عراق بار دیگر خواستار خروج آمریکا از خاک خود شد

نائب رئیس اول مجلس عراق اعلام کرد که حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است و انتظار می‌رود که مجلس جدید مصوبه‌ای برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، "حسن الکعبی" در گفتگوی ویژه با روزنامه لبنانی "الاخبار" که در رسانه‌های عراق بازنشر شد، گفت: یک توافق قبلی در مجلس عراق در مورد حضور نیروهای آمریکایی تصویب شد که براساس آن این حضور باید محدود به آموزش و برخی امور تدارکاتی و نه حضور تعداد زیادی نیرو باشد.
الکعبی که عضو ائتلاف سائرون نیز می‌باشد با اشاره به این که حضور نیروهای آمریکایی در عراق اکنون توجیه قانونی ندارد تاکید کرد که حرف آخر را بزودی مجلس خواهد زد.
وی افزود: من به عنوان عضوی از هیات رئیسه مجلس، از اینکه این موضوع مطرح و تصویب شود، حمایت می‌کنم و شخصا به آن رای می‌دهم و پیش‌بینی من هم این است که رای می‌آورد.


ازسوی دیگر "عباس علیوی" عضو فراکسیون سائرون درمجلس عراق نیز گفت: این فراکسیون درصف اول حامیان یک طرح مجلسی برای خروج نیروهای آمریکایی و خارجی تحت هر نام و ماموریتی از این کشور خواهد بود و در این زمینه به تنهایی اقدام می‌کند و منتظر بقیه نمی‌ماند.
گفتنی است: آمریکایی‌ها که در سال 1390 بدلیل شکست‌ها و ناکامی‌های مکرر، مجبور به ترک خاک عراق شدند در سال 1393 به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بین‌المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.
با اعلام پایان نظام داعش در عراق در اوایل آذرماه گذشته بسیاری از احزاب، شخصیت‌ها و رسانه‌های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور آمریکا تحت پوشش ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
حمله به سفارت اسرائیل در آنکارا با تراکتور! تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی رئیس جمهور در دیدار سفرای جدید 7 کشور: همه تلاش کنیم تا از برجام به خوبی صیانت شود عراق بار دیگر خواستار خروج آمریکا از خاک خود شد نخست وزیر دولت دست نشانده سعودی در یمن برکنار شد ایران از سفیر پاکستان خواستار شد دولت پاکستان بی‌درنگ برای آزادی نیروهای مرزی ایران و دستگیری تروریست‌ها اقدام کند عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نهادها و موسسات غیردولتی ملزم به ارائه صورت‌های مالی می‌شوند فلاحت پیشه در گفتگو با یورونیوز: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا به بسته پیشنهادی آنها بستگی دارد ضرورت پرهیز از بخل در کلام امام حسن علیه‌السلام نشانه‌های تبانی تاکید ایران و روسیه بر فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: حقوقهای زیر 3 میلیون مشمول دریافت بسته حمایتی هستند با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص شد رئیس پلیس تهران خبر داد ممنوعیت خریدو فروش ارز در خیابان تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی