جشن اسم!

آفتاب یزد- گروه شبکه: هر کاری از دست این پولدارها یا به قول معروف لاکچری‌ها بر می‌آید تا هر طور شده خود و زندگی‌شان را به نمایش بگذارند به همین خاطر خودشان دست به ابداعات جدید می‌زنند. طبعا دنباله رو آنها، مردم عادی آن را انجام می‌دهند و در نهایت به مدی فراگیر تبدیل می‌شود. البته این لاکچری‌ها برای اینکه لایک و فالوئر زیادی در اینستاگرام به دست بیاورند به هر طریقی دست به خودنمایی می‌زنند مثلا یکی با نمایش جهیزیه آنچنانی دیگری با نشان دادن خانه و وسایل‌اش فرد دیگر با ماشین آنچنانی و لباس‌های مارک دارش سعی در دیده شدن دارند. اما به نظر می‌رسد این شوی دیده شدن بیشتر در مورد نوزادانشان چه قبل از به دنیا آمدن و چه بعد از آن نمود بیشتری دارد. این را می‌توان از جشن‌های متنوعی که در خصوص کودکان در اینستاگرام می‌بینیم که به تازگی رنگ و بوی جدیدی هم به خود گرفته مشاهده کرد.

از تعیین جنسیت تا سیسمونی لاکچری
برخی از این پولدارها قبل از اینکه فرزندشان به دنیا بیاد جشن تعیین جنسیت برای آنها می‌گیرند یعنی به محض اینکه فرزندشان مشخص شد دختر یا پسر است بدون آنکه به کسی بگویند جشنی با تم‌های دخترانه یا پسرانه می‌گیرند و همه را از جنسیت فرزندشان آگاه می‌کنند و فیلم آن را


درمعرض دید همگان قرار می‌دهند. بعد از آن نوبت به سیسمونی
فرزندشان می‌رسد که آن را به همه نمایش بدهند. جالب اینجاست که پیج‌های متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند و کاربران بسیاری در خصوص سیسمونی که پدر و مادرها برای فرزندشان تدارک دیده‌اند نظر می‌دهند. جالب‌تر اینکه از فالوئرهای بالایی هم برخوردارند البته این موضوع فقط در مورد قشر مرفه جامعه صدق نمی‌کند و اکنون بسیاری از افراد طبقات متوسطه جامعه چنین کارهایی را هم انجام می‌دهند.

از گودبای پمپرز تا جشن تاتی
از دیگر جشن‌های ابداعی این قشر از جامعه که عجیب هم هست گودبای پمپرز است یعنی زمانی که توانسته‌اند فرزندشان را از پوشک بگیرند و بابت آن به جشن و سرور می‌پردازند. همچنین اولین قدم‌هایی که نوزدان این پدر و مادرها هم برمی‌دارند، جشن به خصوصی به نام جشن تاتی دارد تا به همه نشان دهند که فرزندشان اولین قدم‌ها را برداشته است. جشن‌های تولد آنچنانی به همراه عکس‌های آتلیه‌ای که جای خود دارد.

جشن تعیین اسم!
فارغ از این جشن‌ها که هر کدامشان از المان‌های خاصی هم برخوردار است به تازگی با جشن جدیدی در خصوص نوزدان در فضای مجازی برمی‌خوریم که در نوع خود جالب توجه است. جشنی به عنوان جشن تعیین اسم! این جشن به این گونه است که پدر و مادر بعد از به دنیا آمدن فرزندشان به محض انتخاب اسم، آن را به کسی نمی‌گویند تا در جشنی که خیلی هم مفصل و لاکچری است آن را به همه اعلام کنند. البته هنوز این مسئله چندان فراگیر نشده اما به زودی شاهد خواهیم بود که پدر و مادران بسیاری به این جشن می‌پیوندند و آن را در اینستاگرام به نمایش می‌گذارند تا از این غافله عقب نمانند.
کاربران در خصوص این جشن‌های لاکچری پدرو مادرها می‌گویند:« بچه اوردنشون هم فرق داره با ملت. اینا همون ته مونده‌ها‌ی قاجارن که پول دارن ولی چیزای دیگه ندارن »،«پول داشته باش هر جشنی خواستی بگیر»،«به هر بهانه‌ای جشن گرفتن و‌ شاد بودن خیلی هم خوبه و کوچیک و بزرگ بودن جشن اصلا اهمیتی نداره لذت آدم از اون لحظات مهم‌تر از هر چیزیه اما اگه بشه و پولش باشه و خواسته طرف جشن مفصل باشه»،«هرکس خودش میدونه چیکار کنه و چطوری پولشو خرج کنه. یکی داره خرج میکنه میگن خودنمایی یکی هم که داره و خرج نکنه میگن خسیس و بدبخته. قضاوت نکنید مردم و. روش زندگی هر آدمی به خودش مربوطه و هیچ کس حتی با دیدن اینجور فیلما نباید جنجال کنه».