مراسم تشییع و وداع با شهدای مظلوم حادثه خیابان پاسداران برگزار شد

مراسم تشییع و وداع با شهدای مظلوم حادثه خیابان پاسداران با حضور جمعی از مسئولین وقشرهای مختلف مردم در تهران برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر سه تن از شهدای نیروی انتظامی که در حوادث اخیر خیابان پاسداران به شهادت رسیدند، صبح پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری، خانواده‌های این شهدا و جمعی از مردم، در ستاد فرماندهی ناجا در تهران بزرگ برگزار شد.
مردم قدرشناس تهران، پیکر‌های استوار دوم رضا امامی، استوار دوم محمدعلی بایرامی و سرباز رضا مرادی علمدار، را شکوهمندانه در خیابان‌های منتهی به ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، تشییع کردند.
وزیر کشور در این مراسم با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار و نظم و امنیت کشور است، گفت: ما از برنامه همه گروه‌هایی که دنبال ایجاد بحران در کشور هستند مطلع هستیم و وی افزود برای نیروی انتظامی برخورد با گروهی 100 یا 200 نفره که امنیت عمومی را خدشه‌دار کرده‌اند کار ساده‌ای است. نگرانی عمده ما این بود که خود آنها اقدام به کشتن از خود کنند. نیروی انتظامی به آنها فرصت داد و با کار اطلاعاتی دقیق سرشاخه‌ها شناسایی شدند. درست زمانی که اتمام حجت تمام شد طی 10 دقیقه نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام داد.


وزیر کشور همچنین تصریح کرد: ما اقتدار را در خرد، عقلانیت و کاهش هزینه می‌دانیم. افرادی که این عزیزان را به ناحق شهید کردند کار مهم نظامی و امنیتی نکرده‌اند. فردی بی‌عقل، خشونت طلب و افراطی پشت ماشین می‌نشیند و آن را به سمت جمعیت می‌راند. ما نمونه این کار را در جریان خشونت طلب افراطی کفر داعش دیده‌ایم.
در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی هم تاکید کرد: ما با هر فرقه و تفکری که امنیت را به خطر بیندازد، قاطعانه برخورد می‌کنیم و این اغتشاشگران داعشی در کمترین زمان ممکن محاکمه و به سزای عملشان می‌رسند.
وی افزود: نیروی انتظامی و بسیج با قدرت و اقتدار در مقابل هر بی‌نظمی و اخلال ایستاده‌اند. فرزندان این ملت در نیروی انتظامی و عرصه‌های مختلف به صورت شبانه روزی برای ارتقای نظم و امنیت مشغول خدمت هستند. این امنیت که امروز در منطقه و در میان بسیاری از کشورها مثال زدنی است مدیون این شهداست، شهدایی که بدون هیچ ادعایی مظلومانه رفتند و با ایثارگری خود امنیت و آرامش را به مردم هدیه دادند.
وی با بیان اینکه آسیب نرسیدن به مردم، اولویت نیروی انتظامی است، گفت: نمی‌گذاریم خون شهدا هدر رود.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: امنیت، آرامش و رفاه مردم برای ما در اولویت است و تا جایی که می‌توانیم اجازه نمی‌دهیم کوچکترین صد مه‌ای متوجه اموال و جان مردم شود.
تشییع بسیجی شهید محمدحسین حدادیان
مراسم تشییع بسیجی شهید مدافع حریم امنیت محمدحسین حدادیان نیز روز پنجشنبه از ناحیه بسیج جماران به سمت امام زاده علی‌اکبر(ع) چیذر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،این مراسم با حضور دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و جمع کثیری از مردم تهران و دوستان شهید برگزار شد. محمدحسین حدادیان در اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران به شهادت رسید.
جمعی از اراذل و اوباش دوشنبه شب (30 بهمن) در اقدامی غیرقانونی و کاملا تهاجمی با تجمع در خیابان پاسداران تهران (محدوده کلانتری 102) ضمن ایجاد بی‌نظمی، ناامنی و درگیری در سطح منطقه، 3 مامور پلیس و یک نیروی بسیجی را حین انجام وظیفه برای برقراری نظم و امنیت به شهادت رساندند.
این گروه همچنین با سوءاستفاده از رافت و مدارای نیروهای انتظامی به بسیاری از اموال خصوصی و عمومی (خودروها و منازل و فروشگاه‌های مردم) خسارت وارد کردند.
بر همین اساس، نیروهای پلیس تهران بزرگ نیز با اقدامی قاطع ضمن دستگیری سریع عوامل اصلی این جنایت، حدود 300 نفر از آشوبگران را دستگیر کردند.
سایر اخبار این روزنامه
تعلیق ایران از لیست سیاه FATF تمدید شد تولید رادیوداروی درمانی جدید در سازمان انرژی اتمی ایران آغاز همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال 97 مجلس بودجه 97 را تصویب کرد معاون بهداشت وزارت بهداشت: قهوه خانه داران، برای مبارزه با قلیان باید تغییر رویکرد دهند زیر پوست جامعه چه می‌گذرد؟ در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل مطرح شد طرح جدید انصارالله برای پایان دادن به بحران یمن سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سرعت دادن به کار پیشران هسته‌ای بی‌ارتباط با رفتار آمریکا در برجام نیست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود باردیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کرد نماینده آمریکا در سازمان ملل، سوریه را تهدید به حمله نظامی کرد مصرف برق در تابستان باید 6 هزار مگاوات کم شود فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد امضای توافقات مرزبانی پنج کشور حاشیه خزر در آینده نزدیک دادستان تهران خبر داد: صدور کیفرخواست عامل شهادت سه نفر از ماموران ناجا کاهش سرفاصله مترو در روزهای پایانی سال غلامرضا حیدری نماینده تهران و عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید: رفع حصر تا عید صورت می‌گیرد مراسم تشییع و وداع با شهدای مظلوم حادثه خیابان پاسداران برگزار شد