مسدود شدن برخی حساب‌‌های سلبریتی‌ها

گروه اجتماعی: رئیس پلیس فتای ناجا درباره حساب‌‌های سلبریتی‌هایی که از مردم جهت کمک به زلزله‌زدگان پول طلب کردند، گفت: برخی از این حساب‌ها مسدود شد.
 به گزارش مهر، سردار کمال هادیانفر در همایش همیاران پلیس (پلیس افتخاری) با بیان اینکه در کشور ما استفاده از شبکه‌‌های مجازی و اینترنت برای سنین متفاوت تعریف خاصی ندارد، اظهار داشت: به همین منظور برای آموزش سنین گوناگون افراد جامعه در سال گذشته طرحی مشترک با همکاری وزارت ارتباطات و آموزش‌وپرورش به اجرا گذاشتیم. وی اظهار داشت: با توجه به سرعت انتقال اخبار و اطلاعات و توسعه شبکه‌‌های مختلف در فضای مجازی چاره‌ای جز این نداریم تا اقشار گوناگون جامعه آموزش‌‌های لازم را در این زمینه فراگیرند.
فراوانی جرائم مرتبط با پُز‌ها
رئیس پلیس فتای ناجا در رابطه با جرائم موجود در فضای بانکی و دستگاه‌های پز گفت: با کمک بانک مرکزی یکسری اقدامات جهت مقابله با وقوع جرم و کلاهبرداری توسط کلاهبرداران سایبری در نظام بانکی در حال انجام است تا هموطنان با خیال راحت در بانک‌ها و دستگاه‌‌های پز فعالیت خود را انجام دهند. وی افزود: بانک‌‌های کشور در حوزه آموزش فعال نیستند و بیشتر در حال رقابت و تبلیغات فعالیت‌‌های خود هستند، در ارتباط با پزها جرم زیاد است و با پیش‌قدم شدن بانک ملی ایران و همکاری آنها در این زمینه، رمز‌‌های یکبار مصرف برای دارندگان عابربانک را در دستور کار قرار دادیم، به این صورت که با هر بار استفاده از کارت خود یک رمز برای دفعه بعدی برای‌شان پیامک خواهد شد.


مسدودی حساب سلبریتی‌ها
سردار هادیان‌فر درباره حساب‌‌های سلبریتی‌هایی که از مردم جهت کمک به زلزله‌زدگان پول طلب کردند، گفت: برخی از این حساب‌ها مسدود شد و این پول‌ها با مجوز مقامات رسمی به حساب اشخاص بازگردانده شد، این افراد به جای اینکه حساب باز کنند باید مردم را به رفتن به نهادهای مربوط و مراکز رسمی مانند هلال‌احمر ترغیب و تشویق کنند. در حال حاضر که خانه‌های ساخته شده توسط نهادهای رسمی در حال افتتاح است سلبریتی‌ها کجا هستند؟ به قول مردم محلی در مناطق زلزله‌زده چند روزی آمدند عکس یادگاری گرفتند و رفتند.
برتری ایران در کشف جرائم
رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه 85 درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس سایبری ایران منجر به کشف شده، افزود: این آمار در حالی به دست آمده که پلیس آمریکا تنها 16 تا 20 درصد پرونده‌های سایبری خود را به نتیجه رسانده و در کشور کره نیز توان پلیس سایبری این کشور حدود 25 درصد به نسبت پرونده‌های تشکیل شده بوده و آمار 85 درصدی کشفیات پلیس فتا نشان از توان فوق‌العاده پلیس سایبری ایران دارد.
افزایش ۹۰۰ درصدی پرونده‌های غیراخلاقی
رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه تمام کشورهای پیشرفته دنیا در حال سطح‌بندی دسترسی به اینترنت برای شهروندان خود به تناسب سن آنها هستند، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا سطح دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی را به تناسب سن کاربران تعیین کرده‌اند، چرا که صحیح نیست یک کودک 6 ساله قادر به دیدن پیج‌ها و دیدن اطلاعاتی باشد که یک فرد بالغ می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد و از این رو سطوح مختلفی را برای دسترسی به اینترنت به نسبت سن کاربران تعیین کرده‌اند. هادیان‌فر در ادامه گفت: در سال‌های 90 و 91، 3400 فقره پرونده‌ غیراخلاقی گزارش شده بود که متاسفانه این آمار در سال 96 به 40 هزار مورد رسیده که نشان‌دهنده افزایش 900 درصدی در این بخش است. این در حالی است که بخشی از این پرونده‌ها مربوط به نوجوانان شده که باید راهکارهایی در حوزه آموزشی و فرهنگسازی برای آن در نظر گرفت.