سرمربی تیم ملی فوتبال ایران: کمپ تیم ملی میراث من برای فوتبال ایران است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید هشت سال قبل خواهان بهبود وضعیت چمن زمین تمرین تیم ملی شده بودم که امروز به نتیجه رسید.
به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین روز شنبه تیم ملی اظهار کرد: اولین روزی را به خاطر می‌آورم که با آقای کفاشیان در این‌جا (کمپ تیم‌های ملی) حضور داشتیم که این موضوع برای هشت سال پیش است. همان روز گفتم که باید زمین تمرین را بهبود ببخشیم.
او افزود: امروز بعد از گذشت تقریبا هشت سال این زمین تمرین را در مرکز ملی آکادمی ملی فوتبال مورد آزمایش قرار می‌دهیم و از آن استفاده می‌کنیم. مطمئن هستم و امیدوارم که خیلی از افراد مخصوصا مربیان تیم‌های ملی به خاطر این زمین لبخند بزنند چراکه از این به بعد از این زمین می‌توانند برای رقابت در صحنه‌های بین‌المللی استفاده کنند. همان‌طوری که مطلع هستید پایبند بودن و ساختن این زمین و ساختن ساختمان پک (PEC) باعث شد من دشمنانی در ایران پیدا کنم؛ اما امروز بار دیگر همان‌طور که شاهد هستید ما توانستیم یک زمین جدید برای تیم‌های ملی فوتبال ایران یعنی تمامی تیم‌های ملی داشته باشیم. ما صحبت‌های‌مان را فقط در رسانه‌ها انجام نمی‌دهیم. این زمین هم جزو میراث‌هایی خواهد بود که از من در ایران به جا خواهد ماند.
وی افزود: تحت ریاست آقای تاج شما امروز یک زمین دارید. من می‌دانم که بعضی از افراد شاید این موضوع را دوست نداشته باشند و هضم این مساله برای‌شان دشوار باشد؛ اما مهم‌ترین مطلب این است که تیم‌های ملی فوتبال امروز یک قدم رو به جلو برخواهند داشت. از تک تک کسانی که باعث شدند این هدف ما به واقعیت بپیوندد از صمیم قلب تشکر می‌کنم. از هشت سال پیش در خاطرم هست به این مساله تاکید کردم که ما احتیاج به یک زمین با کیفیت بالا و خیلی خوب داریم که امروز این اتفاق رخ داد. امیدوارم خداوند متعال نگهدار این زمین و نگهدار مردم خوب ایران باشد.


کی‌روش در ادامه اضافه کرد: مطمئنا اقدامی که امروز رخ داد یک قدم رو به جلو و مهم است، اما تنها مطلب لازمه برای پیشرفت فوتبال ایران نیست. فکر می‌کنم همه مربیان با هم موافق هستند که ما احتیاج به یک زمین نداریم بلکه چندین زمین و امکانات زیادی برای بازیکنان جوان و تیم‌های پایه نیاز داریم؛ اما مطلبی که می‌خواهم به شما بگویم این است که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صحبت‌ها و فرمایشات الهام بخش رئیس‌جمهوری محترم جناب آقای دکتر روحانی که گفتند ۸۰ میلیون نفر یک کشور و یک ضربان قلب باعث شد که بازیکن تیم ملی در ادامه در جام جهانی روسیه عملکردی موفقیت‌آمیز داشته باشند و باعث غرور برای مردم ایران بشوند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره این که آیا از نام حریفان تدارکی ایران رضایت دارد یا خیر؟ و این که برخی بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال ایران را با تیم‌هایی چون عراق و عربستان مقایسه می‌کنند، گفت: شما به عنوان عضوی از اصحاب رسانه این مسئولیت را دارید که به افکار عمومی توضیح بدهید که چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد. وقتی شما پا به یک مغازه‌ای می‌گذارید و منابع مالی محدودی دارید نمی‌توانید ماشین فراری بخرید. باید پیکان بخرید یا اگر هم مجبور شوید باید با دوچرخه پیش بروید. کاری که ما قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام دادیم و نتوانستیم و با دوچرخه رفتیم و جنگیدیم. این افراد (‌کسانی که بازی‌های دوستانه تیم ملی را با عراق و کشورهای دیگر مقایسه می‌کند) کجا بودند زمانی که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ما فقط با لیتوانی بازی کردیم و سه بازی دوستانه مهم‌مان را از دست دادیم. در چند وقت اخیر من ایمیلی دریافت کردم که پیشنهادی درباره برزیل شده بود. همه جشن گرفتیم و پایکوبی کردیم به خاطر این که یک ایمیل از برزیل دریافت کردیم و در ایمیلی پاسخ آن‌ها را دادیم که شرایط شان را برای بازی دوستانه اعلام کنند که تا به امروز جواب ما را نداده‌اند. اگر عراق توانایی این را دارد که برابر آرژانتین بازی کند این وظیفه شماست (رسانه‌ها) که به عنوان شخصی از اصحاب رسانه توضیح دهید که ما تمام تلاش‌مان را با منابع محدود انجام می‌دهیم.
