ادامه برف و باران در آسمان ایران

ادامه برف و باران در آسمان ایرانمهر- در آخرین روزهای نخستین ماه فصل بهار برخی استان‌های کشور شاهد بارش برف بودند تا مهمان سپید علاوه بر تعطیلی برخی مدارس، وضعیت جاده‌ها را لغزنده و زمستانی کند.
دانه‌های برف در حالی پیراهن سبز بهار را آراسته کرده بود که مطابق اعلام نظر کارشناسان هواشناسی گستردگی سرما و بارش برف در این موقع از سال کم‌سابقه توصیف‌ شده است.
دیروز بارش برف در برخی استان‌ها باعث تعطیلی مدارس شد و برخی محورهای مواصلاتی هم شاهد شرایط لغزنده بودند تا استفاده از تجهیزات زمستانی در تعدادی از محورها الزامی شود و حتی پلیس راهور تهران بزرگ هم اعلام کرده است که رانندگی با برف‌پاک‌کن خراب علاوه بر خطر، ۳۰۰ هزار ریال جریمه به همراه دارد.
با وجود خوشحالی بسیاری از کشاورزان و مردم از بارش باران و برف بهاری که موجب کمتر شدن دغدغه‌ها در زمینه کمبود آب در کشور شد‌ اما در برخی استان‌ها موج سرما خساراتی هم برجا‌ گذاشته است.
براساس گزارش سازمان هواشناسی، برودت هوا و بارش برف تا پایان هفته مهمان ارتفاعات استان تهران خواهد بود و نیز بارش باران و کاهش شدید دما در دیگر نقاط این استان را شاهد هستیم و به همین دلیل باید آمادگی لازم برای کاهش خسارات احتمالی، انسداد راه‌ها، تعطیلی‌‌ مدارس و دیگر موارد مرتبط در ادارات و نهادهای مذکور وجود داشته باشد.