مجبور به کوچک کردن برخی صفحات هستیم، حداقل فعلا

به دلیل مشکلات در واردات کاغذ، از امروز تا اطلاع ثانوی صفحات لایه  روزنامه خراسان در قطع کوچک منتشر خواهد شد ، همچنین ممکن است این موضوع در صورت ادامه روند کمبود کاغذ در قطع بزرگ منجر به تغییر قطع تمامی صفحات روزنامه شود. شایان ذکر است از آن جایی که بخش اعظم کاغذ مورد نیاز روزنامه ها وارداتی است، طی ماه های گذشته افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت نزدیک به چهار برابری مواد اولیه از جمله کاغذ شد که این موضوع منجر به تعطیلی چند روزنامه و کاهش صفحات برخی دیگر از جمله روزنامه خراسان شده است  البته با وجود گرانی  و کمبود کاغذ طی چند ماه گذشته روزنامه خراسان تلاش کرد طبق روال معمول منتشر شود. اما متاسفانه طی هفته های اخیر به دلیل بروز مشکلاتی در واردات کاغذ ، کاغذ های قطع بزرگ روزنامه وارد بازار نشد به گونه ای که مجبور شدیم برای حفظ ابعاد گذشته ،کاغذ مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه کنیم. در عین حال  در چندروز گذشته و به دلیل تشدید مشکلات حاصل از تحریم ها ، موجودی کاغذ در بازار آزاد کم شدو در نهایت این موضوع باعث شد از امروز برخی صفحات روزنامه را در قطع کوچک چاپ کنیم .
امیدواریم وزارت صمت ، ارشاد و دولت محترم در اسرع وقت با اتخاذ تصمیماتی در زمینه رفع مشکل واردات و پرداخت یارانه در تهیه کاغذ این مشکل پیش روی مطبوعات را رفع کنند.
واقعیت این است که روزنامه داری همیشه سخت بوده است اما این روزها کاری نزدیک به محال شده است. رکود طولانی و کاهش درآمد، افزایش قیمت ارز، افزایش هزینه ها، خودتحریمی های کمرشکنی که نتیجه  تصمیمات عجیب و غریب و بی عملی ها و بدعملی های وزارتخانه ها و سازمان های  مربوط به واردات کاغذ است  و اگر مورد سوءاستفاده دشمن قرار نمی گرفت می شد تبدیل به چندین گزارش شود و تحریم‌های غیرقانونی برای رسانه مستقلی مثل خراسان که تأکید می کنیم هیچ حامی اقتصادی ندارد، شرایطی را ایجاد کرده است که همین که همچنان هستیم صرفا نتیجه عنایت های الهی و لطف مردم و خوانندگان روزنامه است .ما خاموش و بی صدا برای تقویت این نهاد فرهنگی متعلق به شما تلاش می کنیم که ای کاش کسی از مسئولان دولتی یا حاکمیتی هم اندک اهمیتی برای توجه به  این رسانه موثر قائل می شد.خوانندگان محترم خراسان از این که با روزنامه خویش صبورانه همراهید از شما سپاس گزاریم.