پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی‌ در چابهار تشییع شد

پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی‌ در چابهار روز گذشته طی مراسمی با حضور مردم و مسئولان در این شهرستان تشییع شد. دراین مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی، سردار محمد قنبری فرمانده نیروی انتظامی این استان و شماری از مسئولان حضور داشتند.
پس از مراسم تشییع در چابهار پیکر شهید ستوان یکم داریوش رنجبر به زادگاهش شیراز و سرباز وظیفه شهید ناصر درزاده به بمپور ایرانشهر منتقل شد.
براثر حمله تروریستی روز پنجشنبه به مقر انتظامی شهرستان چابهار 2 نفر شهید و 43 نفر زخمی شدند.
به گفته مسئولان استان یک عامل تروریستی، در تلاشی ناموفق، همراه یک خودروی بمب‌گذاری‌شده قصد ورود به پاسگاه انتظامی چابهار را داشت، اما با مقابله نیروهای انتظامی مواجه و خودرو در ورودی مقر فرمانداری منفجر شد و دو تن از نیروهای انتظامی (ستوان یکم داریوش رنجبر و سرباز وظیفه ناصر دُرزاده) به شهادت رسیدند.


معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این حادثه عامل انتحاری به هلاکت رسید.
سپاه عوامل تروریستی چابهار را رهگیری و تنبیه می‌کند
سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از رهگیری و تنبیه شدید عوامل حادثه تروریستی در چابهار خبر داد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف درباره عملیات تروریستی چابهار، با بیان این‌که «گروهک‌های تروریستی عمدتا با سرویس‌های امنیتی بیگانه مانند کشور عربستان مرتبط هستند و همواره سعی دارند ناامنی‌هایی را در مناطق مرزی ما ایجاد کنند» به تشریح حادثه روز پنجشنبه در چابهار پرداخت و اظهار کرد: در این مورد نیز یک خودرو انتحاری تلاش کرد خود را به مقر نیروی انتظامی در چابهار وارد و تلفاتی ایجاد کند، اما قبل از این که اقدام خاصی انجام دهد به همت ماموران نیروی انتظامی هدف قرار گرفت. در اثر انفجار این خودرو تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.
وی تاکید کرد: این حملات تروریستی پاسخ‌های کوبنده‌ای در پی دارد و علاوه بر تلفات میدانی که این افراد می‌دهند رهگیری و گروه‌های پشتیبان‌کننده آن‌ها نیز تنبیه می‌شوند.
عامل حادثه تروریستی چابهار کشته شد
مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: عامل حادثه تروریستی در چابهار کشته شده است.
شهریار حیدری با اشاره به این‌که هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته است اظهار کرد: ولی مشخص است که این اقدام ازسوی گروهک‌های تروریستی انجام شده است.
31 نفر از مصدومان حادثه تروریستی چابهار ترخیص شدند
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 31 نفر از مصدومان حادثه تروریستی چابهار پس از درمان ترخیص شدند.
کامران کردی اظهار داشت: در مجموع 43 نفر در حادثه تروریستی حمله به مقر انتظامی چابهار زخمی و 2 نفر شهید شدند.
وی افزود: 10 نفر از حادثه دیدگان از کادر نیروی انتظامی و بقیه شهروندان عادی بودند که در آن حوالی درحال تردد و مشغول فعالیت روزمره بودند.
وی تصریح کرد: در ساعات اولیه حادثه سریعا کادر پزشکی و آمبولانس به محل حادثه اعزام و زخمی‌ها به بیمارستان امام علی(ع) انتقال پیدا کردند.
وی با بیان اینکه 12 نفر از مصدومان در بیمارستان درحال مداوا هستند و حال عمومی آنان رضایت بخش است، خاطرنشان کرد: سه نفر از این مصدومان در بخش‌ای سی یو بستری هستند.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: در بین مصدومان چهار کودک، یک خانم باردار و شماری از شهروندان عادی هستند.
کردی گفت: کادر بهداشتی و درمانی چابهار با تمام توان در خدمت به مجروحان انجام وظیفه می‌کنند
واکنش شخصیتهای سیاسی امنیتی کشورمان نسبت به اقدامات تروریستی
در پی این حمله تروریستی معاون اول رئیس جمهور اقدامات تروریستی را که با هدف تفرقه افکنی در صفوف ملت ایران توسط دشمنان طراحی و اجرا می‌شود، محکوم به شکست دانست وتاکید کرد: این قبیل اقدامات عزم جمهوری اسلامیی ایران را برای مبارزه با تروریسم راسخ‌تر خواهد کرد.
