اسراییل در واکنش به حملات سازمان جهاد اسلامی، مواضع آ‌نها را بمباران کرد

دویچه‌وله- ساعتی پس از شلیک خمپاره از سوی شبه‌نظامیان فلسطینی به سوی اسراییل، جنگنده‌های اسراییلی در اقدامی متقابل مواضع آنها را در نوار غزه بمباران کردند. گفته شده سازمان جهاد اسلامی مسوول شلیک خمپاره بوده است.
شبه‌نظامیان فلسطینی دیروز ۲۵ خمپاره به سوی خاک اسراییل شلیک کردند. این حملات تلفاتی به دنبال نداشت. ارتش اسراییل در واکنش به این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه پدافندی اسراییل این خمپاره‌ها را دفع کرده است. با این حال گفته شد این یکی از گسترده‌ترین حملات به اسراییل از زمان جنگ میان حماس و اسراییل در سال ۲۰۱۴ بوده است.
پلیس اسراییل اعلام کرده چند عدد از این خمپاره‌ها در برخی از مناطق بیابانی داخل خاک اسراییل فرود آمده‌اند که صدماتی در پی نداشته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از خمپاره‌ها به دیوارهای یک کودکستان اصابت کرده است.بنیامین نتانیاهو در همین رابطه گفت که اسراییل پاسخ سختی به این حملات خواهد داد. او حماس را مسوول انجام چنین حملاتی دانست.ارتش اسراییل به تلافی حملات شبه‌نظامیان فلسطینی مواضع سازمان جهاد اسلامی در نزدیکی شهر دیر‌بلال را بمباران کردند. گفته شده است که سازمان جهاد اسلامی با حمایت حماس اقدام به شلیک خمپاره به سوی خاک اسراییل کرده است.
خالد البطش، یکی از رهبران جهاد اسلامی گفته است که این سازمان بر حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود پافشاری خواهد کرد و «به جنایات صهیونیستی» پاسخ خواهد داد.