شیرموز در صرافی!

هومن جعفری- اعلام شده مدل جدید کار صرافی‌ها در راه است. به پیوست انواع و اقسام مدل‌های امکان‌پذیر را پیشنهاد می‌کنیم:
1- مدل پاکتی‌: در این روش شما پول ارز را به بهای غیر‌رسمی به صراف می‌دهید و چند دقیقه بعد در خیابان یکی به شما تنه می‌زند و یک پاکت حامل ارز خریداری شده را توی جیب شما می‌گذارد.
2- مدل مشارکتی‌: در این مدل، شما و صراف مربوطه تصمیم می‌گیرید که ارز را رها کرده، پول‌ها را بریزید توی بیزینس طلا و زمین! یکی را هم توی بانک مرکزی پیدا می‌کنید و سه تایی یک شرکت واردات و صادرات راه می‌اندازید و چند سال بعد یکی‌یکی به کانادا مهاجرت می‌کنید. هر کسی دیرتر فرار کرد گیر می‌افتد و اعدام می‌شود!
3- مدل مهاجرتی: در این روش صراف مربوطه شما را به صرافی در خارج از کشور معرفی می‌کند. شما این‌ور مرز مایه را می‌دهید و آن‌ور مرز ارز را دریافت می‌کنید! فقط ایرادش این است که پول بلیت رفت و برگشت آنقدر گران در‌می‌آید که دیگر برگشتن به ایران صرف نمی‌کند! به این روش، طریقه یک بار مصرف یا روش برو که برنگردی هم می‌گویند!
4- مدل شیرموزی‌: در این روش به صرافی رفته، هفت میلیون و 15 هزار تومان می‌پردازید و یک شیر موز می‌خورید که زیر لیوانش یک پاکت حاوی ارز قرار گرفته! تنها ایراد این روش این است که اتحادیه آبمیوه‌فروشان به قیمت‌های بالای مغازه گیر داده و صرافی پلمب می‌شود! خداییش برای یک شیرموز 15 هزار تومان خیلی گران است!