رویای رئیس‌جمهور شدن در ایران!

آرمان- حمید نظری: روز گذشته با اعلام وزیر کشور، ثبت‌نام انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری آغاز شد. ثبت‌نام از داوطلبان این انتخابات صرفا در ستاد انتخابات واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از روز گذشته تا روز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد. در روز نخست ثبت نام، بیش از صد نفر با حضور در وزارت کشور، اعلام کاندیداتوری کردند.
وزیر کشور: همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخاباتی سالم همکاری کنند
وزیر کشور صبح دیروز در آغاز روند ثبت نام انتخابات داوطلبان ریاست جمهوری گفت:‌ امروز خداوند به ملت عزیز ایران توفیق داده است که در تعیین سرنوشت خود و کشورشان شرکت کنند و به خاطر این نعمت الهی که به یمن امام(ره)، مردم و انقلاب اسلامی به دست آمده است اگر شبانه‌روز هم شکر کنیم باز هم جای شکر دارد. عبدالرضا رحمانی فضلی با اعلام دستور شروع مراحل انتخابات ریاست جمهوری به فرمانداران سراسر کشور افزود: امیدواریم همه مسئولان اعم از مجریان و ناظران و همه کسانی که در امر برگزاری انتخابات به ما کمک می‌کنند از جمله رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون، ‌نیروی انتظامی، قوه قضائیه و همه دستگاه‌های دیگر ضمن حفظ رعایت کامل بی‌طرفی و مرّ قانون، در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت بالا و برگزاری انتخابات سالم و قانونی همکاری لازم را انجام دهند. او در ادامه به شرایط ثبت‌نام کنندگان اشاره و تصریح کرد: قانون بیان کرده داوطلبان باید دارای شرایط از جمله رجال مذهبی و سیاسی، ایرانی‌الاصل، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد. همه کسانی که خود را مستعد ریاست جمهوری می‌دانند و شرایط ذکر شده در قانون را دارند می‌توانند ثبت نام کنند و ثبت نام از آن‌ها انجام می‌شود. وزیر کشور در مورد تبلیغات زودهنگام نیز اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام قطعا تخلف است و همه نامزدها و احزاب و شخصیت‌ها از جمله رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند نباید تبلیغات داشته باشند.
با موارد ضدامنیتی در انتخابات برخورد قاطع خواهیم داشت


حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور نیز در بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون برای انتخابات اردیبهشت تهدیدات احتمالی نداشته‌ایم، اما آسیب‌ها را مورد توجه قرار دادیم و لحظه به لحظه مسائل داخلی و خارجی را مورد رصد و کنترل قرار داده‌ایم. او در ادامه با اعلام اینکه دستورالعمل فضای مجازی نیز تصویب و ابلاغ شده، افزود: هرکاندیدایی که بخواهد کار تبلیغاتی در فضای مجازی انجام دهد، فرقی با فضای واقعی ندارد و باید با مشخصات کامل و رعایت قانون و اخلاق باشد. معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: اصل امنیت جزو اساسی‌ترین مقوله‌های ماست. امنیت و مشارکت بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاکید می‌کنیم همه رسانه‌ها و مسئولان و احزاب، قانون و اخلاق را رعایت کنند.
میرسلیم با کلاه ایمنی آمد
مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در روز اول ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد. میرسلیم اولین چهره سیاسی است که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با پوشیدن لباس کارگران برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرد و همچنین کلاه ایمنی کارگران را نیز در دست داشت. مصطفی میرسلیم در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور ضمن اشاره به اینکه رقیب جدی روحانی است، گفت: تا آخر انتخابات در صحنه حضور دارم. میرسلیم اما از نام مرحوم هاشمی نیز استفاده کرد و ادعا کرد که قصد دارد مسیر آیت‌ا... را پیش بگیرد. او درپایان درباره جمنا نیز اظهار کرد: جمنا را به لحاظ اخلاقی قبول دارم نه به لحظ ساز و کار. این اظهار نظر میرسلیم در حالی است که ابتدا نام او در لیست جمنایی‌ها دیده می‌شد.
ادامه در صفحه۱۶