امیر پوردستان: نیروهای مسلح ایران غافلگیر نمی شوند

ایرنا- امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم رضوی افزود: دکترین نیروهای مسلح در کشور دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است اما برای دفاع از کشور و ارزش‌های نظام در هر جغرافیایی و مقابله با هر تهدیدی اقدام می کنند.
وی بیان کرد: امروز به برکت وجود دانشمندان جوان، سلاح و تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را می سازیم و فاصله بین ایده تا مطلوب بسیار کوتاه است و قدرتمندتر از همیشه در دفاع از نظام و اسلام ایستاده ایم.امیر پوردستان اظهار داشت : قبل از انقلاب اسلامی، ارتش و تمام امتیازات کشور در اختیار آمریکا و استکبار بود، طبیعی است که با پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا ناراحت باشد.
وی ادامه داد: آمریکا در ۴٠ سال گذشته برای نابودی نظام و انقلاب به روش های مختلفی نظیر تحریم های اقتصادی علیه ایران و همچنین جنگ تحمیلی متوسل شد اما با ایثارگری، صبر و ولایتمداری ملت ایران با شکست مواجه شد.
رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نگرانی اصلی آمریکا این بود که انقلاب اسلامی ایران ادبیات جدیدی نظیر استقلال، آزادی، نفی سلطه و ولایتمداری را با خود آورده و این ادبیات کشورهای منطقه را نیز تحت الشعاع قرار داده است.


وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس، دفاع همه جانبه از کشور و نظام را به عنوان راهبرد تعیین کردند، افزود: امروز نیز که با چهره
تازه ای از تهدیدهای ترکیبی و تحریم ها مواجهیم بحث دفاع همه جانبه به عنوان راهبرد باید مد نظر باشد.امیر پوردستان خاطرنشان کرد: همان گونه که ملت غیور ایران در زمان جنگ تحمیلی خرمشهر را به عنوان اصلی ترین سنگر دشمن با ایمان به خدا و تبعیت از ولایت آزاد کرد، اینک نیز با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده و مقاومت می کند.