امام جمعه موقت تهران: دولت برای اجماع سازی در داخل کشور هم وقت بگذارد

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر دولت نیمی از وقتی که برای اجماع سازی در جامعه جهانی گذاشت را در داخل صرف‌ می‌کرد به طور حتم برجام با سهولت پیش‌ می‌رفت.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در مراسم معارفه استاندار جدید تهران افزود: برای اجماع سازی باید دیگران را دعوت کرد، حرفشان را شنید و اگر منطق داریم آنان را اقناع کنیم. وی تاکید کرد: مسائل کشور با اجماع حل‌ می‌شود و اجماع جز حول محور عقلانیت، علم، کنار گذاشتن سلایق و هوا و هوس‌ها شکل نمی گیرد. ابوترابی فرد با اشاره سهم اندک درآمدهای مالیاتی در کشور درتولید ناخالص ملی گفت: اتکا به درآمدهای نفتی، اخلاق، دیانت، سیاست و مدیریت ما را تخریب کرده است.
امام جمعه موقت تهران همچنین بر لزوم افزایش اختیارات استانداران در دولت تاکید کرد و گفت: به دنبال این تصمیم مردم احساس خواهند کرد در مدیریت کشور نقش و حضور دارند.
ابوترابی با بیان اینکه اگر استانداران مسئولیت بیشتر داشته باشند شاهد تحول در اداره امور خواهیم بود اظهارداشت: در این صورت استانداران شاهد ارزیابی عملکرد خود در تمام بخش‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها بودند و به حتم موفق تر نیز عمل‌ می‌کردند.
ابوترابی فرد با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره تامین (رینگ) آب در پایتخت گفت: تاکنون این پروژه حدود 80 درصد پیشرفته داشته که باید تکمیل شود.