مديريت ترافيك با «لج بازي» پيش نمي رود

موضوع تغيير در صدور طرح ترافيك از مسائلي است كه متاسفانه به دلايل مختلف، وقت زيادي را از شورا و مديريت شهري گرفته است.
با وجود تذکرات متعدد ما، معاونت حمل و نقل ترافیک معتقد است کارها به خوبی پیش می رود، اکنون شاهد نتیجه پیش بینی آن‌ها هستیم که منجر به سرگردانی مردم شده است. شورای شهر وظایف و مسئولیت های زیادی دارد كه متاسفانه عملکرد بد معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک سبب شد کار شورا هم با مشکل مواجه شود. افراد زيادي به نحوه بد توزیع و مدیریت طرح ترافیک اعتراض کرده اند و ديروز هم جمعي از رانندگان وانت بار و آژانس ها با حضور در مقابل شوراي شهر تهران اعتراضات خود را مطرح كردند. درباره مشكل اين گروه از شهروندان، دو موضع متفاوت وجود دارد.
شوراي شهر معتقد است كه به اين گروه از متقاضيان طرح ترافيك بايد 50 درصد نسبت به بقيه تخفيف داد اما موضع شخصي من به عنوان يكي از اعضاي شورا و عضو كميسيون حمل و نقل شورا اين است كه رانندگان وانت بار و آژانس ها، با خودرو خود زندگي مي‌كنند و كار با خودرو، شغل‌شان است. اين‌ها از گذشته سهميه طرح ترافيك داشته اند و پيشنهاد كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي تهران نيز اين بود كه حداقل هزينه طرح ترافيك - نيم درصد – را بپردازند كه الان خبرنگاران و بيماران و برخي اقشار خاص از آن استفاده مي كنند.
اين گروه از شهروندان، شغل‌شان كار با وانت بار و آژانس است و نمي شود گفت كه از خودروي عمومي استفاده كنند! كسي كه با ماشين كار مي كند، نمي تواند از آن استفاده نكند و حتي خودشان وسيله عمومي محسوب مي شوند. اما متاسفانه اين موضع در شوراي شهر راي نياورد و با همان تخفيف 50 درصد موافقت شد.در هفته هاي اخير رانندگان آژانس و وانت بار اعتراض كرده و پس از آن، 15 نفر از اعضاي شوراي شهر پيشنهاد كردند كه اين نرخ ها اصلاح شود. قرار بود كه اين اصلاحيه هفته قبل انجام شود اما آقاي «پورسيد آقايي» معاون ترافيك شهرداري تهران گفت كه با معترضان صحبت كرديم و مشكل حل شده است! اعضاي شورا هم گفتند كه اگر راضي هستند، نيازي به طرح موضوع در شورا نيست.


اما بعد متوجه شديم كه اطلاعاتي كه داده شده – صحبت هاي پورسيد آقايي- صحيح نبوده و همچنان اعتراض اين اقشار وجود دارد. ايرادات مختلفي در اجراي اين طرح از جمله مشكلات سايت ثبت‌نام وجود داشت و حتی خود من هم خواستم وارد این سایت شوم با مشکل روبه‌رو بودم. اعتراض وانت بارها و آژانس ها در كنار ساير اعتراضاتي است كه خبرنگاران به ما گفته اند و به نظرم بايد وضعيت شهرداري تهران و انتخاب شهردار جديد مشخص شده و وضعيت معاونت ترافيك شهرداري هم اصلاح شود. معاون شهردار بايد كسي باشد كه لج بازي نكند و با گفت وگو تعامل و همكاري مسائل را حل كند. انسان بايد نظر كارشناسي را بپذيرد و دنبال خدمات دهي به مردم باشد، ما كه دنبال اذيت كردن مردم نيستيم و امسال هم مكانيزم پرداخت و شيوه اجرا در صدور مجوز طرح عوض شده و بايد با گفت وگو تعامل موضوعات را حل كرد.