آمریکا را حیرت زده می‌کنیم


رييس سازمان انرژي اتمي‌در خصوص خروج آمريکا از برجام گفت: البته اميدواريم هيچوقت اين مسئله پيش نيايد و ضرورتي نباشد که ما تصميمات فني اتخاذ کنيم، اما به گونه‌اي آماده هستيم که طرف حيرت زده خواهد شد. به گزارش ايرنا، علي اکبر صالحي در جمع خبرنگاران در مورد توانايي‌هاي سازمان انرژي اتمي‌در صورت خروج آمريکا از برجام گفت: از نظر فني براي همه سناريوها آمادگي داريم. صالحي تاکيد کرد: اين يک مبالغه و يا يک شعار نيست، بنده هيچوقت حرفي را نمي‌زنم که به آن اعتماد نداشته باشم، براي اينکه در اين موضوع اعتبار نظام جمهوري اسلامي‌و اعتبار سازمان انرژي اتمي‌مطرح است.
وي اضافه کرد : يکي از مواردي که قبلا براي آگاهي طرف مقابل اعلام کرديم توان ايران در بر گرداندن چهار روزه غني سازي 20 درصد است.
رييس سازمان انرژي اتمي‌افزود: موارد متعدد ديگري هم هست که ضرورت بيان آن در حال حاضر نيست و هر وقت نظام تصميم بگيرد، ما مثل يک ارتش براي حرکت آماده ايم.
صالحي گفت: اميدواريم که طرف مقابل سر عقل بيايد و کاري نکند که هم خودش را و هم ديگران را به درد سر بياندازد.
رييس سازمان انرژي اتمي‌درباره همکاري ايران در پروژه ايتر (راکتور آزمايشي بين المللي گداخت هسته اي) گفت: اين موضوع در دستور کار است و ما تفاهم نامه را هم امضا کرديم، کارها را پيش برديم اما اين هم جزو بداخلاقي‌هايي است که آمريکايي‌ها انجام دادند.
صالحي با بيان اينکه ساخت بيمارستان هسته‌اي به خوبي در حال پيشرفت است گفت: بر روي زمين کار کرديم و بخش عمده طراحي‌ها هم انجام گرفته و اميدواريم در سال 97 کار عمده روي زمين آن انجام شود.
وي درباره زلزله بوشهر و امکان آسيب به نيروگاه بوشهر گفت: هيچ مشکلي ايجاد نشد و نيروگاه براي اتفاقات بالاتر از اين‌ها طراحي شده است.