حماسه 9 دی نماد مردمی بودن انقلاب

نهمین سالروز حماسه ملی نهم دی 88 فرا رسیده است؛ روزی که به حق «ملی» نامیده شد و دفاع از اصل نظام و انقلاب اصلی ترین شاخصه آن است. 9 سال پیش وقتی میلیون ها نفر از مردم سراسر کشور، پی حوادث توهین آمیز روز عاشورای سال 1388 در تهران، ارزش های دینی و ملی خود را در خطر دیدند بدون هر گونه فراخوان گسترده و از پیش تعیین شده ای از جانب نهادهای رسمی، از هر جناح و ستاد انتخاباتی به صورت انبوه به خیابان های شهرهای مختلف ایران آمدند تا فارغ از هر سلیقه سیاسی پایبندی شان را به انقلاب اسلامی به رخ دنیا بکشند و همین مهر پایانی بر سلسله ناامنی ها و اتفاقات ماه های بعد از انتخابات شد. مردمی که گرایش سیاسی شان همه نامزدهای سال 88 را در برمی گرفت؛ مردمی که ثابت کردند خط انقلاب چهل میلیون رأی دارد، مردمی که حتی تا چند روز قبل از 9 دی، بر سر مسائل جناحی با یکدیگر اختلاف نظر داشتند، با حضور خود نشان دادند که راه عبور از بحران ها در کنار یکدیگر بودن است. این درس اگر امروز از سالروز حماسه نهم دی باقی بماند، گران بهاترین غنیمتی است که برای ما به جا مانده است و امروز مراسم بزرگداشت یوم‌ا... ماندگار نهم دی‌ماه در سراسر کشوربرگزار خواهد شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه خود به این مناسبت «آحاد مردم متدین و ولایتمدار ایران اسلامی را به شرکت پرشور در تجمّع باشکوه و حماسی ساعت 10 صبح روز یک‌شنبه(امروز) که همزمان در سراسر میهن اسلامی برگزار خواهد شد» دعوت کرد.مراسم راهپیمایی گرامی داشت حماسه 9 دی در مشهد، امروز ساعت 8:30  از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود. در این راهپیمایی پس از اجتماع مردم در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، حجت الاسلام سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا سخنرانی خواهد کرد. همچنین براساس این گزارش، این مراسم در میدان امام حسین(ع) تهران با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه برگزار خواهدشد.  در همین باره روح‌ا... حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز با تأکید بر لزوم بزرگداشت حماسه نهم دی اظهار کرد: این حماسه، «نَه» بزرگ ملت ایران به معاندان نظام و انقلاب بود و همچنین حاوی پیامی بزرگی بود برای کسانی که به دنبال شکست انقلاب بودند و می‌خواستند فتنه را تا جایی ادامه دهند که نظام و کشور به زانو دربیاید.
سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز تصریح کرد: فتنه ۸۸ و مقابله مردم با آن، مسئله ساده‌ای نبود که به‌راحتی از آن عبور کنیم. نقش غربی‌ها و برخی کشورهای اروپایی در آن پررنگ بود. آنان به‌صراحت اعلام می‌کردند از جریان برانداز در ایران حمایت می‌کنیم. بنابراین نمی‌توان گفت وقایع ۸۸ مناظره‌ای بوده که افراد در آن تندی کردند و ادامه‌دار شده است.
وی افزود: مسئله فراتر از این هاست چراکه امکان تکرار چنین فتنه‌هایی وجود دارد. نقش‌آفرینان در فتنه ۸۸ هنوز در مسئولیت‌های حکومتی حضور دارند و نباید گذاشت بار دیگر طلبکار نظام شوند. علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز در یادداشتی با عنوان «نهم دی، منادی اتحاد» تصریح کرد: نهم دی سال ۱۳۸۸، روزی بود که مردم قطع نظر از خطاهای دو طرف انتخابات ریاست جمهوری، برای حفظ اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمدند. از این روز به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در جامعه بهره‌برداری سیاسی نکنیم. به ویژه سازمان صدا و سیما با توجه به کارنامه سال‌های گذشته‌اش توجه بیشتری به شرایط امروز و ضرورت اتحاد و اتفاق ملت داشته باشد.