توصیه به برخورد جدی با سودجویان


يک مرجع تقليد گفت: متأسفانه بخشي از تجار و کسبه از تعزيرات به هيچ وجه نمي‌ترسند، بايد اين مساله را آسيب شناسي کرده و به گونه‌اي برنامه‌ريزي کنيد که متخلفان از تعزيرات حساب ببرند.

‌به گزارش ايسنا، آيت ا... مکارم شيرازي در ديدار مديرکل تعزيرات استان تهران، قاطعيت داشتن به ويژه در مقابل افراد صاحب نفوذ را به مسئولان تعزيرات توصيه و تاکيد کرد: اينکه عده‌اي کاسب جزء را به خاطر مسائل کوچکي بگيرند و پرونده‌هاي زيادي روي هم انباشته شود و به گردن کلفت‌ها و دانه درشت‌ها نپردازند، اينها افتخار و هنر نيست.

وي از عدم نظارت بر بازار ارز نيز انتقاد کرد و گفت: اينکه عده‌اي ارز با نرخ دولتي دريافت کنند و پول آن را به بازار برنگردانند يا محصولي وارد نکنند و يا با قيمت بالا به بازار عرضه کنند و کسي هم متعرض آنها نشود، اين نشان از يک ضعف و خلاء جدي دارد.

اين مرجع تقليد با بيان اين که امروز مسائل اقتصادي ما به کلاف سردرگمي‌تبديل شده است، اظهار کرد: عوامل مختلفي دست به دست هم داده که نتيجه آن فشار کم سابقه بر مردم و به ويژه طبقات ضعيف است.

وي با تاکيد بر اينکه بايد اين فشار از دوش مردم برداشته شود؛ چرا که ادامه آن به صلاح کشور و نظام نيست، تحقق اين مساله را منوط به کار جهادي و همکاري همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها از جمله تعزيرات دانست.

مکارم شيرازي با تاکيد بر اين که بايد فرهنگ انصاف و رعايت مسائل اخلاقي، شرعي و ديني در جامعه احيا شود، افزود: متأسفانه در فضاهاي مجازي اين فرهنگ مورد تخريب واقع شده و در نتيجه برخي به دنبال سود بيشتر و ثروت اندوزي با هر وسيله‌اي هستند.