هانی نوروزی چگونه فراموش شد

آفتاب‌یزد- مریم‌گندمکار: از مدت‌ها قبل منتظر قهرمانی تیم پدرش بود، آخر دو سال تمام به او قول دادند که در این روز جام قهرمانی را او بالا می‌برد. بالاخره تیم محبوبش به پیروزی رسید و پسرک خوشحال از این قهرمانی و مشتاق از اینکه بتواند جامی را که به او قول داده بودند، بالا ببرد. اما در روز جشن این قهرمانی، پسرک هرچه منتظر شد تا او را صدا بزنند تا به یاد پدر مرحومش جام را بالا ببرد خبری نشد. حتی مسئولان به او اجازه ورود به جشن بازیکنان را ندادند، چه برسد به اینکه... بالاخره پسرک با دلی شکسته و چشمانی گریان در میان بهت تماشاچیان و بازیکنان، ورزشگاه را ترک کرد و شیرینی جشن را به کام همه تلخ کرد.
**ماجرا چه بود؟
ماجرا از این قرار است که مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس روز چهارشنبه برگزار شد. اما نکته تلخ و تاریک جشن قهرمانی پرسپولیس که باعث ناراحتی برخی از بازیکنان شد، غیبت هانی نوروزی، پسر هادی نوروزی در مراسم قهرمانی بود. طبق برنامه قرار بود هانی نوروزی همراه با پدربزرگش در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس بعد از پایان بازی با «پدیده» شرکت کند، اما مسئولان اجرایی به وی اجازه حضور در این مراسم را ندادند. همین مسئله سبب شد که هانی، یادگار هادی نوروزی با چشمانی گریان ورزشگاه را ترک کند. جالب اینجا بود که بسیاری از بازیکنان همراه با فرزندشان در این جشن حضور پیدا کرده بودند و حتی افراد غیرمسئول، لیدرها و تماشاگران نیز در میان اعضای پرسپولیس به چشم می‌خورد، اما گویا فقط جایی برای هانی نوروزی در این مراسم نبود! به همین دلیل هم پدر هادی نوروزی به‌شدت از این ماجرا ناراحت شد و وارد اتاق گزارشگران شد و پایان پخش مستقیم جشن را رقم زد. در این باره مسئولان سازمان لیگ برتر هم به صراحت اعلام کرده‌اند نه‌تنها در جریان حضور هانی نوروزی در ورزشگاه نبودند، بلکه مدیران باشگاه پرسپولیس هم در جریان جلسات هماهنگی مختلفی که برگزار شد، هیچ برنامه‌ای مبنی بر حضور هانی نوروزی روی سکوی قهرمانی به آنها ارائه نداده‌اند، به این ترتیب مسئولان حضور نداشتن هانی در این مراسم را به گردن یکدیگر انداختند.
**پست هانی نوروزی


هانی پس از این اتقاق پستی در صفحه خود منتشر کرد و نوشت: «بابایی امشب هر که بابا داشت اونجا بود، مبارکتون باشه این جام قهرمانی. در ضمن به مردم دروغ نگید». همسر مرحوم هادی نوروزی نیز بعد از بی‌مهری به فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس بیانیه‌ای صادر کرد. وی در این بیانیه گفت: «دل همسری که از ظهر ماجراها دید و دردها کشید که هیچ کس از آن خبر ندارد و بهتر است این رازهای مگو دفن شود در دل‌های آتش گرفته‌ای که می‌داند چه شد و چه اتفاقاتی رخ داد. نه! نمی‌شود این چند خط را هم ننوشت. نمی‌شود بی‌تفاوت بود و به فکر اویی نبود که وقتی کاپیتان پرسپولیس بود جفا دید و حالا که از زمان رفتن‌اش روح قهرمانی در تیم دمیده شد در آسمان‌ها هم ببیند که فرزندش... مهدی خان طارمی، پسر بامرام جنوب درود به شرفت پسر، مرحبا به غیرت و معرفت‌ات و صد درود به قلم‌هایی که رسالت را به مصلحت نمی‌فروشند. هانی جان بدان که امشب هواداران فقط و فقط به فکر تو هستند و نه هیچ چیز دیگری. برای سربلندی این هواداران و تیم محبوب پدرت دعا کن و به رسم معرفت این شب را از یاد ببر.»
**واکنش چهره‌ها
ناراحتی هانی نوروزی از اتفاقات پیش آمده باعث شد تا چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی از خود واکنش‌هایی نشان دهند.
در این باره حنیف عمران‌زاده نوشت: «هانی عزیزم، می‌دانم امروز بیشتر از هر زمانی جای خالی پدرت را حس کردی. چشمان من و تمام هواداران قرمز و آبی منتظر بود تا جام را بالای سر بگیری، غمت نباشه کسانی هستند که بی‌ادعا به یاد پدرت هستند، قهرمانی پدرت مبارک. زیبا حرف زدن آسان‌ترین کار ممکن است و سخت آن است که به حرف‌های زیبا عمل کنی. حکایت امروز عده‌ای که خودشان را رفیق و یار همیشگی خانواده هادی نوروزی می‌دانستن و حتی حاضر نشدن برای شادکردن فرزند هادی نوروزی چند ثانیه‌ای او را در شادیشان شریک کنند».
