آیت الله علم‌الهدی :

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، با انتقاد از نقص قانون در تنظیم قوانین ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری، تصریح کرد: باید عرض کنم ۳۸سال از این انقلاب می‌گذرد، این اشکال هم بر مجلس شورای اسلامی وارد است، هم بر شورای نگهبان و هم دولت‌هایی که آمده‌اند وارد است که هنوز نتوانسته‌اند یک قانون برای ثبت‌نام ریاست جمهوری مشخص کنند، آیا برای مدیریت چنین نظامی، از آقا پسر ۱۸ ساله تا خانم و پیرزن شصت‌وچندساله، هزاروچند نفر بیایند یا با قلاده به گردن یا لباس‌های جورواجور و یا قیافه‌های قیقاش، همه بیایند بخواهند وارد نظام شوند؟ اشکال به مجلس وارد است.
او به لزوم بازنگری در قوانین ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری تاکید و خاطرنشان کرد: باید قانون انتخابات بررسی و اصلاح شود، در قانون اساسی ما، شرایط ریاست جمهوری را خیلی عالی، دقیق و زیبا تنظیم کردند اما شرایط کسی که می‌خواهد کاندیدا شود را باید قانون انتخابات مجلس تنظیم کند و شورای نگهبان، این غفلت تا به امروز شده و امیدواریم این موضوع برطرف شود.
به گزارش ایلنا، علم‌الهدی به وظایف شورای نگهبان در قبال داوطلبان ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: این مرزبان بیاید احراز کند صلاحیت افراد را، کار شورای نگهبان احراز صلاحیت است، کارش قبول و رد نیست، نه شورای نگهبان کسی را برای ریاست جمهوری قبول می‌کند چون مردم باید قبول کنند، نه کسی را رد می‌کند، کار شورای نگهبان احراز است که این آقا صلاحیت دارد که مردم انتخابش کنند؛ اگر آمد احراز نکرد، احراز نکردن دلیل نمی‌خواهد؛ شما به بنده می‌گویی تو عادل نیستی، می‌گویم به چه دلیل می‌گویی عادل نیستم، دلیل نمی‌خواهد، می‌گویی من عدالت تو را احراز نکردم، اگر گفتی من عادل هستم باید دلیل بیاوری.
به گزارش ایلنا، او افزود: اگر جنابعالی عدالت مرا قبول کردی باید بگویی به این دلیل عادل هستی اما اگر گفتی من عدالت این آقا را احراز نکردم، تشخیص ندادم این عادل است یا نیست، نمی‌گوید نیست، می‌گوید من عدالتش را تشخیص ندادم، نمی‌توانی بگویی چرا؟ احراز نکردن دلیل نمی‌خواهد، شورای نگهبان باید احراز صلاحیت کند لذا رد و قبولی در مسئله شورای نگهبان نیست.