بعد از پیروزی پر گل استقلال تهران اتفاق افتاد دومی موقت آبی‌پوشان و سقوط قطعی مشکی‌پوشان

تیم استقلال تهران با پیروزی پر گل 4 بر یک برابر مشکی‌پوشان خراسان، موقتا به رتبه دوم رسید و سقوط تیم مشهدی به لیگ آزادگان نیز قطعی شد.
در روز دوم از هفته بیست و هفتم لیگ برتر کشور، جام خلیج‌فارس، آبی‌پوشان تهرانی بعد از قطعی کردن صعود خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و با فاصله 4 روز بعد از دیدار با الریان، در ورزشگاه آزادی و در حضور 15 هزار تماشاگر میزبان مشکی‌پوشان انتهای جدولی بودند. استقلال در 20 دقیقه اول بازی نمایش کاملا پرانتقادی داشت و بازیکنان این تیم تحت تاثیر پیروزی های مهم بازی های اخیر بی تفاوت در زمین بازی می کردند. همین مساله باعث شد در دقایق ابتدایی بازی مشکی‌پوشان چند موقعیت توسط امرایی و زامهران به دست بیاورد که نتوانست از آنها استفاده کند. اما بعد از گذشت دقایقی از بازی استقلال بر بازی مسلط شد و آبی ها برای زدن گل اول جلو آمدند ولی بازی پراشتباه آبی ها در خط جلو باعث شد موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه مشکی‌پوشان ایجاد نشود تا بازی با نتیجه بدون گل مساوی در نیمه اول به پایان برسد.
نیمه دوم برای استقلال متفاوت بود. در دقیقه 50 پاس عمقی بویان در یک رفت و برگشت به پژمان منتظری رسید و سانتر زمینی و دقیق او با ضربه بی نقص اسماعیلی وارد دروازه مشکی‌پوشان شد. در ادامه نیز در دقیقه 67 سانتر امید ابراهیمی بازهم در محوطه شش قدم به علی قربانی رسید و او این فرصت عالی را از دست نداد و دروازه افشار را باز کرد. علی قربانی یک بار دیگر در دقیقه 76 یک نفره خط دفاع مشکی‌پوشان را به هم ریخت و با دریبل زدن دروازه بان به زیبایی دروازه مشکی‌پوشان را باز کرد. مشکی‌پوشان خراسان توانستند یک گل را جبران کنند. حمیدرضا علی عسگری با ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه و با برخورد به مدافعان استقلال موفق شد تک گل تیمش را بزند. اما در نهایت بازهم امید ابراهیمی با سانتر دیدنی این بار فرشید اسماعیلی را صاحب توپ کرد تا او گل دوم خود و گل چهارم استقلال را در دقیقه 84 با ضربه سر بزند.
با این نتیجه استقلال موقتا بر جایگاه دوم تکیه زد و خداحافظی مشکی‌پوشان با لیگ برتر نیز در فاصله سه هفته مانده با پایان لیگ قطعی شد.
در دیگر دیدارهای دیروز، استقلال خوزستان 2 بر یک از گسترش فولاد شکست خورد تا نتواند خود را از منطقه سقوط دور کند. سایپا نیز 4 بر 2 از سد نفت تهران گذشت تا ضمن این که نفت را اصلی‌ترین کاندیدای تیم دوم سقوط کننده به لیگ آزادگان کند، خود نیز شانس بالایی برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشد. پارس جنوبی جم نیز در خانه، فولاد خوزستان را متوقف کرد تا شگفتی‌آفرینان نیم فصل اول، بعد از خروج خود از جمع شانس‌های کسب سهمیه، امیدهای فولادی‌ها را برای آسیایی شدن کمرنگ کنند. پیش از این نیز پنجشنبه شب، نفت آبادان توانست پیکان را یک بر صفر شکست دهد تا پیکان هم حسرت آسیایی شدن را از نزدیک‌تر احساس کند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس دفتر مقام معظم رهبری: مجتمع آدینه رشت ارتباطی با رهبری ندارد آیا میان هزینه‌های خدمات شهری و زندگی در پایتخت تناسب وجود دارد؟ تهرانِ من ، گران ! ایسائو تاکاهاتا در 82 سالگی درگذشت یتیمی دوباره «هایدی» و «آن شرلی» محمدعلی وکیلی امضای ایرانی مقدم برکالای ایرانی اصلاحیه لایحه منع حیوان آزاری در پیچ و خم بروکراسی مجلس گم شد جان دادن حیوانات لابه‌لای کاغذهای اداری حاشیه های خبر امکان ارائه اینترنت بدون فیلتر به 100 خبرنگار ایرانی بررسی شد ما نیستیم! «ابتکار» رویکرد دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی را بررسی می‌کند دولت روحانی، گرفتار در دومینوی حوادث «ابتکار» از دستورجلسات مهم هفته نخست صحن علنی مجلس در سال جدید گزارش می‌دهد بررسی وزارت گردشگری و تفحص از سرخابی‌های پایتخت در بهار بهارستان «ابتکار» استقبال مخاطبان از جدیدترین سریال نمایش خانگی را بررسی کرد از «شهرزاد» نگران تا «گلشیفته» خندان اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد با حضور محمدجواد ظریف در باکو برگزار شد عدم تعهد؛ از ویترین سیاسی تا راهبرد جهانی دریادار سیاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران: باید توان دفاعی خود را بالا ببریم رئیس دفتر مقام معظم رهبری: مجتمع آدینه رشت ارتباطی با رهبری ندارد بعد از پیروزی پر گل استقلال تهران اتفاق افتاد دومی موقت آبی‌پوشان و سقوط قطعی مشکی‌پوشان