گزارش واشنگتن پست از جزئیات دیدار مک کین وسرکرده منافقین

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با اشاره به دیدار روز جمعه سناتور سرشناس آمریکایی با سرکرده گروهک تروریستی منافقین در آلبانی، درباره صحبت های جان مک کین در این دیدار نوشت: او ضمن تمجید از خوش‌خدمتی‌های منافقین گفته است که روزی همه ما در میدان آزادی تهران در کنار هم خواهیم بود (!) به گزارش میزان، پست سرکرده منافقین نیز در این دیدار از تلاش‎های این سناتور آمریکایی برای انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین از عراق به پایتخت آلبانی قدردانی کرده است. به نوشته واشنگتن «بررسی آخرین تحولات ایران و همچنین نقش ایران در خاورمیانه» از مهمترین محورهای گفتگوهای جان مک‌کین و سرکرده منافقین بوده است. همچنین به گزارش تسنیم سرکرده گروهک منافقین با بیان اتهامات واهی و تکراری علیه ایران مدعی شد «تغییر رژیم در ایران پیش‌شرط ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان است.»
این نخستین حضور مقامات آمریکا در بین جنایتکاران فرقه رجوی نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود؛ گردهمایی بقایای گروهک منافقین تیرماه 95 با حضور برخی مقامات اسبق سیاست خارجی کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه و عربستان در پاریس برگزار شد. ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، با سخنرانی در این اجلاس به لفاظی علیه ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی پرداخت تا عملاً هم افزایی سعودی و آمریکایی در حمایت از منافقین کامل شود. در همین رابطه اوایل شهریور سال گذشته نیز رسانه‎ها اعلام کردند ملک سلمان عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، از مریم رجوی برای سفر به عربستان و انجام مناسک حج دعوت کرده است. در دی‌ماه سال گذشته جمعی از مقامات اسبق آمریکا، از جمله رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، برای دونالد ترامپ نامه‌ای نوشتند و از وی خواستند تا اقدام به برقراری رابطه با گروهک منافقین کند. پیش از آن نیز شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داده بود منافقین با ارسال نامه‌ای به ترامپ خواستار بازنگری در توافق هسته‌ای با ایران شدند. سازمان تروریستی منافقین به خاطر اقدامات علیه رژیم پهلوی در فهرست گروه های تروریستی آمریکا بود اما این اواخر از شمول تحریم ها خارج شد.
واکنش قاسمی به دیدار مقام آمریکایی با مریم رجوی
اعتبار بخشی جان مک کین به سرکرده منافقین از سوی مقامات کشورمان بدون واکنش نبود. به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت امور خارجه درباره این مقام کنگره آمریکا با رجوی گفت: این کار خطایی بوده که باید دولت آمریکا مانند دیگر خطاهایش که در منطقه انجام داده تاوان آن را پس دهد. قاسمی دراین باره افزود: مقامات آمریکایی نشان داده اند که در دهه های اخیر نتوانسته اند از رفتارهای خود عبرت بگیرند و با سیاست های غلط و رفتارهای ناپسند در توسعه و گسترش تروریسم در منطقه تلاش کرده اند که این تماس هم در راستای همین زمینه است.