سیدحسین موسویان تشریح کرد

سه واقعیت در مورد تحریم‌های جدید آمریکا
«سید حسین موسویان» پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو پیشین گروه مذاکره کننده هسته ای در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دموکراسی آمریکا گفت: سیاست ترامپ مبنی برتحریم و فشار برای مذاکره و تسلیم ایران شکست خواهد خورد.
دیپلمات پیشین ایرانی در مورد تاثیر تحریم‌های جدید بر وضعیت اقتصاد ایران اشاره نمود: شکی نیست که تحریم‌های جدید آمریکا تا حدودی تاثیر منفی بر اقتصاد ایران خواهد داشت. درچندماه گذشته هم شواهدی تاثیر منفی تحریم‌های جدید آمریکا بر اقتصاد ایران را دیده ایم. با این وجود لازم است سه حقیقت مهم دیگر را هم اشاره کنم:
نخست: ایران چهل سال تحریم‌های آمریکا را تجربه کرده و در برابر تحریم آبدیده شده است. درحقیقت ایران مجرب ترین و مقاوم ترین کشور جهان درمقابله با تحریم‌های آمریکا است. دوم: دردور اول اوباما، آمریکا توانست اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند چون ایران هیچکدام از شش قطعنامه شورای امنیت را قبول نکرد اما این بار برجام که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است توسط ایران کاملا اجراء شده و سایر قدرت‌های جهانی نیز مصمم به حفظ آن و ادامه کار اقتصادی با ایران هستند. سوم: مشکلات کنونی اقتصاد ایران حداقل 50 درصد به خاطر ناکارآمدی نظام اقتصادی داخلی ایران است، مانند وجود فساد، قاچاق و تورم وغیره. بنابراین چنانچه ایران بتواند مشکلات نا کارآمدی سیستم داخلی خود را حل کند، باوجودیکه از دور


جدید تحریم‌های آمریکا خسارت خواهد دید،
اما ترامپ نخواهد توانست با شیوه
تحریم و فشار، ایران را به مذاکره کشانده و تسلیم کند. / ایرنا