با حضور مسئولین استانی و مدیران شهری عملیات اجرایی حلقه حفاظتی - ترافیکی کلانشهر اصفهان آغازشد

اصفهان-خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: عملیات اجرایی حلقه حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان و ساخت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در مراسمی با حضور استاندار اصفهان، معاونان استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری و شهروندان اصفهانی آغاز شد. حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول 78.2 کیلومتر، دارای چهار خط رفت و برگشت است، همچنین 23 تقاطع غیرهمسطح و 7 پل بزرگ بخش‌هایی از این طرح را شامل می‌شود. 45.8 کیلومتر از این طرح، در 11 منطقه شهر اصفهان و 28.6 کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم و 3.8 کیلومتر آن در محدوده فرمانداری‌ها قرار دارد. همزمان عملیات عمرانی طرح تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به عنوان یکی از تقاطع‌های حلقه حفاظتی با هدف کاهش ترافیک در منطقه 14، جلوگیری از تردد کامیون‌ها به داخل منطقه، افزایش ایمنی، کاهش خطرات و تصادفات جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در این محدوده شهری آغاز شد. این تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در مناطق 10 و 14 شهر اصفهان اجرایی می‌شود. مساحت آزادسازی منطقه 14 برای این پروژه بالغ بر 121 هزار مترمربع و در منطقه 10، بالغ بر 127 هزار مترمربع می‌باشد و در مجموع برای آزادسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی حدود 740 میلیارد ریال اعتبار صرف می‌شود. در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه، به دستور استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان اهرم پروژه به صورت نمادین کشیده شد و خاکبرداری حلقه حفاظتی شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی آغاز گردید.
قدردانی از همت و تلاش مدیریت شهری اصفهان برای اجرای حلقه حفاظتی ترافیکی شهر
استاندار اصفهان در مراسم آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی ضمن قدردانی از زحمات شهردار اصفهان اظهارداشت: امیدواریم ظرف یکسال آینده و آنطور که شهردار اصفهان قول داد ظرف کمتر از یکسال دیگر شاهد افتتاح تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی باشیم. عباس رضایی، همچنین از اعضای شواری شهر اصفهان و همت بزرگی که برای تصویب این پروژه داشتند و نیز دیگر مدیران شهری که برای اجرای این پروژه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با همه تلاش‌ها در مجموعه مدیریت شهری وعده شهردار اصفهان برای اتمام این پروژه ظرف موعد مقرر محقق شده و همچنان شاهد اجرای چنین پروژه‌هایی در سطح شهر اصفهان باشیم.
حفظ کرامت انسانی با فراهم شدن آرامش مردم


استاندار اصفهان در ادامه به موضوع کرامت انسانی و احترام به مردم پرداخت و گفت: وقتی از آلودگی‌ها و مصرف سوخت و ترافیک کاسته شود در واقع به مردم احترام گذاشته می‌شود و نه تنها به صورت زبانی، بلکه در عمل از شهر و شهروندان حفاظت کرده ایم، چرا که در یک کلام زمانی که آرامش مردم فراهم شود، کرامت انسانی حفظ می‌شود و امید است بیش از این شاهد اقدامات عمرانی باشیم، چراکه میزان اشتغال را نیز افزایش می‌دهد. وی گفت: وقتی شهردار پروژه رینگ حفاظتی را برایم تشریح کرد خوشحال شدم که این پروژه می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم اصفهان را حل می‌کند، آنچه مسلم است این است که شورای شهر و شهردار اصفهان به فکر مردم منطقه 14 بودند که خدمات عمرانی خود را باوجود همه این مشکلات از این منطقه آغاز کنند. رضایی با اشاره به برگزاری مراسم شاد و مردمی در ورزشگاه 22 بهمن به مناسبت آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان و ساخت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی، گفت: امروز شما شهروندان به این مراسم آمدید تا شاهد شروع خدمتی جدید از خدمت گزاران خود باشید. وی ادامه داد: فهم و شعور بالای شما مردم توانایی و عشق و علاقه خاصی در مسئولان به وجود می‌آورد تا بیش از پیش برای ارائه خدمت اهتمام داشته باشند. استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر، مسئولان شهرداری و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس گرد هم آمدند تا یک بار دیگر خدمت گزاری خود را به مردم اعلام کنند، خاطرنشان کرد: مردم نیز با حضور پرشور خود در این مراسم از خدمت گذاران خود قدردانی می‌کنند.
