دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد هدف ما بر هم زدن عدم توازن قدرتی است که مدت‌هاست در سازمان ملل وجود دارد

دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان «تعهد مجدد به نظم جهانی مبتنی بر قوانین» و همچنین به سازمان‌های تحت رهبری او شد.
به گزارش «ابتکار» به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری در شهر نیویورک گفت: ۱۲۸ تن از سران دولت‌ها هفته آینده در این نشست‌ها شرکت خواهند کرد و این نشان می‌دهد که سازمان ملل همچنان یک مکان غیر قابل انکار برای همکاری‌های بین‌المللی است.
گوترش گفت: تیم‌های سازمان ملل اکنون از تعداد برابری از زنان و مردان تشکیل شده در حالی که هرگز در تاریخ سازمان ملل این تعداد از مقام‌های زن برای عملیات‌های حمایت از صلح این سازمان سابقه نداشته است.
او اضافه کرد: هدف ما بر هم زدن عدم توازن قدرتی است که مدت‌هاست در سازمان ملل وجود دارد و به کار گرفتن حداکثر مشارکت‌های از سوی همه کارمندان برای پیشرفت سازمان است. این تغییر رویه به مقابله با اذیت و آزارهای جنسی نیز کمک خواهند کرد.


او گفت: تمرکز سازمان ملل بر پیشگیری، پاسخ سریع به اتهام‌زنی‌ها، حمایت از قربانیان و پاسخگو کردن مسببان است.
گوترش تاکید کرد: از این پس دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل با تیم‌های متخصص به صورت سریع به پرونده‌های اذیت و آزار جنسی رسیدگی خواهند کرد و از مجموع شش عضو این تیم پنج نفر زن هستند.
او گفت: یک خط تلفن ۲۴ ساعته از فوریه به تماس‌ها درباره اذیت‌ و آزارهای جنسی و سوء‌استفاده‌ها از سوی کسانی که در سیستم سازمان ملل هستند،‌ رسیدگی می‌کند. به گفته گوترش، او در روز دوشنبه فرصت راه اندازی راهبرد جدید به نام «جوانان ۲۰۳۰» را  به همراه ابتکار عملی موسوم به «نسل نامحدود» خواهد داشت که هدف هر دو کمک به جوانان در زمینه آموزش و اشتغال است. دبیرکل سازمان ملل گفت: در نشست روز سه‌شنبه رهبران کشورهای عضو و سازمان‌های منطقه‌ای به منظور تقویت ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.
گوترش در عین حال نسبت به تضعیف فرهنگ تعامل چند جانبه از جوانب مختلف در زمانی که بیش از پیش به آن نیاز است اظهار نگرانی کرد.
سایر اخبار این روزنامه
برگزاری مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) محمدعلی وکیلی چه می‌شود و چه باید کرد؟ «ابتکار» از نوسان عجیب تعداد پرونده‌های جرایم اطفال در 5 سال اخیر گزارش می‌دهد قربانیان کوچک جرایم بزرگ تغییرات آب و هوایی چگونه می‌تواند تکامل انسان را تحت تاثیر قرار دهد ذوب تفاوت نژادی در گرمایش زمین چرا کتاب‌های سلبریتی‌ها بهای عجیبی دارند؟ قیمتِ شهرت «ابتکار» از نگاه نمایندگان به طرح فروش نفت در بورس گزارش می‌دهد بورس علیه تحریم نفتی «‌ابتکار» از جدال دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن قبل از هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گزارش می‌دهد بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با بلومبرگ: هر کشوری بگوید کمبود را جبران می‌کند بر علیه ایران اقدام کرده است بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با بلومبرگ: هر کشوری بگوید کمبود را جبران می‌کند بر علیه ایران اقدام کرده است مینا میرزا آقا کارگردان نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟» در گفت‌وگو با «ابتکار»: مینا میرزا آقا کارگردان نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟» در گفت‌وگو با «ابتکار»: پیروزی پرگل دختران فوتبالیست ایران در مقدماتی قهرمانی آسیا دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد هدف ما بر هم زدن عدم توازن قدرتی است که مدت‌هاست در سازمان ملل وجود دارد دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد هدف ما بر هم زدن عدم توازن قدرتی است که مدت‌هاست در سازمان ملل وجود دارد به مناسبت ٣١ شهریور؛ سالروز آغاز جنگ ٨ ساله ایران و عراق کوکو؟! کوکو؟! کوکو؟! به مناسبت ٣١ شهریور؛ سالروز آغاز جنگ ٨ ساله ایران و عراق کوکو؟! کوکو؟! کوکو؟!