صدور کیفرخواست جدید برای قاضی کهریزک


در روزهایی که موضوع صدور حکم دو سال حبس برای سعید مرتضوی دادستان وقت تهران مربوط به پرونده کهریزک مطرح است، جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست جدیدی برای علی اکبر حیدری‌فر، قاضی پرونده کهریزک با شش عنوان اتهامی خبر داد.
به گزارش میزان، جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه این دومین پرونده مفتوح برای نامبرده است، افزود: کیفرخواستی که در پرونده اول وی صادر شده بود، منتهی به صدور حکم محکومیت گردیده است و هم ‌اکنون وی در زندان به سر می‌برد. وی همچنین اعلام کرد: تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری (برادر معاون اول رئیس جمهوری)  ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است.
دولت‌آبادی همچنین درخصوص پرونده متهمان آشوب‌های دی‌ماه، با اشاره به صدور ۱۵۰ فقره کیفرخواست، از صدور 10 فقره حکم محکومیت از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و درخصوص میزان مجازات‌های مورد حکم و وضعیت دیگر متهمان آشوب‌ها اظهار داشت: مدت حبس‌های تعیین شده یک تا پنج سال است و سایر پرونده‌ها در محاکم انقلاب اسلامی یا محاکم عمومی تهران تحت رسیدگی است. وی همچنین از صدور ۱۲ فقره کیفرخواست در پرونده‌های متهمان ارزی اخیر خبر داد. جعفری دولت‌آبادی درخصوص محکومیت یک جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلستان به شش سال حبس، اظهار داشت: این فرد که دارای تابعیت ایرانی- انگلیسی است، پرونده مفتوح دیگری مرتبط با یکی از بانک‌های خصوصی دارد که در جریان رسیدگی است.


دادستان تهران همچنین از محکومیت یکی از مسئولان سابق وزارت جهاد کشاورزی به هشت سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی خبر داد. وی همچنین با اشاره به تجمع روز پنجشنبه عده‌ای از زنان مقابل وزارت کار به مناسبت روز جهانی زن که با دادن شعار‌های ساختارشکنانه و بعضاً کشف حجاب همراه بود، گفت: پلیس با اخذ دستور قضایی تعدادی از تجمع‌کنندگان را دستگیر کرد که تعدادی از آنان آزاد و برخی از آنها نیز بازداشت شدند که تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت؛ چرا که تشکیل تجمعات در معابر باید با اخذ مجوز قبلی و نباید با اقدامات ساختارشکنانه توأم باشد و پلیس مکلف است با اقدامات ساختارشکنانه مقابله کند.