مهرداد میناوند هم نوشت: «افسوس و صدافسوس به حال این فوتبال. شیرینى جشن امشب با اشک‌هاى یادگار هادى به کاممان تلخ شد. متاسفم براى آقایانى که برنامه‌ریزى چنین مراسم بزرگى را می‌کنند بدون اینکه نظر تیم قهرمان را در اجراى این مراسم مدنظر قرار دهند. این آقایون اسپانسر آنقدر که به فکر میهمانان ویژه خود بودند، به فکر هانى عزیز و اشک‌هاى این طفل معصوم و پیشکسوتان محترم باشگاه پرسپولیس نبودند.»
همچنین احسان علیخانی نوشت: «سلام به همه رفقا، قهرمانی پرسپولیس مبارک... عالی بود همه چی، جز جای خالی هانی نوروزی، خیلی جایِ هانی نوروزی خالی بود خیلی. ٢سالِ تمامِ پرسپولیسی‌ها گفتن: ان‌شاءالله جام بگیریم هانی ببره بالا؟! چی شد پس! من مطمئنم بازیکنان پرسپولیس همه دوست داشتن هانی جام رو ببره بالای سرش، اما چرا این اتفاق رخ نداده، خدا میدونه! هادی جان، مبارکت باشه، کاپیتان...»
حسین مهری، بازیگر نیز در این باره در صفحه‌اش نوشت: «سلام هانى عزیز! براى من جام قهرمانى در دستان تو بسیار زیباتر بود و اى کاش این جام در دستان تو بود تا لذت و کیف بیشترى از این قهرمانى می‌بردم. تو پرسپولیسى‌ترین پسر ایرانى قهرمان».
**دل‌نوشته‌های مجازی برای اشک‌های هانی
البته اشک‌های هانی نوروزی برای هیچ‌کس خوشایند نبود، چراکه اتفاقی که در جشن قهرمانی پرسپولیس افتاد و وعده‌ای که خواسته یا ناخواسته وفا نشد، واکنش‌های منفی زیادی را از سوی کاربران فضای مجازی به دنبال داشت که در زیر می‌خوانید.
- کاپیتان روحت شاد. پرسپولیس شرمنده هادی نوروزی و خانواده‌اش شد.
- پس این هانی نوروزی بدبخت چی شد یه جام دیدن همه چی یادشون رفت، بچه یتیم همیشه بچه یتیم است.
- هانی نوروزی قبل بازی گفته بود: قراره جام رو من ببرم بالای سرم...
- واقعا قهرمانیمون خیلی شیرین بود، اما با صدای پدر هادی نوروزی یکهو حس خیلی بدی پیدا کردم به همه چیز...
- ‏همه با باباهاشون رفتن رو سکو ولی تو بابا نداشتی که ببره تو رو بالا تا جامی که گفته بودن مال توست دستت بگیری ببخش بی‌معرفت‌ها رو...
- کاپیتان روحت شاد
- مسئولان با اون کاری که با هانی کردن اون ته مونده‌های شیرینی قهرمانی‌ رو به کامم زهر کردن...
**دلجویی از هانی
پس از این اتفاق ناخوشایند محسن مسلمان و مهدی طارمی که از غیبت فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس در جشن قهرمانی به شدت گله‌مند بودند برای دلجویی از خانواده نوروزی، هانی را به منزل خود دعوت کردند تا برای ساعاتی در کنارش باشند. همچنین طارمی و مسلمان یکی از مدال‌های قهرمانی خود را به هانی هدیه کردند و به او قول دادند قهرمانی لیگ را نیز به شکل شایسته‌تری بر سر مزار هادی نوروزی در کپورچال جشن بگیرند.
**گم‌شدن مدال بازیکنان
البته عدم اجازه حضور هانی نوروزی در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس تنها قسمت تلخ ماجرا نبود، چراکه آنقدر ناهماهنگی‌هایی در این مراسم وجود داشت که باعث شد در میان هیاهوی جشن، مدال برخی از بازیکنان این تیم گم شود. در این باره حسین دهقانی، پلیس پایتخت به تسنیم گفت: «شلوغی آن زمان هیچ ارتباطی به همکاران ما نداشت. همکاران من تا پایان مراسم اهدای جام روی سکو اجازه ورود هیچ غریبه‌ای را ندادند. حتی لیدرهای پرسپولیس به‌شدت شاکی بودند، اما از هیچ مسیری غیر از تونل مخصوص بازیکنان، غریبه‌ای به آن محوطه نیامد، اما وقتی شلوغ شد، ما چند نفری را گرفتیم که ببینیم از کجا آمدند، هر کدام را صدا زدیم، از طرف یکی از بازیکنان آمده بودند. دیگر در این شلوغی خودخواسته، ما چه کاری از دست‌مان برمی‌آمد؟»
**اتفاقی که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود
اگرچه بازیکنان پرسپولیس از هانی نوروزی بابت اتفاق پیش آمده دلجویی کردند و مسئولان باشگاه پرسپولیس دلیل عدم وفای به عهدشان را فراموشی قلمداد کردند، اما به هر حال هانی نوروزی با هزاران امید و آرزو به ورزشگاه آزادی آمده بود تا با حضور در جشن قهرمانی پرسپولیس یاد و خاطره پدر خود را زنده نگه دارد که با گریه ورزشگاه را ترک کرد، بنابراین هیچ‌گاه تلخی این اتفاق از دل خانواده نوروزی به‌ویژه هانی بیرون نخواهد رفت.