رئیس دفتر رئیس جمهوری: با رقابت جناحی نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران و ایجاد مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه کشورمان گفت: با رقابت جناحی و درگیری‌ها نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ خواهش من از همه جناح‌ها، گروه‌ها و نهادها این است، در شرایطی که آمریکا برای ما ایجاد کرده است، با هم همکاری کنند. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیازمندیم. همه نهادها و قوا باید تلاش کنند که اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند و بر منافع ملی و امنیت ملی که جزو اشتراکات ما است توافق کنند. در هر کشوری مردم در انتخابات وقتی به یک نامزد رای می‌دهند، انتظار دارند جناح دیگری که به هر دلیل رای نیاورده است، اما محترم است به نامزد پیروز کمک کند. مردم انتظار حل مشکلات را دارند و با رقابت‌های جناحی و درگیری نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.
وی در ادامه افزود: ما باید در داخل کشور انسجام داشته باشیم تا علامتی به خارج از کشور باشد و آنها بدانند ما در داخل کشور هم نظر هستیم و در داخل کشور امید و نشاط را به مردم باز گردانیم. رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنش به این تحلیل که همزمان با فشارهای خارجی به دولت، در داخل کشور نیز مردم به خاطر سخت تر شدن شرایط فشار وارد کنند تا نظام تضعیف شود بیان کرد:‌ کسانی که این تحلیل و برنامه را دارند، مردم ایران را نشناخته‌اند. در 40 سال گذشته مردم نشان داده‌اند که ممکن است در برخی از مسائل اختلاف سلیقه داشته باشند، اما هر وقت دشمن دنبال سوء استفاده از این اختلاف سلیقه‌ها باشد مردم متحد می‌شوند. کشور ما با سایر کشورها فرق می‌کند. رهبری فصل‌الخطاب هستند و وقتی ایشان تصمیم می‌گیرند نظر ایشان برای همه قوا و مردم فصل‌الخطاب است.
وی همچنین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان اظهار کرد:‌ این اظهارات بیشتر از مجموعه‌ای از شعارها نبود. این نکته مهم است که هیچ کشوری جز همین چند کشور کوچک که از خروج ترامپ از برجام حمایت کردند از این اظهارات حمایت نکردند. آنها فکر می‌کردند که با ادعای حمایت از مردم ایران می‌توانند به اهداف خود برسند اما دست آمریکا برای مردم کشورمان رو شده است. این اظهارات نه تاثیری در داخل کشور داشت و نه خارج از کشور. رویکرد دولت هم مشخص بوده و مذاکرات در حال انجام است فکر می‌کنم می‌توانیم گام به گام پیش برویم. واعظی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی سوال از رئیس جمهوری و طرح عدم کفایت رئیس جمهور در مجلس تاکید کرد:‌ طرح عدم کفایت را القاء نکنید؛ هیچ وقت بحث عدم کفایت در مجلس مطرح نبوده است، اما درمورد سوال روال پاسخ به آن طی شده است. مجلس حقوقی دارد و دولت هم حقوقی دارد و بر اساس این حقوق مجلس و دولت با هم کار می‌کنند.


رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی در مورد سفرهای خارجی پیش روی رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: از رئیس جمهوری برای سفر به اتریش دعوت شده است، اما این دعوت با برنامه‌های رئیس جمهوری تداخل دارد و بعید است این سفر انجام شود. در این ماه روحانی به دعوت رئیس جمهوری چین، برای شرکت دراجلاس شانگهای به این کشور سفر می‌کند.
واعظی همچنین درباره‌ پاسخ به این پرسش که کاهش ساعات اداری در ماه رمضان در اختیار دولت است و یا مجلس؟ خاطر نشان کرد: همیشه می‌گفتند باید مجلس تصمیم بگیرد و اولین بار است که به ما می‌گویند این موضوع را دولت باید تعیین کند. ما این اختیار را به استانداران مراکز گرمسیر مثل خوزستان داده‌ایم تا کار را زودتر شروع کنند، تا فشار گرما و روزه موجب نشود کارمندان از کار کم بگذارند، در مورد وزارتخانه‌ها هم حسب موارد لازم، این اختیار به وزیر داده شده است که جابه‌جایی در ساعت اداری انجام شود که به کار مردم آسیب وارد نکند، اما درباره‌ کاهش رسمی ساعت کار کارمندان در ذهن ما این بوده است که این تصمیم در اختیار مجلس است.
سایر اخبار این روزنامه
ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت: مذاکره مجدد با ایران خیال‌بافی است «ابتکار» از طرح اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس گزارش می دهد «ابتکار» از اعتصاب کامیون داران که موجب اختلال در سیستم سوخت رسانی به برخی استان ها شد ، گزارش می دهد علیرضا صدقی زمانی برای بازگشت به گذشته «ابتکار» از وسواس های افراد هنگام بیدار شدن از خواب گزارش می دهد فقط 5 دقیقه بیشتر! حضور یا عدم حضور ایران در سوریه چه تاثیری در مدیریت بحران این کشور خواهد داشت؟ حلقه مفقوده کاهش تنش‌ها در سوریه «ابتکار» از دلایل گرانی مسکن در تهران گزارش می دهد حلقه رکود و تورم خانه‌های پایتخت انتقادات فعالان محیط‌زیست همچنان به پروژه گردشگری آشوراده با وجود نزدیک شدن به فاز اجرایی ادامه دارد اصغر نوری کارگردان نمایش «دو روایت از شکسپیر» در گفت‌وگو با «ابتکار»: کم مانده است روی صحنه‌های تئاتر بالن هوا کنند! رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام تاکید کردند در شکست دشمن شک نداریم طرح زوال علوم انسانی! رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: نیروهای مسلح در توسعه قدرت دفاعی منتظر لبخند و مجوز هیچ کشوری نمی‌مانند رئیس دفتر رئیس جمهوری: با رقابت جناحی نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم دادستان تهران: تشخیص جاسوسی متهمان با قوه قضائیه است