اسحاق جهانگیری در پیامی با ابراز تاسف از حادثه تروریستی چابهار، شهادت دو نفر از فرزندان خدوم و غیور ملت ایران در نیروی انتظامی را تسلیت گفت.
وزیر امور خارجه نیز در واکنش به حمله تروریستی در چابهار تاکید کرد: ایران تروریست‌ها و اربابانشان را به دست عدالت خواهد سپرد.
محمدجواد ظریف در حساب توییتری خود نوشت: تروریست‌هایی که از خارج کشور پشتیبانی و حمایت می‌شوند مردم بی‌گناه را در چابهار به شهادت رسانده و مجروح کردند.
ظریف در این پیام تاکید کرد: همانگونه که در گذشته به روشنی گفته‌ایم این جنایات بی‌مکافات نخواهد ماند. در سال 2010، نیروهای امنیتی ما افراط گرایانی را از مسیر امارات متحده عربی ردیابی کرده و به دام انداختند. سخنانم را به یاد داشته باشید: ایران تروریست‌ها و اربابانشان را به دست عدالت خواهد سپرد.
همچنین رحمانی فضلی وزیر کشور ورئیس شورای امنیت کشور در پیامی ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی درچابهار خاطر نشان کرد:جرثومه‌های ترور و وحشت که این روزها به شدت درگیر فضاحت تاریخی و ماندگار خود در کشتن مردم در سفارتخانه‌های‌شان هستند با چنین اقدامات رذیلانه‌ای پرونده سیاه خود را برای زمان سرنوشت سنگین‌تر می‌کنند. تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که خون زنان و کودکان و مردان ایران زمین سرچشمه توفیقات الهی و پیروزی‌های درخشان نظام حق و روشنایی بر دشمنان شیطانی خواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم ضمن ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در چابهار که به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان بی‌گناه انجامید، آن را به مردم ایران بویژه خانواده شهدای حادثه تروریستی امروز تسلیت گفت و برای مجروحان این عملیات ناجوانمردانه آرزوی شفای عاجل کرد.
وی تاکید کرد: قطعا خشونت ورزان و مرگ طلبان تحت فرمان کانون‌های شناخته شده، در هر جا که باشند بزودی تاوان سختی برای ارتکاب این جنایت خواهند پرداخت.امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز طی بیانیه‌ای حمله تروریستی چابهار را محکوم کرد.
و گفت بارها تاکید کرده‌ام و اکنون نیز تاکید می‌کنم که ایجاد هرگونه ناامنی در کشور و استان ازسوی هر فرد یا گروهی که باشد، هرگز به نفع مردم منطقه نیست، بلکه دشمنان ملت و فرصت‌طلبانی را که دنبال سوءاستفاده هستند، به خواسته‌هایشان می‌رساند.
در پی حادثه تروریستی چابهار مقامات کشورهای مختلف جهان از جمله وزارت خارجه پاکستان، افغانستان، هند، امیر، ولیعهد و نخست‌وزیر کویت و سفیر انگلیس با ارسال پیام‌های تسلیت حادثه تروریستی چابهار را محکوم کردند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه: خانواده‌ها در سال 98 مایحتاج را با ارز 4200 می‌گیرند شکست بزرگ آمریکا در سازمان ملل تقابل کنگره با کاخ سفید طرح سنای آمریکا بن‌سلمان را "همدست" در قتل قاشقچی معرفی کرد ژنرال آمریکایی خبر داد: تصمیم پنتاگون برای تشکیل نیروی نظامی 40 هزار نفری در سوریه با حضور مسئولین استانی و مدیران شهری عملیات اجرایی حلقه حفاظتی - ترافیکی کلانشهر اصفهان آغازشد یک شاهزاده سعودی: مسلمان شیعه قطعاً از مسلمان سلفی برتر است توافق اعضای اوپک و غیراوپک برای کاهش 1,2 میلیون بشکه‎ای تولید ایران از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت معاف شد عمران خان: دیگر تفنگدار اجاره‌ای آمریکا نیستیم من جرّب المجرّب قدردانی دفتر رئیس‌جمهور از استقبال صمیمی مردم استان سمنان از کاروان دولت تدبیر و امید پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی‌ در چابهار تشییع شد خودروسازان قیمت‌ها را افزایش دادند؛ سازمان حمایت هنوز مشغول محاسبه قیمت است ارائه نسخه بازآرایی برنامه سوم توسعه تهران به شورای شهر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی و معاونت توسعه‌ روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری انجام می‌شود افزایش هم‌افزایی دستگاه‌های خدمت‌رسان روستایی برای محرومیت زدایی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر