پاسخگویی به سپرده گذاران ادامه خواهد داشت.
تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات غیرمجاز با تصمیم کمیته منتخب سران سه قوه از آذر ماه در بانک‌ها و موسسات عامل آغاز شد که این فرآیند در بهمن ماه امسال پایان می‌یابد تا سپرده گذاران تا سقف‌های تعیین شده 100 و 200 میلیون تومانی حساب‌های خود را تعیین تکلیف کنند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور معاون رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی انجام شد رونمایی از 8 نوع واکسن دامی و انسانی تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز پیام تظاهرات سراسری مردم بحرین درهفتمین سالگرد انقلاب: مبارزه ملت بحرین علیه رژیم آل خلیفه متوقف نخواهد شد تحلیل سیاسی هفته هوای پاک دیروز تهران ظریف در دیدار نخست‌وزیر عراق: ایران از هیچ گونه همکاری و مشارکت برای بازسازی عراق دریغ نخواهد کرد تعیین تکلیف سپرده گذاران خرد موسسات غیرمجاز تا پایان بهمن‌ماه جذب 9.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در صنعت 12 میلیارد دلار خطوط اعتباری از زمان اجرای برجام عملیاتی شده است با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس؛ 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 به چرخه توزیع سوخت کشور افزوده می‌شود نمایشگاه بهاره از امروز در مصلای تهران برپا می‌شود پیام تسلیت روحانی به پوتین در پی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه کارشناس روس: ترامپ در مورد برجام سیاست اشتباه در پیش گرفته است معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: جهت گیری دولت توسعه بازار دارایی‌های فکری است یک مسئول نهاد ریاست جمهوری: سامانه ثبت اسناد دفاع مقدس در دولت راه اندازی شد دستور رئیس‌جمهور برای تهیه گزارشی جامع درباره اتفاقات اخیر همکاری امدادخودرو کانون جهان‌گردی در اجرای طرح ویژه ترافیکی نوروز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز