نخست وزیر دولت دست نشانده سعودی در یمن برکنار شد

«عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، در حکمی «احمد بن دغر» نخست‌وزیر کابینه دست نشانده عربستان در یمن را برکنار و دستور رسیدگی به پرونده وی را صادر کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، منصور هادی همچنین «معین عبدالملک» را به عنوان نخست‌وزیر جدید و «سالم الخنبشی» را به عنوان معاون وی منصوب کرد.
براساس این گزارش، دلیل برکناری بن دغر،اهمال کابینه در انجام وظیفه و مشکلات موجود در مناطق اشغال شده یمن ازسوی دولت دست نشانده سعودی و مزدوران وابسته به ریاض از جمله سقوط ارزش ریال یمن و ناتوانی در چگونگی رویارویی با وضعیت وخیم اقتصادی عنوان شده است.تحلیلگران معتقدند که فشار عربستان منصور هادی را وادار به برکناری بن دغر کرده است.
بن دغر 66 ساله از آوریل 2016 (فروردین 95) جانشین خالد بحاح نخست‌وزیر پیشین کابینه منصور هادی شد.


عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته‌شدن بیش از 150 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیرساخت‌های این کشور شده است.
سایر اخبار این روزنامه
حمله به سفارت اسرائیل در آنکارا با تراکتور! تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی رئیس جمهور در دیدار سفرای جدید 7 کشور: همه تلاش کنیم تا از برجام به خوبی صیانت شود عراق بار دیگر خواستار خروج آمریکا از خاک خود شد نخست وزیر دولت دست نشانده سعودی در یمن برکنار شد ایران از سفیر پاکستان خواستار شد دولت پاکستان بی‌درنگ برای آزادی نیروهای مرزی ایران و دستگیری تروریست‌ها اقدام کند عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نهادها و موسسات غیردولتی ملزم به ارائه صورت‌های مالی می‌شوند فلاحت پیشه در گفتگو با یورونیوز: تاسیس دفتر اتحادیه اروپا به بسته پیشنهادی آنها بستگی دارد ضرورت پرهیز از بخل در کلام امام حسن علیه‌السلام نشانه‌های تبانی تاکید ایران و روسیه بر فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: حقوقهای زیر 3 میلیون مشمول دریافت بسته حمایتی هستند با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مشخص شد رئیس پلیس تهران خبر داد ممنوعیت خریدو فروش ارز در خیابان تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی تبانی آمریکا، عربستان و ترکیه برای بستن پرونده قتل قاشقچی