خدمات رسانی در مناطق محروم در شرایط سخت اقتصادی ارزشمند است
استاندار اصفهان بار دیگر از زحمات شهردار اصفهان و همکاران وی و نیز اعضای شورای شهر اصفهان قدردانی و اظهارکرد: باعث افتخار است که در منطقه‌ای که مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا، تصادفات جانی و اتلاف وقت را شاهد بودیم پروژه مهمی آغاز شده که بسیاری از این مشکلات را حل می‌کند. رضایی با تاکید براینکه آنچه مسلم است تمام اصفهان از محدوده پل غدیر تا پل شهرستان نیست، تصریح کرد: اصفهان مناطق محروم هم دارد و اینکه شهردار، شورای شهر و نمایندگان مجلس به فکر هستند تا خدماتی را با وجود شرایط سخت اقتصادی در این مناطق آغاز کنند بسیار ارزشمند است. استاندار اصفهان تاکید کرد: در شرایطی که استکبار با تمام وجود برای مقابله با انقلاب تلاش می‌کند اجرای طرح‌های مختلف و همنوایی مسئولان نشان از اقتدار ایران و نظام جمهوری اسلامی دارد. وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی را وظیفه خود می‌داند، البته مردم و مسئولان با همنوایی و همدلی یکدیگر می‌توانند در این شرایط کارهای بزرگی انجام دهند.
حفاظت از جان مردم و کاهش آلودگی هوا با اجرای حلقه حفاظتی شهر اصفهان
شهردار اصفهان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور استاندار اصفهان در بزرگترین برنامه شهرداری اظهارداشت: حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول 78 کیلومتر که 45 کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده و مابقی در شهرهای خورزوق، دولت آباد، درچه و به سمت شهر ابریشم قرار دارد، قرار است از جان مردم حفاظت کند و از شدت آلودگی هوا کم کند. قدرت‌الله نوروزی با بیان اینکه این حلقه حفاظتی 23 تقاطع غیرهمسطح دارد که 7 مورد آن تقاطع‌های بزرگ است، اعلام کرد: امروز عملیات اجرایی نخستین تقاطع از این حلقه در بزرگراه شهید اردستانی آغاز می‌شود و این تقاطع، اولین تقاطع از 23 تقاطعی است که در این مسیر قرار دارد. وی با اشاره به وجود یک گذر غرب و یک گذر شرق در اصفهان، توضیح داد: گذر غرب از جاده کاشان ساخته شده و به سمت زرین شهر و مبارکه می‌رود و روابط بین استان‌ها را تنظیم می‌کند، اما گذر شرق هنوز تکمیل نشده است، اما حلقه حفاظتی شهر ارتباط بین شهرستان‌ها را برقرار می‌کند. اصفهان دارای دو رینگ شرق و غرب است که محل اتصال استان هان را فراهم کرده است. نوروزی با بیان اینکه این حلقه قرار است از جان مردم حفاظت کند و از شدت آلودگی هوا بکاهد، گفت: این حلقه حفاظتی محدوده شهر را مشخص کرده، اجازه توسعه بی‌رویه شهر را نمی‌دهد، همچنین ورودی‌های شهر را تنظیم، ترافیک را کنترل و رفت و آمدها را تسهیل می‌کند، در عین حال که این حلقه حفاظتی از اتلاف وقت مردم جلوگیری کرده و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، بنابراین باید تصمیماتی در کمیسیون ماده پنج برای ادامه کار اتخاذ شود.
اجرای فاز دوم حلقه حفاظتی شهر اصفهان ظرف 15 روز آینده
شهردار اصفهان با اشاره به پیش‌بینی هزینه 740 میلیارد ریالی برای اجرای حلقه حفاظتی شهر، بیان داشت: برای انجام این ابرپروژه، آزادسازی‌های لازم را انجام داده ایم. این درحالی است که فاز دوم احداث تقاطع غیرهمسطح کنار کارخانه قند است که عملیات اجرایی آن 15 روز آینده آغاز می‌شود اما پیش از شروع عملیات اجرایی، آزادسازی پروژه طی یکسال گذشته انجام شده و توافقات لازم صورت گرفته است. وی با بیان اینکه 23 تقاطع غیر همسطح در رینگ حفاظتی است و محدوده شهر را هم کنترل می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این مسیرها و حلقه حفاظتی شهر اصفهان شاهد تحرک بزرگی در استان باشیم، زیرا این حلقه می‌تواند به گذر غرب و شرق وصل شود. نوروزی با یادآوری اینکه اصفهان چهار حلقه حفاظتی دارد، تصریح کرد: حلقه اول مرکز شهر اصفهان، حلقه دوم خیابان‌های سجاد و بزرگمهر و...، حلقه سوم بزرگراه‌های شهر و اینجا حلقه چهارم است که از کل رینگ‌ها محافظت می‌کند.
