کارشناس روس: ترامپ در مورد برجام سیاست اشتباه در پیش گرفته است

یک کارشناس ارشد انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه گفت: ترامپ در مورد برجام سیاست اشتباه در پیش گرفته است و نمی‌تواند با ایران از موضع زور سخن بگوید.
«ولادیمیر سوتنیکوف» در گفت وگو با ایرنا گفت: برجام توافق بین‌المللی است که با قطعنامه شورای امنیت از طرف جامعه جهانی تایید شده و آمریکا نمی‌تواند بطور یکجانبه آن را فسخ یا بی‌اعتبار کند.
وی افزود: زمانی که برجام امضا شد، گفت و گوها درباره برنامه هسته‌ای ایران از سال 2006 میلادی جریان داشت و روسیه، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان با ایران در مورد شرایط فعالیت‌های هسته‌ای این کشور مذاکره می‌کردند.
سوتنیکوف ادامه داد: با امضای برجام جهش صورت گرفت و این توافق بین‌المللی حاصل تلاش‌ها و مذاکره‌های طولانی کشورهای عضو گروه 1+5 و ایران است.


وی با بیان اینکه ترامپ می‌خواهد شرایط برجام را تغییر دهد، اظهار کرد: این اقدام ناممکن است و ایران و بقیه کشورهای 1+5 آن را نمی‌پذیرند.
کارشناس روس گفت: ترامپ باید شهامت داشته باشد و سنجیده عمل کند و از موضع زور با جمهوری اسلامی ایران سخن نگوید، اگر برجام مورد رضایت آمریکا نیست چرا نمایندگان این کشور در گفت وگوهای هسته‌ای شرکت کردند.
وی افزود: اقدامات آمریکا در مورد برجام غیرمنطقی است و در صورت تحقق سیاست‌های ضدبرجامی این کشور ثبات منطقه خاورمیانه به هم می‌خورد.
سوتنیکوف گفت: موضع ترامپ در مورد برجام بقدری غیرسازنده است که سیاستمداران آمریکایی نیز به این مساله اذعان دارند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور معاون رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی انجام شد رونمایی از 8 نوع واکسن دامی و انسانی تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز پیام تظاهرات سراسری مردم بحرین درهفتمین سالگرد انقلاب: مبارزه ملت بحرین علیه رژیم آل خلیفه متوقف نخواهد شد تحلیل سیاسی هفته هوای پاک دیروز تهران ظریف در دیدار نخست‌وزیر عراق: ایران از هیچ گونه همکاری و مشارکت برای بازسازی عراق دریغ نخواهد کرد تعیین تکلیف سپرده گذاران خرد موسسات غیرمجاز تا پایان بهمن‌ماه جذب 9.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در صنعت 12 میلیارد دلار خطوط اعتباری از زمان اجرای برجام عملیاتی شده است با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس؛ 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 به چرخه توزیع سوخت کشور افزوده می‌شود نمایشگاه بهاره از امروز در مصلای تهران برپا می‌شود پیام تسلیت روحانی به پوتین در پی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه کارشناس روس: ترامپ در مورد برجام سیاست اشتباه در پیش گرفته است معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: جهت گیری دولت توسعه بازار دارایی‌های فکری است یک مسئول نهاد ریاست جمهوری: سامانه ثبت اسناد دفاع مقدس در دولت راه اندازی شد دستور رئیس‌جمهور برای تهیه گزارشی جامع درباره اتفاقات اخیر همکاری امدادخودرو کانون جهان‌گردی در اجرای طرح ویژه ترافیکی نوروز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز تلاش جدید دولت و مجلس برای مدیریت بازار ارز