او اضافه کرد: شما از من پرسیدید که آیا خوشحالم مقابل بولیوی، تیرینیداد و توباگو و ونزوئلا بازی کنیم که من در پاسخ می‌گویم بله خیلی خوشحالم زیرا از تیم‌های اروپایی هیچ تیمی نمی‌تواند با ما بازی کند. تیم‌های ملی آفریقایی به خاطر این که در جام ملت‌های آفریقا بازی می‌کنند نمی‌توانند برابر ما قرار بگیرند. تیم‌های آسیایی نمی‌خواهند با ما بازی کنند به خاطر این که تقویم‌شان را بسته‌اند و بازی‌ها نهایی شده است. در آمریکای جنوبی تیم‌هایی مثل برزیل و آرژانتین هستند که مبالغ‌شان بین یک، یک و نیم و دو میلیون دلار است. با آن‌ها که نمی‌توانیم بازی کنیم اما در جاهایی که می‌توانیم تلاش می‌کنیم که با آن‌ها بازی کنیم در نتیجه مهم است که شما در رسانه‌ها این وظیفه را دارید که به مردم توضیح بدهید شرایط واقعی که پیش‌رو داریم چیست. آقایان، این بازی تظاهرگونه را جلویش را بگیرید. وقتی شما شخصی را پیدا می‌کنید که اعتقاد دارد ما می‌توانیم مقابل پرتغال بازی کنیم و اگر کسی درباره بازی دوستانه این چنینی با شما صحبت می‌کند فقط مشکلش را نگوید. بهتر است شخصی هم پیدا شود که یک میلیون دلار پول تهیه کند تا این بازی دوستانه برگزار شود. لطفا حقیقت را بگویید و اینگونه بازی‌های تظاهرگونه را انجام ندهید.
سایر اخبار این روزنامه
پایان درخشش «کاروان خودباوری و امید» در جاکارتا ایران با رکوردشکنی در رده سوم پاراآسیایی ایستاد رضا دهکی از شک شبکه‌های اجتماعی تا یقین رسانه چرا هرم نخبگان ایران سترون است؟ درهای زنگ زده دنیای سیاست انسان برای زنده ماندن در زمینی که هر ساله با افزایش دما روبه‌رو است، چه باید کند؟ اشتغال افراد در چند شغل همزمان چه آثار اقتصادی به‌دنبال دارد؟ چندشغله‌ها علیه اقتصاد علی رغم وجود تعرفه‌های سنگین آمریکا، صادرات چین به این کشور در ماه گذشته میلادی رکورد زده است بارش‌های پاییزی چه تاثیراتی بر احوال انسان دارد؟ بهر لیلی چو مجنون ببار، ای بارون! «ابتکار» از حواشی پس از تصویب CFT گزارش می‌دهد حاشیه‌های دنباله‌دار یک لایحه «ابتکار» تغییرات فراخوان دوره ۳۶ و ۳۷ جشنواره ملی فیلم فجر را بررسی کرد اهدای سیمرغ مشترک ، قدغن مخالفت با FATF در تضاد با منافع کشور است دادستان تهران: ۴۵ نفر به اتهام دلالی ارز دستگیر شدند سرمربی تیم ملی فوتبال ایران: کمپ تیم ملی میراث من برای فوتبال ایران است