رایزنی احمدی‌نژادی‌ها در قم؟

دست رد مراجع به درخواست احمدی‌نژاد
رایزنی احمدی‌نژادی‌ها در قم؟
تکرار سناریوی سال ۹۲ در انتخابات ۹۶
آرمان: به نظر مشارکت جریان احمدی‌نژاد در انتخابات اردیبهشت براساس تاکتیک بازی دستگرمی برای انتخابات سال ۱۴۰۰ باشد. زیرا این جریان به هیچ وجه نمی‌خواهد از کانون رسانه‌ای و توجهات سیاسی کشور حذف شود به همین دلیل عزمش برای حضور در انتخابات و حمایت از بقایی جزم است. علاوه بر آن، رئیس دولت قبل با وجود اینکه می‌داند حمید بقایی به علت سوابق گذشته خود در انتخابات ۹۶ شانس زیادی برای تایید صلاحیت ندارد اما حاضر نیست میدان را به دیگران بسپارد و از صحنه خارج شود. احمدی‌نژاد همچنان تلاش دارد تا از همه ظرفیت‌های موجود برای ماندگاری خود و جریان متبوعش بهره ببرد. بر این اساس به نقل از هفته‌نامه نماینده، احمدی‌نژاد به همراه بقایی و مشایی برای رایزنی و جلب حمایت و آرای علما و مراجع تقلید به قم سفر کرد، اما با بی‌اعتنایی علما و بزرگان در این شهر روبه‌رو شد.


تلاش برای جلب آرای سیاسیون در قم
هفته‌نامه نماینده نزدیک به حدادعادل نوشت: شنیده شده «محمود احمدی‌نژاد» و«اسفندیار رحیم‌مشایی»، «حمیدرضا بقایی» را در زمان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری همراهی می‌کنند. قرار است سناریوی سال ۹۲ تکرار شود و احمدی‌نژاد در حمایت از کاندیداتوری بقایی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور سخنرانی کند؛ گفته می‌شود مشایی نیز کنار آنها خواهد بود. «مرتضی تمدن» و «ثمره هاشمی» هم از نیروهایی خواهند بود که بقایی را همراهی خواهند کرد. شنیده‌ها حاکی است یکی ازنمایندگان سابق مجلس جهت فعالیت احمدی‌نژاد درعرصه انتخابات سال ۹۶ رایزنی‌هایی را با برخی از چهره‌های سیاسی انجام داده است و در این راستا سفری نیز به قم داشت و از علما و فعالان سیاسی درخواست کرد از نقش‌آفرینی احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات حمایت کنند که این درخواست با واکنش علما مواجه شد. این نماینده سابق مجلس و برخی دیگر از عناصر حلقه معروف به انحرافی ناامید نشده‌اند و طلاب، دانشجویان، خانواده‌های شهدا و تیم‌های مختلفی را مامور کردند تا نامه‌‌نگاری‌هایی را به برخی از شخصیت‌ها انجام دهند؛ این رایزنی‌ها سال گذشته انجام شد و با استقبال کنشگران سیاسی و شخصیت‌های صاحب‌نام روبه‌رو نشد. پس از اینکه این تلاش‌ها منجر به نتیجه نشد، حلقه انحرافی دولت دهم برای انتخابات دورخیز برداشت واحمدی‌نژاد هم حمایت خود را رسما از بقایی اعلام کرد.
بی‌اعتنایی علما به حلقه انحرافی
احمدی‌نژاد در دولت دوم خود تغییر مسیر داد تا آنجا که حتی از دستورات مقامات ارشد کشور سرپیچی و ۱۱روز خانه نشینی اختیار کرد. او همچنین بارها نسبت به نظرات مراجع تقلید و علما در مسائل مختلف سیاسی و فرهنگی به‌ويژه حجاب بی‌اعتنایی نشان داد. حتی در مواردی که بسیاری از بزرگان اصولگرا نظیر آیت‌ا... مصباح نسبت به خطر حضور مشایی در دولت دهم به احمدی‌نژاد هشدار دادند، او حاضر به حذف مشایی از معادلات سیاسی دولت خود نشد و حتی طی حکم‌هایی پی در پی جایگاه وی را در دولت دهم ترفیع داد. با وجود این کارنامه ناموفق، احمدی‌نژاد برای جلب حمایت و آرای علما این روزها به قم سفر می‌کند و به دنبال جلب آرای مراجع تقلید و بزرگان این شهر است! براین اساس به نظر می‌رسد تلاش جریان احمدی‌نژاد برای جلب آرای بزرگان حتی با وساطت طلاب و چهره‌های سیاسی با نفوذ به جایی نرسید و در نهایت با بی‌اعتنایی علما در قم مواجه شد.