پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر کشور؛

پرسپولیس تهران با برد یک بر صفر برابر پدیده در مشهد، سه هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال ایران توانست به دومین قهرمانی متوالی خود با برانکو ایوانکوویچ دست یابد؛ اتفاقی که حالا پس از گذشت سه سال از بازگشت مربی محبوب کروات به ایران برای بیش از 40 میلیون هوادار سرخ پوش تبدیل به اتفاقی تکراری شده است و برانکو نیز بدون شک در سه بازی آینده از بازیکنان جوان‌تر خود استفاده خواهد کرد تا برای ادامه مسابقات آسیایی بتواند انرژی بازیکنان اصلی خود را حفظ کند.
پرسپولیس دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر خواهد بود و به دلیل قطعی بودن صعود این تیم به مرحله یک شانزدهم نهایی، باید دو بازی حساس را نیز در آن مرحله انجام دهد.
اما لیگ برتر برای سایر تیم‌ها هنوز پایان نیافته و رقابت در بالا و پایین جدول به شدت داغ است.
ذوب آهن اصفهان با 48 امتیاز و استقلال و سایپا هردو با 47 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم جدول قرار دارند و در تلاش هستند تا با قرار گرفتن در رده‌های دو و سوم بتوانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال بعد را کسب کنند.


ضمن اینکه پیکان مجید جلالی با 44 امتیاز و فولاد با 42 هم چشم‌انتظار لغزش احتمالی تیم‌های بالانشین هستند تا خود را به سهمیه آسیایی نزدیک کنند. مسابقه فولاد با ذوب‌آهن‌، استقلال با پیکان، پرسپولیس با ذوب آهن و سپاهان با استقلال در سه هفته آینده از حساس‌ترین بازی‌ها برای تیم‌های بالانشین جدول خواهد بود.در انتهای جدول نیز رقابت برای بقا در سه بازی آینده بسیار داغ خواهد بود.
پس از قطعی شدن سقوط سیاه‌جامگان به دسته اول، حالا نفت تهران با 24 امتیاز در رتبه 15 قرار دارد و استقلال خوزستان نیز با 26 امتیاز چهاردهم است که طبق قانون لیگ برتر، در این شرایط نفت به همراه سیاه‌جامگان سقوط می‌کند و استقلال خوزستان باید در دیدار پلی‌آف با تیم سوم دسته یک آزادگان دو بازی رفت و برگشت را برگزار کند.
ولی باید بدانید که سپیدرود رشت و پدیده مشهد نیز هم امتیاز استقلال خوزستان هستند و فقط به لطف تفاضل گل در رده‌های سیزدهم و دوازدهم قرار گرفته‌اند.
حتی سپاهان اصفهان نیز با 27 امتیاز همچنان خطر سقوط را حس می‌کند و با توجه به اینکه امکان بروز هر اتفاق و نتایج غیرقابل باوری در این سه هفته پایانی وجود دارد، باید منتظر نشست و دید که در نهایت خنده بر لبان کدام تیم ته جدولی می‌نشیند.