مقر فرماندهی نیروهای اماراتی در یمن هدف قرار گرفت

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز در عملیاتی، ساختمان مقر فرماندهی متجاوزان اماراتی در ساحل غربی یمن را هدف قرار دادند.
به گزارش شبکه خبری "المسیره"، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بیانیه‌ای از عملیات هدف قرار دادن ساختمان فرماندهی متجاوزان اماراتی در ساحل غربی خبر داد.در این بیانیه آمده است: عملیات مشترک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن براساس اطلاعات دقیق علیه متجاوزان اماراتی در ساحل غربی صورت گرفته است.
هنوز رسانه‌های اماراتی و عربستانی نسبت به این عملیات واکنشی نشان نداده‌اند.
نیروهای یمنی همچنین صبح دیروز به چندین موضع مزدوران عربستانی در استان "مارب" حمله کردند.یک منبع نظامی در این ارتباط گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند نوبت به مواضع مزدوران عربستانی در نزدیکی منطقه "هیلان" در شهر "صرواح" حمله کرده و خسارات جانی و مالی زیادی به آنها وارد کردند.


کمیته تحقیق مشابه قاشقچی برای متجاوزان به یمن تشکیل شود
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خواهان تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی مستقل در خصوص جنایات عربستان در یمن مشابه کمیته تحقیقاتی پرونده «جمال قاشقچی» روزنامه نگار سعودی شد.
"محمد علی الحوثی" در واکنش به قتل قاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه در صفحه توییتر خود نوشت: عربستان می‌گوید قتل قاشقچی یک اشتباه مدیریتی و بدون اطلاع بوده است. کسانی که نمی‌توانند یک سازمان اطلاعاتی را مدیریت کنند بنابراین قطعا نمی‌توانند تجاوز علیه یک کشور مستقل را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه سعودی‌ها باید تجاوز علیه یمن را متوقف کنند افزود:همان‌طور که برای تحقیق در خصوص پرونده قاشقچی کمیته تحقیقاتی تشکیل شده است باید در خصوص جنایات عربستان علیه ملت یمن نیز چنین کمیته مستقلی تشکیل شود.
این مقام یمنی درباره ادعای پیشین سعودی‌ها درباره اینکه قاشقچی کنسولگری را ترک کرده نیز گفت: خورشید پشت ابر نمی‌ماند و تلاش برای مخفی کردن شواهد بی‌فایده است و به‌زودی مجرمان آن بازداشت می‌شوند و تلاش سعودی‌ها برای منحرف کردن اذهان عمومی بی‌فایده است.
اعتصاب غذای زن آمریکایی به نشانه همبستگی با کودکان گرسنه یمن
یک زن آمریکایی در اعتراض به حمایت کشورش از ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن، با کودکان گرسنه یمن اعلام همبستگی کرد. «پَملا بِنِت»، از فعالان رسانه‌ای در آمریکا برای جلب توجه عمومی به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، اعتصاب غذا کرد.
«بنت» اخیراً ویدئویی از خودش منتشر کرده و گفته از دو هفته پیش برای اعتراض به حمایت کشور آمریکا از ائتلاف سعودی-اماراتی در جنگ علیه یمن و محاصره چند سال این کشور که بر اثر آن هزاران کودک یمن کشته شده‌اند اعتصاب غذا کرده است.او در این ویدیو گفته است از اینکه آمریکا با عربستان، امارات و انگلیس در جنگ علیه یمن مشارکت دارد، «احساس شرم» می‌کند.
این زن آمریکایی هدف از اعتصاب غذای خود را ابراز همدردی و همبستگی با مردم یمن اعلام کرده که طبق گزارش‌های بین‌المللی، به دلیل محاصره کشورشان با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.
بنت ضمن انتقاد از سکوت رسانه‌های آمریکایی و تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات آمریکا در یمن، از همه شهروندان این کشور خواست برای پایان دادن به محاصره یمن به دولت ترامپ و سایر کشورهای مشارکت‌کننده در این محاصره فشار بیاورند.
او مردم یمن را مخاطب قرار داد و گفت: «احساس می‌کنم به شما نزدیک شدم، امیدوارم بتوانم تغییری هرچند کوچک برای کاستن از دردهای شما، تقدیم کنم و از آنچه که کشورم در حق شما انجام می‌دهد، معذرت می‌خواهم».
او با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از وضعیت بد مردم یمن به ویژه کودکان این کشور که از سوء تغذیه شدید رنج می‌بردند، علیه اقدامات ائتلاف سعودی که مورد حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی کشورش است، دست به افشاگری می‌زند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد افزایش عرضه ارز وارداتی در روزهای آینده ترامپ: توضیح عربستان درباره مرگ قاشقچی قابل اعتماد است! حق السکوت بن سلمان به کاخ سفید نتیجه داد روزنامه‌های غربی و عربی: دروغ‌های عربستان درباره قتل قاشقجی باورکردنی نیست اعاده دو لایحه مرتبط با FATF به مجلس برای رفع ایرادات مجمع تشخیص، بدعتی در فرآیند قانونگزاری! مقر فرماندهی نیروهای اماراتی در یمن هدف قرار گرفت بولتون خواستار خروج آمریکا از پیمان موشکی با روسیه شد افتتاح نیمه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی تا ارتش برای اولین بار در کشور صورت گرفت دست یابی فولاد مبارکه به سطح زرین جایزه جهانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) رئیس جمهوری با استعفا آخوندی و شریعتمداری موافقت کرد جانی، مسئول رسیدگی به جنایت! عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: بنزین دونرخی در دستور کار نیست رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی خبر داد اسکان برترین‌های رویداد استارت‌آپی اسلامی قرآنی در مرکز رشد هنرهای قرآنی جلسه غیرعلنی امروز مجلس لغو شد سفیر ایران در روسیه: یکجانبه گرایی آمریکا کشورهای مستقل جهان را به هم نزدیکتر می‌کند ثبت درخواست 537 نمایشنامه برای حضور در جشنواره تئاتر فجر