تعهد شهردار اصفهان به اتمام پروژه پیش از موعد مقرر
شهردار اصفهان با بیان اینکه طبق اعلام مهندسین این پروژه تا 12 ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهارداشت: من هم همین زمان را برای بهره‌برداری از پروژه اعلام می‌کنم و هر 15 روز یک بار روند پیشرفت پروژه را به اطلاع مردم می‌رسانم. نوروزی با اشاره به اینکه تجربه پروژه مترو نشان داد می‌توانیم همین زمان را نیز کوتاه‌تر کنیم و زودتر از موعد اعلام شده پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: اگر آغاز کار با سرما یا روزهای کوتاه مواجه نشود، تعهد می‌کنیم در دو شیفت کار کرده و نهایتاً 10 ماه دیگر با حضور استاندار اصفهان این پروژه را افتتاح کنیم.
حلقه حفاظتی شهر اصفهان، نماد بارز محرومیت زدایی در شهر
در ادامه این مراسم رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروز مردم شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ای بزرگ در شهر اصفهان هستند که کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر را رقم خواهد زد، گفت: امیدواریم این پروژه ظرف یک سال به پایان برسد تا بخشی از مشکل ترافیک منطقه 14 شهرداری اصفهان حل شود. فتح‌الله معین، حلقه حفاظتی شهر اصفهان را نماد بارز محرومیت زدایی دانست و تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار فعالیت شورای پنجم احداث خط دو و سه قطار شهری اصفهان در دستور کار قرار گرفته است تا تمام مناطق شهر اصفهان از این وسیله پاک حمل و نقلی بهره‌مند شوند، در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شد و امروز شاهد پیشرفت سریع کار هستیم؛ این درحالی است که برای تامین اعتبار احداث خط دو قطار شهری اصفهان هم گام‌های موثری برداشته شده است. وی در ادامه به استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهارکرد: حمایت نمایندگان استان از کشاورزان و تلاش برای بازگرداندن زاینده رود به اصفهان اقدامی ستودنی است و امیدوارم مشکلات استان در اسرع زمان برطرف شود. معین تاکید کرد: دغدغه خدمتگزاران مردم در مدیریت شهری به پشتوانه استاندار و سایر نمایندگان مردم، رفع محرومیت، ایجاد تعادل و برقراری عدالت در 15 منطقه شهرداری اصفهان است که امیدواریم رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد. گفتنی است، همزمان با اجرای این پروژه‌های بزرگ شهری، جشن مردمی در منطقه 14 با حضور شهروندان اصفهانی در ورزشگاه بهمن برگزار شد.
شهردار اصفهان:
*حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول 78 کیلومتر که 45 کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده و مابقی در شهرهای خورزوق، دولت آباد، درچه و به سمت شهر ابریشم قرار دارد، قرار است از جان مردم حفاظت کند و از شدت آلودگی هوا کم کند
این حلقه حفاظتی 23 تقاطع غیرهمسطح دارد که 7 مورد آن تقاطع‌های بزرگ است
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه: خانواده‌ها در سال 98 مایحتاج را با ارز 4200 می‌گیرند شکست بزرگ آمریکا در سازمان ملل تقابل کنگره با کاخ سفید طرح سنای آمریکا بن‌سلمان را "همدست" در قتل قاشقچی معرفی کرد ژنرال آمریکایی خبر داد: تصمیم پنتاگون برای تشکیل نیروی نظامی 40 هزار نفری در سوریه با حضور مسئولین استانی و مدیران شهری عملیات اجرایی حلقه حفاظتی - ترافیکی کلانشهر اصفهان آغازشد یک شاهزاده سعودی: مسلمان شیعه قطعاً از مسلمان سلفی برتر است توافق اعضای اوپک و غیراوپک برای کاهش 1,2 میلیون بشکه‎ای تولید ایران از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت معاف شد عمران خان: دیگر تفنگدار اجاره‌ای آمریکا نیستیم من جرّب المجرّب قدردانی دفتر رئیس‌جمهور از استقبال صمیمی مردم استان سمنان از کاروان دولت تدبیر و امید پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی‌ در چابهار تشییع شد خودروسازان قیمت‌ها را افزایش دادند؛ سازمان حمایت هنوز مشغول محاسبه قیمت است ارائه نسخه بازآرایی برنامه سوم توسعه تهران به شورای شهر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی و معاونت توسعه‌ روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری انجام می‌شود افزایش هم‌افزایی دستگاه‌های خدمت‌رسان روستایی برای محرومیت زدایی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر