توفیق سیاست‌های تفرقه افکنانه آمریکایی‌ها در منطقه

در عید پرشکوه مبعث پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و سفیران کشورهای اسلامی، بعثت را برنامه ای نورانی، جاودانه و تحول آفرین برای همه جوامع بشری خواندند و با اشاره به ضرورت ایستادگی برگرفته از تعالیم اسلام در مقابل دشمنان و زورگویان جهانی، افزودند: ملت با حضور در انتخابات پیش‌رو، دشمنان اسلام و ایران را مایوس خواهد کرد ضمن اینکه لازم است نامزدهای محترم به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره‌ها، نگاه‌شان به خارج از مرزها نخواهد بود.
مشكل اصلي دشمنان، اصل اسلام است
آيت‌ا... خامنه‌اي فرمودند: تشکیل گروه‌های تروریستی به نام اسلام و تفرقه انگیزی میان کشورهای اسلامی از جمله در عراق، سوریه، بحرین و یمن از توطئه های آمریکای ظالم و رژیم خبیث صهیونیستی برای مقابله با اسلام است.رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته ظالمان جهانی با جمهوری اسلامی، بیشتر از دیگر کشورهای مسلمان دشمنند اما مشکل اصلی آن‌ها اصل اسلام است و این واقعیت را باید همه مسلمانان درک کنند.
توفيق تفرقه!


حضرت آیت ا... خامنه ای درک علت دشمنی مستکبران با اسلام را وظیفه مسئولان کشورهای اسلامی خواندند و افزودند: دولت‌های اسلامی باید بفهمند که هدف آمریکا از همراهی با یک کشور اسلامی و دشمنی با یک کشور دیگر، جلوگیری از وحدت جهان اسلام و مانع تراشی بر سر راه درک مشترک مسلمانان از منافع جوامع اسلامی است.رهبر انقلاب با ابراز تاسف از توفیق سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکایی‌ها در منطقه افزودند: غارتگران دست‌شان در جیب برخی کشورهای منطقه است و برای ادامه این کار، سعی می‌کنند جمهوری اسلامی یا ایران یا تشیع را دشمن آن‌ها جلوه دهند اما همه باید این نکته را درک کنیم که اتحاد و ایستادگی در مقابل زورگویان، راه پیشرفت جهان اسلام است.
انتخابات،ايستادگي يكپارچه
رهبر انقلاب اسلامی، «ایمان ، اتحاد و حضور در صحنه» ملت را عامل شجاعت و ایستادگی جمهوری اسلامی برشمردند و تاکید کردند: شرکت در انتخابات پیش رو، از مظاهر مهم حضور پر طراوت مردم در صحنه است.ایشان با اشاره به ابعاد مختلف انتخابات افزودند: شرکت در انتخابات در نظام اسلامی، وظیفه مردم و تبلور «شان و حق و قدرت» آنان در شکل دهی به راس اجرایی حکومت است، ضمن اینکه ایستادگی یکپارچه ملت، جسارت دشمن و توانایی تحرک و تعرض را از او سلب می کند.
توصيه‌هاي انتخاباتي
رهبر انقلاب اسلامی، سیاست‌های مشترک و تهدید‌آمیز همه مسئولان گذشته و حال آمریکا را در مخالفت با ملت ایران، نشانه نیت خباثت آلود مسئولان همه جریان‌های سیاسی این کشور دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها در همه زمان‌ها برای ضربه زدن به ایران هرکاری می توانستند انجام داده‌اند اما همه بدانند هر کسی علیه ملت ایران تعرض کند، بدون تردید، به ضرر خودش تمام می‌شود چرا که عکس العمل ملت ایران در مقابل این حرکت، مستحکم خواهد بود. حضرت آیت ا... خامنه‌ای، آینده مردم ایران را به فضل الهی و در پرتو ایمان و ایستادگی ملت، بهتر از گذشته خواندند و تاکید کردند: باید این «ایمان، اتحاد، ایستادگی و حضور در صحنه» را حفظ کرد و با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و برنامه‌ریزی عاقلانه، ساخت درونی نظام را چنان مستحکم کرد که دشمن از توطئه‌هایش مایوس شود و دست از دشمنی بردارد. رهبر انقلاب در پایان سخنان‌شان از نامزدهای انتخابات خواستند در تبلیغات و برنامه‌هایشان به مردم یک قول دهند: قول بدهند که برای پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و بازکردن گره ها، به بیرون از مرزها، نگاه نخواهند کرد بلکه به توانایی‌های ملت و ظرفیت‌های کشور چشم می دوزند.
متن‌كامل بيانات را در تارنماي قانون مطالعه كنيد