تغییر کابینه در مرحله تعیین افراد

هادی محمدی- با گذشت بیش از یک ماه از جدی شدن زمزمه های تغییر کابینه و در حالی که مقام های دولتی مدتی بود در این باره سخن نمی گفتند، رئیس دفتر رئیس جمهور روز گذشته  از بررسی اسامی توسط رئیس جمهور برای تغییر در کابینه و به ویژه در تیم اقتصادی  دولت خبر داد.به گزارش خراسان، محمود واعظی روز گذشته پس از نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در زمینه گمانه زنی ها درباره تغییرات کابینه پرسید که وی ضمن تایید چنین اقدامی از سوی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: ما با شرایط جدیدی بعد از خروج از برجام و برخی تحریم های جدید مواجه و نیازمند این هستیم که اعضای کابینه باشرایط جدید امور را تنظیم کنند این ها می طلبد که برخی از اعضای کابینه که رئیس جمهور در شرایط عادی انتخاب کرد تغییر کنند.وی ادامه داد: ایشان در حال مطالعه هستند و اسامی مختلف را بررسی می کنند تا ان شاء ا... در فرصت مناسب تغییرات صورت بگیرد اما این که چند نفر و چه کسانی هستند را شخص رئیس جمهور می داند ضمن این که این تغییرات شامل تیم اقتصادی هم می شود.
 
   فراخبر
تغییری که نباید دیر شود

پیش از این بسیاری از کارشناسان با توجه به تنش های اقتصادی اخیر به ویژه در بازار ارز و چالش های متعدد اقتصادی موجود و نارضایتی بخش عمده مردم و نخبگان از عملکرد اقتصادی دولت، خواستار تغییر در تیم اقتصادی دولت بودند. خراسان نیز در گزارش تیتر یک روز شنبه 23 تیرماه، با تیتر «تاخیر زیانبار در اصلاح کابینه» خواستار تسریع دولت در انجام این تغییرات شده بود.
گزارش خراسان ضمن بررسی عملکرد پنج وزیر مرتبط با وضعیت بازار ارز و بیکاری به عنوان دو چالش اساسی این روزهای اقتصاد کشور، نوشته بود: اعتماد آفرینی برای مردم و فعالان اقتصادی، ضروری ترین اقدام برای برون رفت از این چالش است. یکی از مهم ترین اقدامات اعتماد بخش، تغییر در بخش هایی از دولت است که عملکرد ضعیفی از خود به جا گذاشته و به وعده هایشان عمل نکرده اند یا حداقل تصور عموم مردم و کارشناسان این است که فرد یا افرادی در کابینه ضعیف عمل کرده اند. به ویژه در شرایطی که مقامات دولتی خود وعده های صریح و ضمنی برای تغییر در کابینه مطرح کرده باشند.